هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بیانیـه دانشجویان بافقی دانشگـاه یزد در مـورد خصوصی‌سازی شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق

بیانیـه دانشجویان بافقی دانشگـاه یزد در مـورد خصوصی‌سازی شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق



خبرگزاری بسیج: به همه مسئولین یادآور می‌شود که اعتصاب کارگران، تنها اعتراضی به حق، نسبت به حقوق تضییع شده آنها و حقیقتا حقوق بافق می باشد، البته کارگران فداکار باید مواظب باشند تا کسی یا گروهی از این جریان سوء استفاده و آن را تبدیل به اغتشاش نکند و اجازه نفوذ به هیچکس ندهند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق، دانشجویان بافقی دانشگاه یزد در مورد خصوصی‌سازی شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق بیانیه صادر کردند که متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
دانشجویان طبقه پیشرو، پیشاهنگ، زبده و با نشاط پیکره اجتماع هستند.
مقام معظم رهبری
با اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و التزام عملی به ولایت فقیه و اعتقاد به اصل مترقی ۴۴ قانون اساسی، همگام  با مسئولین شهرستان بافق و استان یزد و همراه با کارگران زحمتکش و مردم شریف بافق، اعتراض خود را نسبت به نحوه واگذاری شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی اعلام می‌کنیم. زیرا
اولاً، بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی معادن جزو انفال و این واگذاری خلاف قانون بوده است.
ثانیاً، مواردی چون عدالت اجتماعی، توسعه پایدار، ایجاد زیرساخت‌ها و … که از لازمه‌های اجرای اصل ۴۴ است؛ اصلاً رعایت نشده است.
ثالثاً، دست‌های پشت پرده باعث شده تا روند واگذاری بسیار مبهم و شتابزده صورت گیرد و شفاف‌سازی نشود.
بنابراین، همگام و همراه با مسئولین و مردم، خواستار تحقق موارد ذیل می‌باشیم:
واگذاری ۵/۲۸ درصد لغو و مزایده آن باطل گردد تا در قالب تعاونی توسعه شهرستان به مردم شریف بافق تخصیص داده شود.
خواسته‌ها و پیشنهادهای شورای شهر به طور کامل مصوب و اجرایی گردد.
- تا سال ۹۵ نسبت به احداث جوارمعدنی‌ها (فولاد کسری- فولاد بافق - گندله ۵ میلیون تنی سه‌چاهون - احداث کنستانتره سه‌چاهون‌-‌ فولاد اسفنجی- احداث خط ۲ میلیون تنی کنستانتره) اقدام گردد.
- در خصوص ۵/۷۱ درصد سهام صندوق بازنشستگی فولاد با نگرش به مفاد قرارداد که می‌تواند ۴۰% آن را حفظ نماید، صندوق ملزم است در مورد مابقی با هماهنگی شهرستان اقدام نماید. یعنی در صورت عدم تقاضای شهرستان باید به صورت غیر بلوکی در بورس عرضه گردد.
- در خصوص ۵% سهام ترجیهی کارکنان توسط صندوق بازنشستگی فولاد، مازاد آن باید به عنوان توسعه شهرستان منظور گردد.
- صندوق بازنشستگی فولاد ملزم است حداقل ۱۵% از سهام واگذاری به صندوق را با در نظر گرفتن عقب ماندگی توسعه شهرستان، آلودگی‌ها، شیوع امراض و… به مردم (شهرداری) به عنوان رد دیون هبه نماید.
علاوه بر مدیرعامل بومی شهرستان، حضور دو نفر بومی در هیئت مدیره شرکت سنگ‌آهن بافق.
شفافیت در میزان بهره‌برداری از معدن بر اساس پروانه وزارت صنعت و معدن.
 هر اموالی از شرکت سنگ‌آهن که به فروش می‌رسد، در راستای توسعه شرکت و تبدیل به احسن باشد.
ضمناً خواستاریم که موارد فوق به صورت مصوبه و متمم قرارداد با ضمانت اجرایی هیأت دولت و حتی شخص رئیس جمهور محترم باشد تا پس از مدتی همچون گذشته در بین هوا و زمین معلق نماند؛ زیرا که کلنگ بی‌اعتمادی توسط مسئولین، بر سر مردم بافق، بسیار زده شده است.
به همه مسئولین یادآور می‌شود که اعتصاب کارگران، تنها اعتراضی به حق، نسبت به حقوق تضییع شده آنها و حقیقتاً حقوق بافق می‌باشد.
البته کارگران فداکار باید مواظب باشند تا کسی یا گروهی از این جریان سوء استفاده و آن را تبدیل به اغتشاش نکند و اجازه نفوذ به هیچکس ندهند.
تشکر و حمایت بی دریغ خود، از مسئولین دلسوز و پیگیر، کارگران عزیز و مردم ولایت مدار بافق را اعلام می‌کنیم.
توکلت علی ا… - دانشجویان بافقی دانشگاه یزد