هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بودجه ای برای آبادانی قاضی میرجعفر تخصیص دهید

بودجه ای برای آبادانی قاضی میرجعفر تخصیص دهید



به گزارش هفته نامه افق کویر، علی جان منتظری خادم قاضی میرجعفر و رییس هیئت امنابا 46 سال سن به مدت 4 سال است که در این بقعه باحضور اعضای هیئت امنا به نام های حیدر کردجزی _مهدی قربانی زاده - محسن بابائیان -حجت الاسلام ابوالقاسم باقر میدانی خدمت می کنند.
منتظری در گفتگویی با هفته نامه افق کویر به پرسش های مطرح شده از سوی این هفته نامه پاسخ داد. 
افق کویر:  از اقدامات صورت گرفته در قاضی میرجعفر بفرمایید؟
پنجشنبه ها نمازجماعت، دعای کمیل و جمعه ها زیارت عاشورا دعای سمات، نماز امام زمان (عج) و نماز جماعت در این مکان برگزار می گردد.
 همچنین کارهای عمرانی از قبیل احداث آشپزخانه و حسینیه که هزینه آن از کمکهای مردمی و همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی و فرمانداری تأمین شده است. 
4 سال پیش که قاضی میرجعفر را تحویل گرفتیم در این مکان هیچ مراسمی برگزار نمی گردید محوطه بالا خاکی بدون وجود حسینه و آشپزخانه،تنها اتاقی بود که آن هم درب نداشت قبل از این که ما اینجا را تحویل بگیریم پول داخل ضریح را سرقت کرده بودند پس از گذشت 2 سال با ما تماس گرفتند که سارقین را دستیگر کرده اند چندماه اول مورد آزار و اذیت برخی قرار گرفتیم. روزهای پنجشنبه و جمعه که مراسم داشتیم چوبی را چسبی و به داخل قفل می کردند، حتی قفلهایش را همرا ه با نامه نیرو انتظامی موجود است بچه ها چهل دقیقه ای اسیر میشدند تا با اره قفل را ببرند. 
افق کویر: چه انتظاری از مسئولین و ارگان ها دارید؟
 خوشبختانه به هر ارگانی نامه ارسال کرده ایم با ما همکاری های لازم را داشته است از شهرداری درخواست داریم تا برای احداث فضای سبز و پارک با ما همکاری کند، حتی نامه نگاری کرده ایم؛ اما هنوز اقدامی نشده؛ البته وسیله بازی تحویل گرفته ایم و نامه به میراث جهت مجوز برای بحث پارک ارسال کرده ایم. 
افق کویر:  انتظار شما بنا به گفته شیخ محمدتقی بافقی از مردم این شهر چیست؟
 سخنی که گفته شده "اگر قاضی میرجعفر آباد شود بافق هم آباد می شود" سخن آیت اله شیخ محمد تقی بافقی است و از روزی که ما اینجا را تحویل گرفتیم تابلو آن داخل بقعه قرار داشته و ما از مردم توقع داریم در مراسمات شرکت کنند؛ البته در ماه مبارک رمضان مراسمات سنگینی از جانب خانواده ها داریم که در اینجا نزدیک به 150 الی 200 نفر را افطاری می دهند و حتی کمک های مردمی داشته ایم. 
افق کویر:در این بقعه کتیبه یاسندی موجودمی باشد؟
خیر تنها یک شخصی برای من تعریف کرد با تعدادی مهندس به قاضی میرجعفر آمده بودند نزدیک غروب از طرف مسجد قدیمی که 50 متر از این بقعه فاصله دارد نور سبزی را از سوی بقعه مشاهد می کندکه روی گنبد می آید و شبیه به یک آدم شده و محو می شود.
افق کویر: برای توسعه و آبادانی این بقعه چه اقداماتی اندیشیده اید؟ 
طرح جامع دارند که زمان رؤسای قبل میراث هم طرح جامع بوده است و در حال حاضرخانم رنجبر رییس میراث فرهنگی پیگیر هستند تا به نتیجه برسد 
در ادامه حجت الاسلام دانشور امام جماعت قاضی میرجعفراز کارهای فرهنگی گفت: برگزاری نمازجماعت را در این مکان داریم که طبق روایتی از پیامبراکرم (ص)که میفرمایند:ثواب و فضیلت نماز جماعت 25 برابر نماز فرادا می باشد و دیگر کارهای فرهنگی تا ارتباط گرفتن با جوانان و نوجوانان، به گونه ای که آنها  از روحانیت فراری نشوند و با روی خوش با آنها برخورد و کم کم معارف اسلامی را به آنها یاد می دهیم، اردو هم جزیی از برنامه های ما می باشد. 
افق کویر: برای معرفی قاضی میرجعفر به حضاربرنامه خاصی ندارید؟
 خیلی از مردم اطلاع از برگزاری برنامه های اینجا ندارند به گونه ای تبلیغات صورت گیرد تا بیایند و با این بقعه آشنا شوند به علت اینکه نزدیک بهشت الحسین(ع) است در مورد زیارت شهدا و زیارت قبور اموات صحبت هایی قرار است شود که در آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد. 
افق کویر: آیا صحبتی با مسئولین دارید؟
به عنوان پیش نماز و کوچکترین شخص صحبت من با مسئولین این است که از این مکان استقبال کنند بودجه ای از سوی آنها جهت عمران و آبادی اینجا صورت بگیرد.