هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

به کجا می روید؟

به کجا می روید؟



مثل این که سفر وزراء آن هم به شب، در حال تبدیل شدن به یک سنت است؛ سنتی که ریشه در سال 1393 دارد. در بیست و سوم مردادماه همان سال، آن هم به شب، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای کلنگ زدن پلی کلینیک تامین اجتماعی به بافق سفر کرد و اکنون در جمعه سیزدهم بهمن ماه و در ساعت ده و نوزده دقیقه شب محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن وتجارت به بافق وارد شد. 
این که بافق به عنوان شهری تبدیل شده که هر از گاهی، شبانه، وزیری به آن وارد شود و خروس خوان خارج بشود و یا مثل  محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ دوم شهریورماه سال جاری، تا 15 کیلومتری بافق آمده و فقط قدم رنجه ایی کرد و به مرکز تحقیقات شیلات سری زد و از همان جا به مرکز استان برگشت، این هم در نوع خود تازه گی دارد! داستان چیست که تاکنون این قضیه سه بار تکرار شده است؟ نویسنده این یادداشت تماسی با معاون سیاسی و امنیتی استاندار داشت تا علت را از او جویا شود؛ ولی وی در پیامکی نوشت اینها به علت فشردگی برنامه سفر است که مشروح آن را در همین شماره در صورت تمایل بخوانید. 
  به هر حال آنچه که خوش بینانه به نظر می رسد و باید نهادهای مربوطه توضیح دهند که چرا جایگاه بافق تا این حد رعب آور جلوه گر شده  و ترس به جان وزرا افتاده که جرات آن را ندارند که در روز به بافق سفر کنند و با مردم و کارگران از نزدیک صحبت نمایند و لااقل درد دل آنها را بشنوند؛ مگر این کارگران چه چیز عجیب و غریب دارند که تاکنون سه مرتبه آمدن وزرا بی وقت بوده است! 
قصه و داستان چیست که در شهر مجاور وزیر با سلام و صلوات می اید و طرح افتتاح می کند؛ ولی اینجا شبانه و حتی  بدون حضور خبرنگاران و وقتی هم از روابط عمومی فرمانداری جویا می شویم؛ می‌گویند: ما هم خبر نداریم؛ یعنی مسئله تا این حد مخفی که حتی روابط عمومی نمی داند؛ ولی از «آن سو وقتی به عکس ها نگاه می کنید از پذیرایی متوجه می شوید خیر، حداقل هتلدار خبر داشته است که توانسته آن مقدار میوه و شیرینی تر و تازه را در آن موقع شب اماده کند! دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را! 
به هر حال افکار عمومی بافق منتظر هست تا به این سناریو شبانه آمدن وزرا پایان داده شود و مردم  در دولت تدبیر وامید بتوانند از نزدیک با وزرا صحبت کنند! اگر دردی دارند و اگر معضلی هست که قطعا دارند؛ منعکس نمایند. مسئولان هم وزیر را نترسانند! ما مردم بافق آن آمادگی را داریم که از میهمانان به گرمی و با ذبح گاو و گوسفند استقبال کنیم!  بطور حتم میزبان در حق میهمان خود جفا نخواهد کرد؛ ولو میهمان سرزده و عبوری باشد! خصلت کویر نشینان پذیرایی از میهمان است! در بافق جمعیت افراد غیربومی در حال افزایش است و سالیان سال با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می کنند! پس این چه داستانی است که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می کنید. "این‌تذهبون" به کجا می‌روید؟  
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول