هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

به ثمر رسیدن حرکت نماینده استان در مجلس خبرگان نیازمند حمایت عمومی است

به ثمر رسیدن حرکت نماینده استان در مجلس خبرگان نیازمند حمایت عمومی است



هفته گذشته خبری در خبرگزاریهای استان درج شد مبنی بر نامه نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان در خصوص حوزه انتخابیه استان یزد.
موضوعی که سالهاست به عنوان نماد بی عدالتی استانی که داعیه دار حسینه ایران است زبانزد عام و خاص است و برون رفت از آن فقط در حرف و شعار باقی مانده و به سرانجام مطلوب نمی رسد
موضوعی که موجب شده یک استان به دو قسمت برخوردار و غیر برخوردار تقسیم شود آن هم به تبع رانت قدرتی که یک نماینده برای یک شهر به ارمغان آورده و یک نماینده با گستره ای که حوزه انتخابیه‌اش دارد هرگز نخواهد توانست برای عدالت  در پی گیری مشکلات آن به توازنی معقول دست یابد.
هرچند عده ای معتقدند بجای پرداختن به اینکه چرا یک شهر یک نماینده دارد به این بپردازید که شهرتان از قرار داشتن در حوزه انتخابیه ای که پنج شهرستان را در عضویت خود دارد خارج شود اما بد نیست بدانیم تا زمانی که یک شهر با حق وتویی که از رانت نفوذ و قدرت  بدست آورده و حاضر نیست به حق خود قانع باشد امکان اصلاح نیست و خود این تفکر یعنی تن دادن به بی‌عدالتی و ظلم.
به نظر می‌رسد حرکت مناسب آیت‌ا... وافی نماینده محترم مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری و نوشتن نامه  به رئیس مجلس شورای اسلامی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مردم و مسئولین همه شهرهای استان خصوصا شهرستان‌هایی دارد که در سالهای اخیر حقشان در داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی ضایع شده است.
حمایتی که باید از سوی نخبگان سیاسی - اجتماعی شهرها اغاز شده و حتی به عنوان یک خواسته مردمی و حمایت از نماینده شان در مجلس خبرگان به مطالبه عمومی تبدیل شود.
برای آغاز این حرکت پیشنهاد می شود ائمه جمعه شهرستانهایی که حوزه انتخابیه آنها در سایه بی عدالتی موجود در استان مظلوم و محروم واقع شده اند همراه، همزمان و هماهنگ باهم در خطبه های نماز جمعه در هفته های متوالی خواسته مردم شهرشان را به تبعیت از راهکار ارائه شده در نامه آیت ا... وافی در خصوص اصلاح حوزه های انتخابیه به گوش مسؤلین بالادستی نظام رسانده و با پی‌گیری مستمر مسؤلین سیاسی این شهرها علاوه بر رسیدن به مقصود به ظلم تاریخی وارده بر استان در این زمینه را خاتمه دهند.

محمد علی قاسم زاده