هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

به بهانه دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران: تشکیل قرارگاه زیستی

به بهانه دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران: تشکیل قرارگاه زیستی



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دوم اردیبهشت یادآور تدبیرحکیمانه امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ سپاهی از جنس مردم که ضرورت حضورش در همه عرصه ها همواره مورد نیاز است.
با یک پیگیری ویژه درعصرگاه اواخر فروردین ماه، به مقر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بافق رفتم، درب ورودی ساختمان با نام پاسدار "شهید اکبریان" زینت بخش بود وارد اتاق فرمانده شدم و گفتگو آغاز گردید.
در ابتدا "سرهنگ صادقی" سال جهش تولید، اعیاد شعبانیه  و همچنین نزدیک شدن  به ماه رمضان  را به همشهریان و خوانندگان عزیز هفته نامه افق کویر  تبریک عرض نمود و برای شهدای مدافع سلامت، پاسداران و شهدای عالی مقام که در دوره دفاع مقدس علمدار عزت و سربلندی کشور و جلودار دفاع همه جانبه از این مرز و بوم  بودند آرزوی علو درجات نمود.
وی در خصوص برنامه های سال جهش تولید اظهار داشت: مجموعه سپاه پاسداران  و کلیه بسیجیان موظف هستیم تا شعار حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) را اشاعه  و برجسته نماییم  و در کنار دستگاهها و نهادهای انقلابی خدمتگزار باشیم.
اتاق فکر و اندیشه ورزی
وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته را با نام رونق تولید پیش رفتیم،  در این سال جدید قطعا با برنامه هایی که به ما ابلاغ خواهد شد تحقق شعار را در راستای کار قرار خواهیم داد وبا حضور در اتاق فکر و اندیشه ورزی اگر موانعی باشد آن را رفع خواهیم نمود و تولید علم و یک حرکت بلند  مدت و راهبردی با شعار سال محقق خواهیم نمود.
نماینده بسیجی
"سرهنگ صادقی" از انتخابات سال 98 گفت: بسیجیان جهت حفظ امنیت در پای صندوق های رای حاضر شدند و دارای کارنامه بسیارخوبی در استان شدیم، خوشبختانه حضورپرشور مردم شهرستان همراه با اکثریت آرا،  نماینده بسیجی "محمدرضا صباغیان" راهی مجلس شد،  امیدواریم با همکاری وی بتوانیم خدمات خوبی به مردم شهرستان داشته باشیم.
تشکیل قرارگاه زیستی
وی درباره ویروس کرونا و خدمات ارائه شده در سطح شهرستان بیان داشت: با تشکیل جلسات،  قرارگاه زیستی؛ با مجموعه شبکه بهداشت و درمان، شورای تامین و شورای اداری شکل گرفت و اقشار مختلف بسیجیان؛ از جمله: بسیج طلاب، کارگری، فرهنگیان، اداری و ... جهت خدمت به مردم حضور داشتند
سالم سازی محیط ها
فرمانده سپاه بافق  ادامه داد: تحت نظر شبکه بهداشت و درمان،  سالم سازی  ایستگاه راه آهن، بیمارستان، مراکز درمانی، 25عابربانک، روستاها و منازل مبتلایان به این ویروس توسط افراد بسیجی، حتی با هزینه شخصیشان در 32 نقطه به مساحت34800 مترمربع و با مصرف روزانه 80 لیتر مواد ضدعفونی انجام شد.
وی در زمینه غربالگری اعلام داشت: با همکاری نیروی انتظامی،  شورای تامین و شورای سلامت در سه نقطه شهرستان تعداد 110 نفر در قالب 35 تیم، ورودی یزد، بهاباد و کرمان، کنترل شد.
فرمانده سپاه؛ به فعالیت های خواهران بسیجی پرداخت و گفت: بهداری سپاه در شهرستان با مدیریت "بانو حسینی" سرپرست بهداشت ناحیه مقاومت در بحث بهداشت خانواده،  حتی غربالگری  کمک ویژه ای صورت گرفت و بار اه اندازی 2کارگاه تولید دوخت تعداد ... ماسک و... دستکش برای مردم مهیا شده است.
وی گفت: تعدادی لوازم برای اورژانس شهرستان تهیه و تحویل گردیده و با استان هماهنگی صورت گرفته تا در صورت نیاز وسایلی، از جمله پتو، بالشت، تخت و.. به اقامتگاه منتقل شود.
رزمایش کمک مومنانه
"سرهنگ صادقی" در خصوص کمک مومنانه به فرمایش مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: قرارگاه "مواسات" را با محوریت امام جمعه شهرستان، جانشینی فرماندار و دبیری سپاه آغاز نمودیم و بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین،  گوشه ای از مشکلات افرادی که در بحث مشاغل و معیشت آسیب دیده اند  را تحت "رزمایش کمک مومنانه" آغاز خواهیم نمود.
کسرخدمت بسیجیان فعال
وی در زمینه ورزشی اعلام داشت: مجموعه تربیت بدنی سپاه و بسیج، هیات های فعال را حمایت می کند و  استعدادیابی در ورزش های  رزمی، توپی و... صورت گرفته و  سه سالن در اختیار برادران و خواهران بسیجی ورزشکار می باشد.
"سرهنگ صادقی" از کسرخدمت بسیجیان فعال و خدمات به آنها  گفت: حضور در صندوق ذخیره بسیجیان، بیمه تکمیلی، وام ها و حمایت های قضایی و خدمات ویژه ای داده می شود و تعداد و سال های فعالیت آنها در کسر خدمت تاثیرگذار است.
وی  بعنوان صحبت پایانی بیان داشت: ما هر چه داریم از حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) می باشد و این بزرگواران همیشه به حضور خوب بسیج در صحنه ها اشاره داشتند و ما یک شجره طیبه ای داریم، ان شاالله تقویت نماییم و در تمام عرصه ها خدمتگزار مردم شهیدپرور بافق باشیم.