هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

به این نتیجه رسیده‌اند که باید حق و حقوق آنان پیگیری شود

به این نتیجه رسیده‌اند که باید حق و حقوق آنان پیگیری شود


سرهنگ رضا جمالی، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه بافق در رابطه با قضایای خصوصی سازی معادن و اعتراض کارگران گفت:

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ سرهنگ رضا جمالی فرمانده سپاه پاسداران ناحیه بافق در حاشیه خبر نماز جمعه این هفته در گفتگویی با خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفت: در رابطه با قضایای خصوصی‌سازی معادن دو مسئله باید مدنظر قرار گیرد و شفاف‌سازی شود و آن اینکه آیا این معدنی و به طور کلی معادن جزء اصل 44 قانون اساسی هست یا اصل 45 و جزء انفال می‌باشد؟!! اگر جزء 45 و انفال است تکلیف مشخص می‌باشد و شامل خصوصی‌سازی نمی‌شود و اگر جزء 44 قرار گیرد باید تمام شرایط و جوانب در نظر گرفته شود.
مقام معظم رهبری دستور دادند و اصل 44 را مطرح کرده‌اند، تمام جوانب آن را بیان کردند و اگر اصل قرار است اجراء شود به تمام جوانب آن باید اهمیت داده شود و بررسی گردد. اگر با آن شرایط و تبصره‌هایی که در اصل 44 قید شده باشد انجام گیرد هیچکس اعتراضی ندارد و همه به حق خودشان خواهند رسید؛ امیدواریم این مسائل از طریق مسئولین پیگیری شود و به سرانجام مقصود و هدف برسد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا با گذشت 37 روز از اعتراض کارکنان از عملکرد آنان راضی هستید؟! گفت: من در آن حد و جایگاه نیستم که رضایت خود را اعلام کنم؛ به هر حال خواسته‌ای دارند و با توجه به پیش‌بینی‌های که صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که باید حق و حقوق آنان پیگیری شود. اینکه آیا صحیح است یا نه؟! باید مسئولین مربوطه تصمیم گیری نمایند. به هر حال هر کس در شغل و کار خود باید امنیت شغلی داشته باشد و به حق و حقوق خود برسد.
برداشت می شود نیت آنان خیر نیست!
نصرا... تشکری به عنوان یک شهروند بافقی در این باره گفت: اصل 44 مورد تأیید مقام معظم رهبری(مدظله) است بالطبع ما هم مطیع امر ایشان هستیم؛ اما به شرط آنکه اصل 44 اجرا شود. همه ما موافقیم؛ چون تابع رهبری هستیم و می‌دانیم حقمان ضایع نمی‌شود؛ ولی شنیده ها حاکی از این است که اصل 44 در کار نیست؛ جز این که اذهان عمومی مردم شهر را لکه‌دار کنند و بحث های امنیتی به پا نمایند. برداشت می‌شود نیت آنان خیر نیست؛ اگر نیت خیر بود شهرستان ما آخرین شهر در رابطه با گازرسانی نمی‌شد؛ اگر نیت آنها خیر بود جاده‌ی ما باید سال‌های قبل به اتمام می‌رسید که اینقدر تلفات جانی نداشته باشیم؛ لذا خصوصی‌سازی سنگ‌آهن بالطبع همه کشور هیچ منعی نیست؛ اما با رعایت جوانب و اینکه کارخانه‌های جوار معدنی به اتمام برسد. حداقل در خصوصی‌سازی ما هم شریک باشیم. سرزمین و ملک ماست و ما با همین وطن توانستیم شهدا و ایثارگران را تربیت کنیم، در همین سرزمین آیت ا... شیخ محمدتقی بافقی افتخار جهان اسلام تربیت شده است. این سرزمین سرزمین مقدسی است و باید حق آن در نظر گرفته شود. حداقل ده درصد شرکت سنگ‌آهن باید از سوی وزارت اقتصاد به مردم شهر هدیه شود تا حرمت‌ها حفظ شود.

با گذشت 37 روز مشکل مردم حل نشده است
احمد اصغری، کارگر شرکت سنگ‌آهن با 23 سال سابقه کار، در خصوص خصوصی‌سازی سنگ‌آهن گفت: انفال عمومی هست و نباید خصوصی شود من با 23 سال سابقه کاری هنوز در شرکت خصوصی کار می‌کنم حق من ضایع شده است. 37 روز از این اعتراضات می‌گذرد هنوز مشکل مردم بافق حل نشده است.
مسئولین شرکت سنگ‌آهن بافق بدانند حق کشی جواب نمی‌دهد
مرتضی رنجبر نظر خود را در مورد خصوصی‌سازی شرکت سنگ‌آهن بافق چنین بیان نمود:
خصوصی‌سازی جزء اصل 44 قانون اساسی است و مقام معظم رهبری(مدظله) از این اصل پشتیبانی نموده‌اند. ما نیز حرفی در این رابطه نداریم؛ ولی به شرط آن که حق مردم در نظر گرفته شود.
درصد باقیمانده به همین شهر تعلق گیرد. درآمد شهر فقط از همین شرکت سنگ‌آهن می‌باشد.
 مسئولین فکری به حال مردم داشته باشند. از شهدا و ایثارگری مردم صحبت می‌کنند و آیا این حق مردم است؟ رئیس جمهور مملکت دستور بدهد بخش خصوصی‌سازی زیر پا بگذارد. آیا ریگ در کفش آنان است؟! شده است مثل کشور فلسطین یک بار چادرملو غصب می‌شود. یک دفعه D19 و این بار سنگ‌آهن. مردم به چه چیزی اعتماد کنند؟
مسئولین شهر همه باید پشتیبان هم باشند و از کارگران که تحصن کرده‌اند بخاطر حق‌کشی که در شهر شده است حمایت نمایند. خصوصی‌سازی باید لغو گردد مردم وظیفه خود را می شناسند.
مسئولین شرکت سنگ آهن بافق بدانند حق‌کشی جواب نمی‌دهد. مردم دست همه را خوانده‌اند و نمی‌توانند خلافی انجام دهند.
چرا به داد دل مردم نمی‌رسند؟!
شاهی یکی از اعضای جامعه ورزشی شهرستان بافق که 18 سال سابقه ورزشی داشت در این خصوص گفت: جامعه ورزشی از بافق و مردم حمایت می‌کند.
در نظر دارند بافق را فلج کنند بعد از گذشت یک ماه هنوز کسی پاسخگو نیست. چرا به داد دل مردم نمی‌رسند؟