هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

به ازای تأسیس درمانگاه چه چیزی را از ما گرفتند؟!!

به ازای تأسیس درمانگاه چه چیزی را از ما گرفتند؟!!



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، جمعه هفته گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء جلسه ارائه گزارش کارگروه درمسجدجامع بافق با حضور اعضای کارگروه و جمع زیادی از مردم شهرستان بافق برگزار شد.
 

هیچ چیز به اندازه 15 درصد به شهرستان کمک نخواهد کرد
 

حسن امیرزاده دبیر کارگروه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بافق در ابتدای این نشست گفت: قبل از برگزاری جلسه فرمانداری به ما قول داده شد که موضوع 15 درصد حل است؛ اما هیچ‌کدام از چهار قولی که توسط وزیر در سفر به تهران به ما داده شد برای شهرستان محقق نشد. هیچ صورتجلسه ای در این خصوص تنظیم نگردید، بعد از سه ماه زحمت، هیچ نتیجه ای نگرفتیم.
امیرزاده افزود: امروز همه می گویند که کمک می کنیم و قول می دهیم حقتان را به شما بدهیم؛ ولی چیزی که برای ما روشن است این هست که اگر 15 درصد سهام به ما بدهند دیگر نیاز به کمک کسی نداریم و اگر نیازمند کمک باشیم دست به جیب خودمان که همان 15 درصد است می کنیم. هیچ مسئولی قرار نیست برای ما بماند و تنها چیزی که برای ما می ماند 15 درصد است اگر آن را به ما بدهند عین سند محضری است.
وی افزود: خیلی از مصوبات هست که با مدرک و مستندات بر روی زمین مانده است. پس تا 15 درصد نوشته نشده و به شهرستان واگذار نشود برای ما قابل قبول و منطقی نیست و هیچ چیز غیر از 15 درصد به شهرستان کمک نخواهد کرد.

 

هیچ نقل و انتقالی صورت نگرفته است و آنچه گفتند دروغ است
 

 مهندس محمد حسن تشکری رییس شورای شهر بافق، ضمن تشکر از حضور مردم گفت: در بحث اعتصابات که 38 روز به طول انجامید مهمترین چیزی که مطرح شد این بود که شرکت صد در صد دولتی بماندو در صورتی که مقرر شود شرکت به بخش خصوصی واگذار شود، 15درصد به شهر تعلق گیرد.
وی افزود: واگذاری شرکت سنگ آهن در سال 78 دروغ محض است، شرکت در سال 93 بودجه دولتی دارد؛ بنابر اطلاعیه سازمان خصوصی سازی که در سایت نصب شد، شرکتی است صددرصد دولتی با سهامی متعلق به سازمان توسعه، نوسازی معادن ایران. شرکت سنگ آهن در دولت قبل، مستقیماً واگذار سازمان تأمین اجتماعی شد، دولت فعلی در مردادماه سال 92 این مصوبه را لغو کرد و شرکت سنگ آهن به حالت دولتی برگشت. بعضی از مفاد گزارش سازمان بازرسی این است که؛ خوراک برخی از شرکت های فولاد داخلی از محل معادن چغارت و سه چاهون تأمین می شود، از آنجایی که در زمان توسعه معادن، تعیین کننده قیمت، محصولات سنگین شرکت ها بودند، بنابراین ارزش گذاری صورت گرفته، بر مبنای قیمت های مصوب منطقی نیست، بنابراین اعلام کردند ارزش که به چغارت دادید واقعی نیست. طبق قیمت‌هایی که خودشان برای سنگ آهن گذاشته اند معلوم است که ارزش سنگ آهن معدن چغارت پایین می آید و به هر نحوی که خواستند واگذار می کنند. شرکت سنگ آهن کماکان دولتی است، هیچ نقل و انتقالی صورت نگرفته است و آنچه گفتند دروغ است.

 

مسئولین بیش از این باید همراه ما باشند
 

عباسی سخنگوی شورای شهر در ادامه افزود: سعی می کنیم مراحل قانونی را طی کنیم الآن هم که برای ارائه گزارش آمده ایم طبق قانون وظیفه ما احقاق حقوق مردم است. قولی که برای 15 درصد داده بودند محقق نشد و وظیفه ماست که بگوییم." گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من البته آنچه به جایی نرسد فریاد است"
سخنگوی شورای شهر بافق افزود: همشهریان همه باید دست به دست هم بدیم تا بتوانیم کار کنیم؛ مسئولین بیش از این  باید همراه ما باشند.
وی ضمن اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در این مدت برای گرفتن حق شهرستان گفت: آیا خواسته ما محقق شد؟ آیا خواسته ای که استاندار، امام جمعه بافق و نماینده مجلس امضاء کردند محقق شد؟!!!

 

در 37 روز اعتصابات 110 میلیارد تومان پول از بافق بیرون نرفت
 

در ادامه صباغیان نماینده کارگران تصریح نمود: اگر ماهی دو دفعه چنین نشست های انجام می گرفت می توانستیم برای پیشرفت شهر فعالیتی داشته باشیم؛ اما متأسفانه این کار همیشه موقعی انجام می شود که حوادثی رخ دهد و آن هم همراه با وعده و وعیدهایی است که کمتر عملی می شود.
 

تا 4 شهریور ماه سکوت خواهیم کرد تا به خواسته های بحق خود برسیم
 

وی تصریح نمود: سنگ آهن معدن بزرگی است با منافع زیاد. طبق آمار خود بزرگان در 37 روز اعتصابات 110 میلیارد تومان پول از بافق در قالب سنگ نرفته، حساب کنید در این 50 سال چقدر است ؟ اصولاً آدم‌های با نفوذی هستند که  برنامه هایی را ردیف می کنند تا این معدن را از دولتی بیرون بیاورند. سال ها به نام دولت، سرمایه شهر بافق را می برند و شهرهای بزرگ را آباد می کنند. ولی ما متأسفانه از عوارض و حقوق خودمان محروم بوده ایم.
نماینده کارگران ادامه داد: ما دلمان را خوش کرده ایم که صد تومان، دویست تومان به حسینیه یا به مسجد کمک می شود. منکر این نیستیم؛ ولی درآمد سنگ آهن باید بیش از این برای منافع شهرستان در نظر گرفته شود؛ این را متذکر شوم که در چند ماه گذشته طرح فاضلاب شروع به کار نموده و این کار ارزنده ای می باشد. به ازای استخراج سنگ، توسعه شهر مد نظر گرفته شود. مصیبت اینجاست که کلنگ درمانگاه تخصصی که هنوز زمین نخورده می گویند ما در حال ساخت آن هستیم. به ازای تأسیس درمانگاه چه چیزی را از ما گرفتند؟!!   
صباغیان عنوان نمود: ای کاش به جای سنگ آهن از محله های مظفریه، مهدیه و شهرک صنعتی بازدید شده بود! بازدید شبانه باعث خواهد شد مشکلات به چشم نیاید وقتی حق ما را نمی دهند، باید فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگران برای احقاق حق می کوشیدند.اگر در کشورهای غربی و پیشرفته اتوبوسی تصادف کند، تا شخص نخست وزیر عوض می شود؛ ولی در کشور ما اگر شهری از بین برود فردی از مسئولیت خود برکنار نخواهد شد، همه امنیت دارند.
 نماینده کارگران ادامه داد: مسئولین و شورای شهر بدانند اگر نتوانستند 15% را بگیرند باید بروند!! تابش در مصاحبه ای گفت 26 کارخانه فولاد در استان وجود دارد؛ ولی حتی یکی در بافق نیست.
وی در پایان از مردم خواست تا وحدت خود را حفظ نمایند و گفت: وحدت نه برای نشستن، بلکه برای حرکت، مسئولین که قدرت در دست شماست برای گرفتن حق مردم از جا بلند شوید. تا 4 شهریور ماه سکوت خواهیم کرد تا به خواسته های بحق خود برسیم.