هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بهره برداری از طرح گازرسانی به 5 روستاهای شهرستان بافق

بهره برداری از طرح گازرسانی به 5 روستاهای شهرستان بافق



 
الهام نصیرزاده | به گزارش هفته نامه افق کویر، طرح گازرسانی به شهرک صنعتی و 5 روستای شهرستان بافق در استان یزد با صرف اعتباری معادل 37 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. طی مراسمی که روز چهارشنبه 18بهمن ماه با حضور استاندار یزد، مدیر عامل و تنی چند از مدیران شرکت گاز استان یزد و همچنین فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان در محل روستای فاضلیه برگزار شد، طرح گازرسانی به 5 روستاهای شهرستان بافق شامل روستاهای صدرآباد، حاجی آباد، فاضلیه، رضاییه و عباس آباد مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مراسم، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد؛ ضمن تشکر از مسئولین شهرستان و مردم منطقه به پاس همکاری در راستای تسهیل و تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه گفت: پروژه گازرسانی به 5 روستای شهرستان بافق با اعتباری معادل 30 میلیارد ریال و اجرای 34 کیلومتر شبکه توزیع، 27 متر شبکه تغذیه، نصب یک ایستگاه تقلیل فشار CGS - TBS به ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت و قابلیت نصب 500 عدد انشعاب صورت پذیرفت و همزمان با آن، پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی شهرستان بافق نیز با صرف اعتباری معادل 7 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. 
وی در ادامه یادآور شد: با گازرسانی به 362 روستا از میان 542 روستای واجد شرایط گازرسانی استان، 80 درصد جمعیت روستایی از این نعمت خدادادی بهره مند شده و عملیات گازرسانی به 61 روستای دیگر در دست اجرا می باشد که بر این اساس 3 هزار و 700 خانوار روستایی دیگر تحت پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.
 در ادامه منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز یزد به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگار هفته نامه افق کویر پاسخ داد.
افق کویر: علت عدم پاسخگویی رییس شرکت گاز به پرسش های خبرنگاران چیست؟ و به چه علت باید با یزد هماهنگ گردد؟
 مصاحبه ها باید موضوع آن مشخص باشد و با روابط عمومی ها هماهنگ شود؛ بعضی مسائل است که بهتر است قبل از آن هماهنگی ها صورت گیرد و بالاخره موضوعی می خواهند قول یا توضیحی بدهند، باید هماهنگ شوند و بعد از آن رییس ناحیه می تواند صحبت کند. 
افق کویر: باتوجه به اینکه روستای قطرم و شادکام جز روستایی بوم گردی شناخته شده اند چه زمانی گازرسانی به آن انجام خواهد شد؟ 
به علت مسافت زیاد این دو روستا جز طرح هایی هستند که قرار است بصورت " CNG" گاز داده شود؛ فعلاً آن را اجرا نمی کنیم بخاطر اینکه بحث گرفتن پیمانکار مطرح است امکانات و تجهیزات آن را داریم. ان شاا... گازرسانی روستاهای دیگر در استان را که توسعه دهیم CNG را هم دنبال خواهیم کرد.