هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بهره‌برداری عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهری ناحیه “ب” وتصفیه خانه فاضلاب شهری به زودی

بهره‌برداری عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهری ناحیه “ب” وتصفیه خانه فاضلاب شهری به زودی



مهندس نادرمحمد باقری بافقی، مدیر طرح شبکه وتصفیه خانه فاضلاب شهری بافق است. وی دارای مدرک مهندسی ارشد عمران مدیریت ساخت می باشد.
با توجه به این که طرح فاضلاب شهری بافق هنوز به پایان خود نرسیده؛ از او خواستیم تا در گفتگویی درباره این طرح توضیحاتی را بیان کند.
درابتدای فعالیت اینجانب در هیچ کدام از مناطق شهر و شهرک ها شبکه به طور کامل آماده نبود.
افق کویر: از زمان تصدی شما چه اقداماتی جهت پیشبرد اهداف طرح،انجام شده است؟
از نیمه شهریور ماه سال ۹۸ که این مسئولیت به اینجانب محول شد با برنامه ریزی هدفمند و اصولی که انجام شد شهرک ها را یکی یکی تکمیل نمودیم. در حال حاضر نیز ناحیه "ب" که شامل شهرک زیتون، مناجات مرحله ۱ و۲ ، موحدین، امام حسین(ع)- چهارده معصوم(ع)-مناطق بین چهارده معصوم و خیابان شهید تفکری- شهرک امام علی(ع)- امام رضا(ع)- عدالت می باشد، آماده نصب انشعاب است.
در حال حاضر پیمانکار نصب انشعاب مشخص گردیده و نصب انشعاب را از شهرک زیتون شروع کرده است که همشهریا ن محترم می توانند با در دست داشتن قبض آب جهت خرید انشعاب به اداره آب و فاضلاب شهرستان مراجعه نمایند و انشعاب فاضلاب را به صورت نقد و اقساط خریداری نمایند. هزینه انشعاب فاضلاب،۲۲۱۶۰۰۰ ریال می باشد و با پیشنهاد مدیر عامل محترم شرکت سنگ اهن، مهندس فلاح و موافقت هیئت مدیره، داخل و خارج منازل را شرکت سنگ آهن با هزینه خود به صورت رایگان وصل می کند و ضمناً افرادی که نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام نمایند از تسهیلات بانکی ویژه ای هم بهره مند می شوند.
ان شا ا… ناحیه "ب" شهرستان که شامل ۶۰۰۰ انشعاب می باشد؛ بزودی به اتمام می رسد و در ضمن تصفیه خانه مراحل آخر کار خود را می گذارند که تا هفته آینده تست خشک تصفیه انجام می شود و به زودی تصفیه خانه به بهره برداری می رسد و حتی شروع نصب انشعابات نیز توسط پیمانکار در حال انجام می باشد و به زودی نیمی از شبکه فاضلاب شهری به بهره برداری می رسد و انشاا… تا پایان سال آینده کل شبکه فاضلاب شهری به بهره برداری خواهد رسید.
در زمینه بودجه طرح فاضلاب مشکلی نداریم
افق کویر: آیا بودجه طرح به صورت کامل تامین شده است یا خیر؟
بودجه طرح از محل اعتبارات داخل شرکت سنگ آهن می باشد و مشکلی از این لحاظ نداریم.
افق کویر: اهالی بلوار کشاورز گلایمند هستند که با شروع طرح فاضلاب شهری در آن منطقه بوهای نامطبوع پراکنده می شود! آیا برای این موضوع تدابیری اندیشیده اید؟
باتوجه به طراحی که توسط مشاور طرح انجام شده به هیچ وجه در منطقه بلوار کشاور ، بوی نامطبوع نداریم.
افق کویر: اولین محله ایی که به فاضلاب شهری متصل می شود، کدام محلات می‌باشند؟ آیا زمان آن مشخص است؟
اولین محله شهرک زیتون، مناجات ۱ و۲ – امام حسین (ع)- چهارده معصوم(ع)-امام رضا(ع)- عدالت- موحدین – امام علی که همین الان می توانند شروع به خرید انشعاب نمایند.
افق کویر: آیا ساختمان های جدید که تاسیس می شود با اجرای طرح فاضلاب شهری نیاز به حفر چاه در منزل دارد یا خیر؟
ساختمان های جدید الاحداث که در ناحیه "ب" قرار دارند نیاز به حفر چاه نمی باشد و مابقی شهرستان انشاءا… تا پایان سال آینده نیاز به حفر چاه نخواهند داشت و می توانند به شبکه فاضلاب وصل شوند.
افق کویر:چرا در حال حاضر در ناحیه "الف" نمی توان انشعاب فروخت؟
متاسفانه باتوجه به انجام ناصحیح کار توسط پیمانکاران قبلی درسنوات گذشته در ناحیه الف ، کار به درستی انجام نشده است. کار در ناحیه الف دارای نواقص زیادی است که باید رفع گردد.که باتوکل به خداوندو همکاری عوامل اجرایی این مشکلات نیز به زودی مرتفع خواهد گردید.لازم به ذکر است عملیات اجرایی شبکه فاضلاب ناحیه الف در مرحله انجام مناقصه و واگذاری به پیمانکار می باشد.
افق کویر:وسخن پایانی:
در پایان ضمن تشکر از همکاری و صبر و شکیبایی همشهریان گرامی،از هفته نامه افق کویر به خاطر درج خبر و از مدیر عامل محترم شرکت سنگ آهن جناب آقای رضا فلاح که ما راحمایت می کنند، سپاسگزارم.
دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد