هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بهره‌برداری از گندله‌سازی سنگ‌آهن مرکزی تا ۲۹ ماه آینده

بهره‌برداری از گندله‌سازی سنگ‌آهن مرکزی تا ۲۹ ماه آینده


عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دوبی:

به گزارش ماین نیوز؛ محمدجواد عسگری در حاشیه هجدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در دوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دوبی درباره آخرین وضعیت احداث کارخانه‌های جوار معدنی در سنگ آهن مرکزی اظهار کرد: امیدواریم تا ۲۹ ماه آینده کارخانه گندله‌سازی معدن به بهره‌برداری برسد. از سوی دیگر سال آینده در ماه‌های مهر و آبان برای نصب کارخانه فراخوان جذب ۱۰۰۰ نفر نیرو را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه پروژه اصلاح خط سنگ آهن مرکزی تا پایان امسال به انجام می‌رسد، اظهار کرد: در مورد فولادسازی یک میلیون تنی به روش کوره بلند شرکت فولاد تکنیک به عنوان مشاور انتخاب شده و کارهای مهندسی انجام شده و حفر دو حلقه چاه آب نیز صورت گرفته است. زمین تسطیح و حصارکشی شده و آماده تجهیز کارگاه است. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تحت عنوان شرکت بافق کسری به صورت مشارکت ۴٩ درصد سنگ آهن مرکزی و ۵١ درصد بافق کسری در حال انجام است و از شرکت پوسکو کره‌جنوبی جهت مذاکره دعوت به عمل آمده است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطرنشان کرد: همچنین امیدواریم توسعه خطوط راه‌آهن تا پایان سال به اتمام برسد و در خصوص پروژه ٢ میلیون تنی کنسانتره نیز کارهای مهندسی آن آغاز شده است.عسگری همچنین تولید امسال سنگ آهن مرکزی را شامل ۴٫۳ میلیون تن سنگ آهن فاین دانه‌بندی شده، ۲٫۳ میلیون تن کنسانتره و ۲۰۰ هزار تن آگلومره اعلام کرد.وی همچنین شعار شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را اینطور اعلام کرد که در آینده نزدیک و تا ۳ سال آینده شاهد بافق معدنی و صنعتی خواهیم بود.