هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بزرگتر از فقر و گرفتاری، غفلت انسان است

بزرگتر از فقر و گرفتاری، غفلت انسان است



محمد حسین تشکری| امام جمعه بافق، در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال جاری، به ایراد خطبه در محل مسجد جامع پرداخت. حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی که در میان انبوهی از نمازگزاران سخن می راند در خطبه اول از خداوند متعال توفیق بندگی برای همگان مسئلت نمود و پیرامون صفت غفلت در انسان گفت: فقر و تهیدستی در جامعه مرض و گرفتاری است؛ اما بزرگ تر از آن غفلت است که گاه جامعه ما را فرا می گیرد. وی افزود مطابق فرمایش قرآن برخی اعمال موجب غفلت انسان از یاد خداوند می شود. قرآن مجید، ثروت و اولاد را مایه غفلت انسان دانسته هر چندکه در جایی دیگر باعث زینت انسان  می داند. وی تشریح کرد: زینت مال و اولاد، زمانی است که مال و ثروت در جهت تهیدستان انفاق شود و اولاد نیز والدین خود را  از خدا دور نکنند. تنها در این دو جهت است که مال و اولاد موجب تفاخر انسان می گردد. 
سلیمانی ادامه داد: اکنون جامعه دچار برخی مشکلات اقتصادی شده است و لازم است تا مومنین روزه دار رعایت حال فقیران و تهیدستان را کنند. 
امام جمعه بافق در خطبه دوم به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداخته و در باب ارزش شهادت به نقل از ایشان گفت: شهدا در حفظ انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته اند. 
وی سپس به مسایل منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون توسط آل سعود در یمن نسل کشی شیعه به راه افتاده است و این نیست مگر چراغ سبز امریکا و متحدانش به عربستان سعودی!!
امام جمعه بافق از آحاد مردم و متولیان فرهنگی خواست تا برای شهید و شهادت وارد صحنه شده و مراسمات آنها را زنده و پویا نگهدارند. وی ادامه داد: اگر لازم باشد، شخصا برای پرشور کردن حضور مردم در این مراسمات از سخنرانان کشوری، دعوت خواهم کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی سپس به موضوعات تشییع پیکر 270 شهید غواص در تهران، مذاکرات ایران و قدرت های جهانی، روز مبارزه با قاچاق کالا اشاره نمود. 
وی در این باره گفت: در بافق به غیر از قاچاق مواد مخدر گاه قاچاق کالا هم صورت می گیرد که این مایه تاسف هست. وی سپس به فتاوای علماء اشاره کرد و گفت: علما بر این معتقد هستند که قاچاق کالا حرام است و مردم باید رعایت این مسایل را کنند. 
وی سپس به احیاء شب های قدر اشاره کرد و در پایان گفت: بنا بر تصمیم مسئولان راهپیمایی روز قدس در جمعه هفته آینده انجام خواهد شد و مومنین روزه دار با حساسیت تمام و با توجه به مسایل مذاکرات در این عرصه حضور یابند. 
   در پایان خطبه ها نیز یکی از طلاب بافق نیز ملبس به کسوت روحانیت شد.