هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بزرگان قم برای فقر جامعه فکری کنند

بزرگان قم برای فقر جامعه فکری کنند


مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در یزد:

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: دولت دفاع مقدس نیمی از درآمد فروش نفت را به جبهه‌ها اختصاص داده بود.
به گزارش ایلنا از یزد، سید کاظم اکرمی در جمع حامیان دولت تدبیر و امید در یزد با اشاره به حضور خود در کابینه دولت سال‌های دفاع مقدس گفت: در آن زمان نفت ۷ تا ۸ دلار قیمت داشت و نیمی از آن در جبهه‌ها صرف می‌شد و با نیمی دیگر کشور اداره می‌شد.
وی مدعی شد: دو مرتبه یکی از آقایان قصد داشت در جلسه دولت اعلام نماید که کفکیر به ته دیگ خورده ولی نخست وزیر وقت به او گفت نگویید! که جبهه‌ها سست می‌شود. ایشان به همه وزرا توصیه می‌کرد تا در کنار کارهای خود، به جبهه‌ها سرکشی کنند، مشکلات را شناسایی کنند و امکانات را در اختیار جبهه‌ها بگذارند.
اکرمی تصریح کرد: ایشان نسبت به محرومان جامعه حساس بود و پیشنهاد بنده را درخصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار با فرزندان یتیم در دستور کار قرار داد.
این زندانی سیاسی پیش از انقلاب گفت: در ۸ سال دولت دفاع مقدس و زمانی که کشور درگیر جنگ بود، مایحتاج اساسی مردم تامین بود.
وی در این ارتباط یاد مرحوم عالی نسب مشاور اقتصادی نخست وزیر وقت را گرامی داشت.
این فعال فرهنگی سیاسی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفند ۹۴ گفت: امیدوارم با عقل جمعی و باحضور دلسوزان کشور وضعیت مجلس تغییر کند و مقداری از مشکلات کشور کاهش یابد.
وی گفت: امیدواریم انسان‌هایی که دغدغه ملی دارند و آن را بر تمایلات جغرافیایی و حزبی ترجیح می‌دهند، در مجلس حضور یابند.
اکرمی گفت: در جریان انتخابات خرداد ۹۲، همدان بودم و مردم مدام به من پیام می‌دادند که با دفتر آقایان خاتمی و هاشمی تماس بگیرم و به آنان بگویم یکی از دو نامزد اصلاح طلبان باید در عرصه باقی بماند و این نشانه شعور رشد یافته مردم است که امیدوارم در انتخابات سال بعد نیز موثر واقع شود.
وی افزود: با میدانداری آقای خاتمی و بزرگواری آقای عارف، دولت آقای روحانی تشکیل شد و یک حرکت بزرگ شکل گرفت.
سید کاظم اکرمی با موفق توصیف کردن کابینه دولت یازدهم گفت: امیدواریم با تداوم کار دولت، مشکلات کشور کمتر شود.
این فعال اجتماعی فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی جوانان در سوگ مرتضی پاشایی در سراسر کشور گفت: این حضور، قدرت شبکه‌های اجتماعی را نشان داد.
اکرمی اضافه کرد: پیام این حضور مسالمت آمیز مردم و جوانان کشور که برخی تعداد آنان را چندین میلیون تخمین زده‌اند، باید بررسی شود.
وی گفت: انسانیت، حقوق انسانی و نشاط و شادی فارغ از هر دین و مذهب پیام این حضور بود.
این محقق اجتماعی با اشاره به توصیه استاد محمد رضا حکیمی به وی گفت: استاد به بنده فرمودند تا درمورد انسانیت فارغ از دین و مذهب در قرآن تحقیق کنم و بنده چند سالی است با کمک کتاب الحیات ایشان، در این خصوص مطالعاتی داشته‌ام.
وی با اشاره به صراحت قرآن کریم مبنی بر اینکه همه افراد جامعه مسئول هستند، گفت: مسئولیت تنها منحصر به مسئولان نیست بلکه همه افراد بنا به تناسب در قبال جامعه مسئولیت دارند.
این چهره فرهنگی در ادامه به برخی یافته‌های بشر اشاره کرد و گفت: نظریه گسترش کیهانی با مطالعه قرآن کریم ارائه شده، همچنانکه با تطبیق روان‌شناسی قدیم و جدید به این مهم دست یافته‌اند که همه انسان‌ها باقی هستند و معاد پس از مرگ در انتظار ماست.
وی با اشاره به آیه ۶۱ سوره توبه «وَیَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَیْرٍ‌ لَّکُمْ» گفت: متاسفانه این آیه در جامعه ما مسموع نیست و به مسائل جامعه توجه نمی‌شود.
اکرمی گفت: جامعه مانند یک رودخانه عمیق و آرام و در حال جریان است ولی باید مسئولان آنچه را در اعماق آن می‌گذرد، درک کنند.
وی گفت: یکی از دوستانم گفت هنوز هستند خانواده‌هایی که شربت سینه را با آب ترکیب می‌کنند و با نان بعنوان شام به فرزندان خود می‌دهند.
این فعال اجتماعی گفت: آیا زمان آن نرسیده که بزرگان قم برای فقر جامعه فکری کنند؟
وزیر آموزش و پرورش سال‌های میانی دهه ۶۰ شمسی با اشاره به تغییر نظام آموزشی از ۵-۳ - ۴ به ۶-۳ - ۳ گفت: این تغییر ده‌ها مسئله اخلاقی در مدارس بوجود آمده و متاسفانه تصمیم گیران در جلسه ساکت و آرام بودند و وزیر وقت خواستار تصویب آن شد!
وی با اشاره به تصویب برخی طرح‌های سلبی درحوزه حجاب گفت: سال‌های ۶۴ یا ۶۵ بود که آقای ناطق نوری وزیر وقت کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌ها و آقای موسوی اردبیلی بعنوان خطیب هشدار دادند روش‌های سلبی در حوزه حجاب جواب نمی‌دهد ولی ما بعد از ۳۰ سال به آن رفتار بازگشته‌ایم.
این فعال سیاسی با اشاره به پیشرفت مذاکرات ایران و غرب گفت: باید دعا کنیم خداوند، آقای ظریف را موفق کند.
غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد هم در ابتدای مراسم با خیرمقدم به حضور سید کاظم اکرمی در یزد گفت: ایشان سابقه حدود ۵ سال زندان پیش از انقلاب دارد و چهره و منش او یادآور شهیدان رجایی و باهنر است.