هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی از کودکی با خانواده در بافق

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی از کودکی با خانواده در بافق



الهام نصیرزاده- هما السادات رضوی| به گزارش هفته نامه افق کویر افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی از کودکی با خانواده پنجشنبه هفته گذشته در سالن ورزشی کوثر شهرستان بافق با حضور500خانواده (مادران و دختران) و جمعی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.
علی اصغر رنجبر، رئیس اداره آموزش و پرورش درباره چگونگی اجرای این برنامه گفت: برنامه را بچه ها خیلی خوب اجرا کردند حضور ارزشمند خانواده ها با فرزندانشان خیلی کار زیبایی است. خانواده ها و کودکان با هم کمک کنند. ان شا ا... فرهنگ ورزشی در بین همه نهادینه شود تا فرزندان با جسم سالم و تفکرو اندیشه سالم به مراحل بالایی برسند.    
نارگانی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد درباره برگزاری این مراسم گفت: در سطح استان بیش از 380 برنامه ورزشی و فرهنگی برای سالجاری برنامه ریزی شده است، یکی از برنامه های مهم آن، "جشنواره کودکی با خانواده" است که در سطح شهرستانهای استان بوده است که در شهرستان بافق خیلی خوب و شیک برگزار شد. 
وی افزود: در کنار این جشنواره، همایش های پیاده روی و صبحگاهی را داریم. ان شاا... امسال بتوانیم برنامه های خوبی در دهه فجر داشته باشیم. سال گذشته کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان توانست جزء سه تا از ارگان برتر استان قرار بگیرد؛ امیدوارم بتوانیم در قسمت ورزشی کارهای خوبی را ارائه داده و در قسمت فرهنگی هم بتوانیم موفق باشیم. 
نارگانی در پاسخ به این پرسش که" در حاشیه این مراسم بچه های پیش دبستانی در حال رژه بودند که متوجه شدیم از یکی از بچه های داخل رژه عکس می گیرید چه چیزی نظر شما را جلب کرد؟ گفت: در بین بچه های مدارس با توجه به اینکه لباس های زیبایی به تن داشتند، ولی یکی از بچه ها با لباس ورزشی و با پوشش ورزشی در این رژه شرکت کرد و در بحث جشنواره کودکی با خانواده تمام ذکر و فکرمان این است که بچه های کوچک در سنین 4 تا 8 سال با فضای ورزشی آشنا بشوند. شخصاً خیلی خوشم آمد که بچه می دانسته و یاد خواهد گرفت که در فضا و سالن ورزشی با پوشش ورزشی وارد شود.
در ادامه آزاده دهقان، مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که "نظرتان در مورد برگزاری این جشنواره در شهرستان بافق چیست؟ گفت: در بافق خیلی خوب در حال برگزاری است و جشنواره در ده نوبت و یک بخش برگزار می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که" اهداف این جشنواره چیست؟" افزود: آشنایی کودکان با فضاهای ورزشی، حضور کودکان و مادران همزمان در سالن های ورزشی به خاطر ارتباط قوی بین مادران و کودکانشان و بطور کلی گسترش بحث ورزش در بین دختران و در سن پایین تا ورزش در آنها نهادینه بشود.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که "پوشش پیش دبستانی ها در این جشنواره را چگونه دیدید؟ تصریح کرد: بعضی از پوشش های بومی محلی ما و حتی حجاب باید در بین بچه ها از نظر فرهنگی یک شاخصی را در ذهن بچه ها به وجود می آورد؛ در ضمن لباس های سنتی ما احیا می شود. در شهرستان های دیگر طرح های خاصی پیاده شده بود، ولی در شهرستان بافق پوشش بچه ها متنوع و خیلی زیبا بود و طرح رژه و پوشش ها برای ما جالب و جدید بود.