هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

برگزاری بازارچه خیریه در شهرستان بافق

برگزاری بازارچه خیریه در شهرستان بافق


در ایام دهه فجر صورت خواهد گرفت:

 به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ شنبه هفته گذشته جلسه ای با محوریت ساماندهی زنان سرپرست خانوار با حضور فرماندار شهرستان بافق، کارشناس امور بانوان و تعدادی از نمایندگان دفتر بانوان در ادارات برگزار گردید.
در این راستا موضوعات همایش مشاوره و بازارچه خیریه که مقرر گردید در ایام دهه فجر برگزار شود مورد بررسی حاضران قرار گرفت.
ناهید مظفری کارشناس امور بانوان در فرمانداری ضمن بیان توضیحاتی در خصوص بازارچه خیریه گفت: بازارچه خیریه شامل دو شاخه می باشد؛. شاخه اول مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده و افرادی که در زمینه های هنری، آشپزی، خیاطی و غیره مهارتی داشته باشند آن محصول را در بازارچه به معرض فروش گذاشته و سود فروش محصولات عائد آنان می گردد. شاخه دوم در ارتباط با بانوانی هست که تمایل دارند در امر خیر شرکت نمایند می باشد. و بر حسب میل باطنی می توانند درصدی از سود یا تمام سود فروش محصولات را به مؤسسه خیریه بانوان اهدا نمایند.
در ادامه فرماندار ضمن اشاره به موضوع تقدم و تأخر مسایل فرهنگی و اقتصادی گفت: نامگذاری هر سال با توجه به برنامه های دولت و نظام در چار چوب قانون و مقررات می باشد.
امسال نیز به نام سال اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی می باشد. یکی از موضوع مشترک اقتصاد و فرهنگ آن است که هیچکدام تحکمی نیستند. بحث فرهنگی شاید بعضی از قسمت های آن را بتوان با تحکم و اجبار به جایی رساند اما تا کی؟! باید حساب شده انجام گیرد. اولویت تقدم و تأخر با عقاید مختلف هست، مقام معظم رهبری(مدظله) با توجه به نامگذاری امسال به هر دو موضوع تأکید نمودند که لازم و ملزم همدیگر می باشند.
 وی افزود: اعتقادم این است زنان بافق علاوه بر تأکید مسایل دینی و فرهنگی در بسیاری از موارد می توانند پیشتاز باشند یک نقطه قوت در شهرستان است.