هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

برق، آب و امنیت لازمه ایجاد یک پایگاه اورژانس در مسیر بافق به نوق

برق، آب و امنیت لازمه ایجاد یک پایگاه اورژانس در مسیر بافق به نوق



اکرم عباسی| سعید ملک زاده رییس اورژانس 115 شهرستان بافق در گفتگویی با هفته نامه افق کویر درباره تصادفات رخ داده در هفته گذشته گفت: پرسنل اورژانس 115 از 13 آبانماه تا 20 آبانماه، مجموعاً 43 مأموریت را پوشش داده اند که از این 43 مأموریت 30 فقره آن غیر تصادفی و 13 فقره تصادف بوده است و در 13 تصادف، 28 مصدوم داشته است.
ملک زاده عنوان کرد: این تصادفات شامل تصادفات جاده ای بافق به یزد، بافق به سمت بهاباد و داخل شهر بافق بوده است. تصادفات الحمدا... فوتی در صحنه نداشته است؛ البته اگر پس از حمل به بیمارستان منجر به فوت شده، اورژانس اطلاعی از این موضوع ندارد.
وی تصادفات سطح شهر را تصادفات موتور سیکلت بیان کرد که در این تصادفات یا خودرو راکبین آسیب دیده یا عابرین پیاده دچار آسیب شدند. در جاده ها نیز واژگونی بوده که ناشی از سرعت زیاد می باشد
رییس اورژانس در پاسخ به این پرسش که آیا برای مسیر بافق- نوق اورژانس بین جاده ای در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: مسیر بافق به سمت نوق و سیریز یکدفعه توسط رییس اورژانس استان بازدید شد. در مورد نیاز سنجی برای ایجاد پایگاه از آنجایی که زیرساختهایی که یک پایگاه نیاز دارد در این مسیر وجود ندارد. مثل برق، آب و امنیت؛ عملاً امکان احداث مقدور نمی باشد.گرچه پایگاه برای این مسیر مورد نیاز است. زمانیکه این جاده بین استانی افتتاح شود حتماً به خاطر ترددهای زیاد نیاز به پایگاه اورژانس هست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا درآینده برنامه ای برای این مسیر دارید یا خیر؟ افزود: جزء پیشنهادها بوده و پیگیری شده؛ فعلاً پایگاه سبزدشت به خاطر اینکه زیر ساختها فراهم است در حال راه اندازی است؛ گرچه در حال حاضر به صورت موقت پنجشنبه و جمعه ها برقرار است؛ البته فراموش نشود که در استان تعداد زیادی پایگاه در مکانهای مختلف مورد نیاز است تا احداث شود طبق اولویت بندی که می شود.
وی در پایان از راننده ها خواست با حوصله رانندگی کنند و از همه مهمتر داخل شهر خانواده ها در رابطه با در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه موتوری به فرزندانشان که گواهینامه ندارند دقت کنند و افرادی که از موتور استفاده می کنند مخصوصاً جوانها از موتورسیکلت به عنوان یک سرگرمی استفاده نکنند و کلاه ایمنی را فراموش نکنند.