هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

برداشت بی رویه آب از سفره آبهای زیرزمینی بهاباد

برداشت بی رویه آب از سفره آبهای زیرزمینی بهاباد


فرماندار بهاباد

جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد با حضور جانشین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان درفرمانداری تشکیل شد؛ دراین جلسه پیرامون راهکارهای لازم برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی بحث و تبادل نظر شد .
عباس اقبال فرماندار بهاباد در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در بهاباد  گفت:جهت تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی وجلوگیری از برداشت بی رویه آب از چاه های کشاورزی شورای حفاظت از آب در شهرستان بطور منظم تشکیل می شود؛ 
وی افزود بیش از 90 حلقه چاه کشاورزی دراین شهرستان وجود دارد که متاسفانه به دلیل خشکسالی پی درپی در سالهای گذشته وبرداشت بی رویه که از سفره های زیز زمینی توسط چاه های کشاورزی انجام می شود درسال حدود 13 میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب  داریم .
فرماندار بهاباد گفت:جهت تعادل بخشی و جلوگیری از برداشت بی رویه آب طرح نصب کنتور هوشمند را ازابتدای سال آغاز کردیم و تا کنون بیش از 40 درصد چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شدند که با نصب این کنتور ها از برداشت بی رویه آب جلوگیری خواهد شد.
اقبال گفت :در ابتدای کار به منظور تشویق کشاورزان به نصب کنتور هوشمند 4 کنتور بصورت 100 درصد و 7 کنتور به صورت 50 درصد هزینه آن توسط فرمانداری پرداخت شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با فرهنگ سازی که صورت گرفته با همکاری کشاورزان امیدواریم تا نیمه اول سال 95 تمام چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوندتا از این طریق تعادل بخشی سفره آب زیرزمینی حفظ شود.