هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بدهی بیش از 20 هزارتومان برابر است با قطع برق

بدهی بیش از 20 هزارتومان برابر است با قطع برق



هما السادات رضوی|  به گزارش هفته نامه افق کویر، چند نفر از شهروندان شنبه 19 دی ماه با مراجعه به هفته نامه افق کویر در حالیکه قبض های برق در دست داشتند شاکی بودند که چرا اداره برق بدون اینکه صاحبان منازل را در جریان بگذارند اقدام به قطع برق منازل می کند؟ 
این شهروندان درحالیکه تمایل نداشتند نامی از آنها برده شود قبوضی در دست داشتند که مبالغ پایینی را در بر داشت و یک قبض بالای2 میلیون تومان که برای یکی از شرکت های خصوصی شهرستان بافق بود و با توجه به اخطار قطع هنوز برق آنها وصل بود و یک میلیون تومان هم بدهی داشت و گله مند بودند که چرا قبل از قطع برق اطلاع داده نمی شود یا در حد یک پیامک هم اطلاع رسانی نکرده و اقدام به قطع برق می کنند؛ در صورتیکه آن شرکت با یک تماس از قطع برق خود جلوگیری کرده است، ولی اداره برق حاضر نیست یک پیامک برای اطلاع شهروندان از قطع برق خود اقدامی انجام بدهد و در ازای وصل برق هم مبلغ 10 هزار تومان دستی دریافت می کنند.
وی افزود: پیش آمده که برق منزل یکی از آشنایان را قطع کردند و چون به مسافرت رفته بودند تمام مواد غذایی درون یخچال خراب شده است.
 یکی دیگر از مراجعین که مغازه دار بود بیان داشت: چون در مغازه حضور نداشتم برق مغازه مرا قطع کرده بودند و بعد از یک هفته توسط یکی از مغازه داران مجاور از قطع برق مغازه ام اطلاع پیدا کردم.
یکی دیگر از شهروندان گفت: قبلاً تماس می گرفتند و یا درب منزل اطلاع می دادند، ولی اکنون بدون اطلاع نسبت به قطع برق اقدام می کنند. برای قطع برق مبلغ ثابتی وجود ندارد؛ مثلاً تعیین کنند که تا حد مبلغ 200 هزار تومان برق  قطع شود، ولی گاهی برای مبلغ 20 هزار تومان اقدام به قطع می کنند. 
خبرنگار ما برای پیگیری موضوع گفتگویی با سيد ناصر ميرفخرالدين  رئیس اداره برق شهرستان بافق انجام داده است.
رییس اداره برق درباره دریافت مبلغ 10 هزارتومان توسط پیمانکار جهت وصل برق گفت: همشریان باید کارت بکشند و فیش صادر گردد. گاهی پیمانکار برای سهولت کار همشهریان مبلغ را دستی دریافت می کند که این عرف نیست و از خوبی بیش از حد کارمندان ما است. طبق لیست وصل برق، از همشهریان مبلغ 10 هزار تومان دریافت می کنند و در پایان روز مبالغی که پیمانکار دریافت می کند با لیستی که به پیمانکار داده ایم مطابقت می دهیم. 
وی درباره ارسال اخطار قطع برق از طریق ارسال پیامک به مشترکین گفت: فقط برای وصل مجدد به مشترکین مصارف سنگین اداره برق پیامک می رود؛ مثل کارخانجات در حال حاضر پیامک ارسال می شود، ولی برای مشترکین خانگی با توجه به اینکه تعداد آنها زیاد است پیامک ارسال نمی کنیم. پخش قبض و ارسال پیامک برای ما هزینه دارد؛  فقط قبض صادر می گردد. 
میرفخرالدین افزود: هر روز شرایط جدیدی برای ما ارسال می شود که مبلغ این دوره بدهی اگر بالای 20 هزار تومان باشد برق آن ها قطع می شود.
وی درباره بدهی مبلغ 2میلیون تومان یکی از  شرکت های شهرستان که 1 میلیون تومان آن بدهی از قبل بوده است  بیان داشت: با بررسی که در سیستم انجام گرفت چنین موردی یافت نشد. ما برای هیچ کس امتیاز خاصی قائل نمی شویم، ولی در صنایع دوره های آنها با دوره های مصارف خانگی فرق می کند؛ احتمال دارد که یک دفعه برقشان را قطع کرده باشیم و از سیستم ما خارج شده است و یا احتمال دارد که در دوره  قطع باشد.