هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

با هر نوع تبعیضی مخالفیم!!!

با هر نوع تبعیضی مخالفیم!!!


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورمطرح نمود:

خانه ملت| دخيل عباس‌ زارع‌زاده مهريزي درباره طرح استمرار صلاحيت نمايندگان فعلي در مجلس شوراي اسلامي براي ادوار بعدي گفت: اين طرح با هيچ منطقي سازگار نبوده و شائبه منفعت طلبي و دادن امتياز ويژه نمايندگان به خودشان را در اذهان عمومي ايجاد مي کند.

نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه نمايندگان در هر دوره اي از مجلس بايد فرصتي برابر با ساير رقباي خود براي حضور در عرصه داشته باشند، تصريح کرد: در صورت تصويب نهايي طرح مذکور به طور حتم شاهد بروز تبعيضي آشکار بوديم.وي با بيان اينکه هر فردي بايد قبل از ورود به مجلس و بر عهده گرفتن مسئوليت نمايندگي در هر دوره اي صلاحيت لازم را کسب کرده و مورد تاييد دستگاه هاي مربوطه واقع شود، گفت: مستثني کردن نمايندگان فعلي از ذره بين دستگاه هاي تاييد صلاحيت، شائبه منفعت طلبي را به ذهن متبادر مي‌کند.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، تاکيد کرد: بايد با هر امتيازي که سبب تبعيض و يا بي عدالتي در عرصه رقابت‌هاي سياسي ميان کانديداها شود، برخوردهاي قانوني صورت بگيرد.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور، يادآور شد: تمامي کانديداها براي عضويت در مجلس بايد در شرايطي يکسان وارد فضاي رقابت شوند تا مردم از حضور موکلاني با صلاحيت در عرضه سياسي اطمينان حاصل کنند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت و به گفته سخنگوي شوراي نگهبان، طرح دو فوريتي الحاق يک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس مبني بر استمرار صلاحيت نمايندگان فعلي براي ثبت‌نام در انتخابات دور بعد مغاير قانون اساسي تشخيص داده شده است.