هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

با راه اندازی جاده خرانق، بافق از بن بست خارج می گردد

با راه اندازی جاده خرانق، بافق از بن بست خارج می گردد



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر،جلسه شورای اداری شهرستان بافق، چهارشنبه هفته گذشته با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون فرماندار و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری به مناسبت یادمان شهدای مفقودالأثر محمدجواد رایگان، ابوطالب احمدیه، عباس رحمانی و ابراهیم زمانی برگزار گردید.
مردم برای حمایت از هیچ گروه خاصی در 9 دی به میدان نیامدند
فرماندار در ابتدا ضمن اشاره به خاکسپاری هفت شهید گمنام در استان یزد گفت: امیدواریم برکات شهدا شامل شهرستان بافق نیز شود.
وی افزود: 9 دی، روز بصیرت و تجدید میثاق با آرمان های نظام جمهوری اسلامی و مقام رهبری بوده است. حوادث سال 88 که در روز 9 دی روی داد؛ مردم کشور برای دلدادگی به قیام عاشورا حرکت انقلابی انجام داده و برای دفاع از نظام و ادای احترام به آقا ابا عبدا... الحسین (ع) در صحنه حضور پیدا کردند.
وی افزود: مردم برای حمایت از هیچ گروه خاصی در 9 دی به میدان نیامدند. 9 دی متعلق به تمام گروه ها بود. روز وحدت و میثاق می باشد که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ثبت گردید.
طلایی مقدم عنوان نمود: مردم زمانی که احساس نمودند به پیام عاشورا اهانت شده وظیفه داشتند خودجوش به میدان بیایند و پیام را به همه دنیا و به ویژه بیگانگان که فضا را در آن شرایط فراهم دیده تا به مسایل داخلی ایران دخالت نمایند رساندند.
وی بیان کرد: 9 دی روز بصیرت نامگذاری گردید. از ابتدای انقلاب تاکنون هر اتفاق و رویدادی که در کشور پیش آمده روز بصیرت مردم ایران بوده و با آگاهی و بصیرت مدافع نظام و مسئولین نظام بوده و هستند.
فرماندار بافق تصریح کرد: برخی به این امید که مردم ناامید از نظام شده اند؛ سعی می کردند وضعیت کشور را دگرگون جلوه دهند، اما به یاری خدا و با مدیریت مقام معظم رهبری نتیجه آن در انتخابات سال 92 مشخص گردید؛ علی‌رغم شبه افکنی زیاد مردم به مدیریت و بصیرت لبیک گفتند.
وی  در ادامه با بیان این موضوع که مشکل اصلی شهرستان جاده هست گفت: متأسفانه با گذشت بیش از 30-35 سال از پیروزی انقلاب انتظاراتی که مردم دارند هنوز بزرگراه بافق -یزد تکمیل نگردیده است؛ امیدواریم با پیگیری ها این مسئله به سرانجام برسد.
سیدمهدی طلایی مقدم افزود: پلی کلینیک انصافاً پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.
با راه اندازی جاده خرانق، بافق از بن بست خارج می گردد
وی افزود: دغدغه های بحق مردم درخصوص صنایع جوار معدنی در شهرستان کاملاً درست می باشد و باید طرح ها به سر انجام برسد. طرح های گندله، خط کنسانتره و فولاد در حال انجام می باشد و توسعه آن را مثبت ارزیابی می نماییم.
 وی عنوان نمود: جاده زرند باعث شده است تردد در شهر افزایش یابد و به نحو احسنت از این محور مسایل اقتصادی بهره برداری کامل شود. با راه اندازی جاده خرانق، بافق از بن بست خارج می گردد، باید برنامه ریزی شود تا بهره اقتصادی برای مردم صورت پذیرد.
طلایی مقدم بیان کرد: تا اواخر سال جاری حداقل 2100 علمک گاز در شهرستان نصب می شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد سلیمانی، امام جمعه بافق به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مورد شخصیت این بزرگوار گفت: دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) با دوران بنی عباس توأم شد و بنی عباس اقتدار خود را از دست داده، هرج و مرج نیز در بلاد اسلامی حاکم شده بود. قدرتمندی غلامان ترک باعث گشت تا سدی بر سر راه عباسیان باشند. عده ای به نام زندیان 14 سال با بنی عباس مبارزه کردند و در مقابل عباسیان قیام نمودند عباسیان واقف بودند که اگر اولادی از امام حسن عسکری(ع) به دنیا آید طبق روایات مطرح شده توسط پیغمبر(ص) قطعاً پایان ظلم و حکومت آنان خواهد بود، لذا سعی کردند ائمه اطهار بعد از امام رضا(ع) نتوانند فعالیت گسترده ای نمایند.
امام حسن عسکری(ع) در آن زمان به مبارزه با خرافات وارده شده به اسلام پرداخت.