هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

با اعتراض و اعتصاب، مسؤلین استان و کشور به عمق محرومیت در بافق پی بردند

با اعتراض و اعتصاب، مسؤلین استان و کشور به عمق محرومیت در بافق پی بردند


نماینده کارگران شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق

به گزارش یزدفردا، نماینده کارگران شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق در جمع کارگران این مجموعه معدنی با اشاره به این آیه قران که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آن که خودشان تغییری دهند گفت:
تمام دوستان و مسؤلینی که امروز در جمع شما آمدند می‌خواهند بگویند به اعتصاب پایان داده و کار را آغاز کنید اما نگفتند و نظرشان این است که بنده این مطلب را بگویم.
تأخیر در اقامه نمازجمعه هفته گذشته موجب شد صدای بافق به تهران برسد
محمدرضا صباغیان ادامه داد: در ابتدای سخن جا دارد از تمام مسئولین تشکر کنم خصوصاً امام جمعه محترم که با تأخیر در اقامه  نماز جمعه صدای شهرستان را به بالا فرستادند و فردای آن روز از تهران برای حل مسائل آمدند.
وی افزود: با اتحاد و نظمی که در اعتصاب داشتید باعث شد مسئولین به حرکت در بیایند. دستاوردها با حضور شما به دست آمد لذا از همه شما تشکر می کنم، تشکر از کارگرانی که به زندان رفتند و خانواده های که سختی زیادی را متحمل شدند و خداوند اجر آنها را عطا فرماید.
از رییس شورای اسلامی شهر بافق تشکر ویژه دارم که اگر ایشان و اعتراض نبود خصوصی‌سازی مثل بقیه بحث ها مانند جداسازی معادن D19 و چادرملو از بافق فراموش می شد.
با اعتراض و اعتصاب، مسؤلین استان و کشور به عمق محرومیت در بافق پی بردند
عضو کارگروه پی‌گیری مطالبات بافق اعلام کرد:مسیر روشن شده، مسئولین استان و کشوری همه فهمیدند حق بافق ضایع شده و به عمق فاجعه و بحران پی بردند دستاورد بزرگی بود که اگر این اعتراض و اعتصاب نبود نمی توانست اتفاق بیفتد. آغاز راه است شهری که محرومیت زیادی دارد با دوبار اعتراض مشکل آن حل نمی شود باید پیگیری شود وحدت و استقامت تداوم داشته باشد.
صباغیان ضمن ارائه گزارش کوتاهی از جلسات کارگروه گفت: 8 ساعت روی کلمه کلمه صورتجلسه اخیر بحث شده است. حق خواهی و آگاه شدن مسئولین استانی و کشوری بزرگترین دستاوردی بود اگر مسئولین به مردم توجه نکنند کاری از پیش نخواهد رفت الان صورتجلسه ای تنظیم شده باید پیگیری گردد و حمایت مردم از فرماندار، امام جمعه و شورای شهر باشد تا به خواسته ها برسیم.ما به این حرکت احترام می گذاریم و حمایت می‌کنیم.
چون به سنگ آهن نیاز داشتند صدای ما را شنیدند و راه برای پیشرفت باز شده است
نماینده کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: معدن ده سال دیگر تمام است بایددولتی باشد به حق خود برسیم. ولی یادتان باشد سیستم طوری است که اگر مردم نخواهند صورتجلسه ها کنار می رود و خاک می خورد و چون الان نیاز به سنگ آهن دارند صدای ما را شنیدند و راه برای پیشرفت باز شده است.
مدیر کل سابق پدافند غیر عامل استان افزود:اگر یادتان باشد در پایان اعتصاب 39 روزه یعنی در تاریخ 4/4/93 فرصت دو ماهی دادیم تا 4/6/93 خواسته های مردم پیگیری شود و امروز واگذاری 5/28 درصد سهام شرکت سنگ آهن بافق به فولاد خوزستان به طور کامل لغو شده و کارگروه به این نتیجه رسید 15 درصد از سهام سنگ آهن به بافق داده شود تا جایی که وزیر آمد و زیربار نرفت همه ی حرف ما گرفتن 15 درصد بود کنار سود که کشوری می برد بافق نیز در نظر گرفته شود.
اگر مطالبات پیگیری نشود آینده خوبی را برای بافق نمی بینم
محمد رضا صباغیان گفت:اگر مطالبات پیگیری نشود آینده ی خوبی را برای بافق نمی بینیم.باید خواسته ها پیگیری شود تا انشاا... اگر از زمان خودمان گذشت فرزندانمان دچار مشکل نشوند.
اوادامه داد:یکی از بندهایی که در جلسات اخیر اصلاح شد، این بود که گفتیم چرخه فولاد باید در بافق ایجاد شود، قبلاً صحبت شده بود و در این 16 بند هم بود ولی گفتیم باید زمانبندی شود تا اخر شهریوراعلام شود که چه مقدار اعتباردر سال برای اجرایی شدن آن گذاشته می شود و زمانبندی شود که چه وقت تمام می شود وهر دو ماه یک بار هم مسئولین هیئت مدیره صندوق بازنشستگی و مسولین بافق باید بیایند پاسخ دهند و به مردم بگویند که این کارخانه ها که می خواهیم ایجاد کنیم کارشان به اینجا رسیده؛ پیشرفت را به مردم اعلام کنند، صورتجلسه شده؛ ما نیز باید پیگیر باشیم. دو ماه دیگر وعده جایی بگذاریم مثلاً مسجدجامع و بنشینیم و در جریان قرار بگیریم که مثلاً کارخانه اگلومراسیون به کجا رسید.
منتظر گزارش دوماهه برای ایجاد چرخه فولاد و گزارش چهارماهه برای تعلق 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن به بافق باشید
صباغیان گزارش 2 ماهه برای چرخه فولاد و 4 ماه برای رسیدن به 15 درصد سهام برای عمران و آبادانی بافق را از دیگر مصوبات اخیر اعلام کرد و افزود: ما که بیش از آنچه شما تصور می کنید در این قضیه جدی هستیم. خواسته ای بوده که فقط یک جلسه اش 8 ساعته بود! تا جایی که می توانستیم و راهکار بوده تبدیلش کردیم به صورتجلسه . ما در این زمینه تلاش خود را کردیم و با هیچکس رودربایستی نداریم.
دست کسانی که برای شهر پیگیر بوده اند را می بوسیم
وی درباره زمان و نحوه آزادی کارگران بازداشت شده نیز گفت قرارمان براین شد که همزمان با آغاز کار این عزیزان آزاد شوند و افزود بحث ها از حالت امنیتی خارج شده و رسیده به اینکه مطالباتی بوده، حقوق شهر بوده، آقایان پیگیری کردند؛ الان هم دست کسانی که برای شهر پیگیر بوده اند را می بوسیم. این چیزی نیست که بخواهیم پنهان کنیم و زحمت کشیدند و از آنان تشکر می کنیم. 
صباغیان خطاب به کارگران گفت:همه ما از شما دفاع کردیم، ما دو راه داریم : 1- فردا سر کار نروید، آزادید. منتها یکسری تبعاتی دارد آنها می گویند خب پس بروند سرکار تا چند روز دیگر که اعتراض دوام پیدا می کند، آیا بهتر است که همه ما با قدرت سرکار برویم با قدرت هم بتوانیم خواسته هایمان را پیگیری کنیم. یا اینکه نه، فردا اختلاف بیفتد و هر کس تصمیمات مختلف بگیرند؛ در اینصورت نه صورتجلسه ای می توان نوشت و نه برای زندانیان بهتر می شود.
اینکه امروز کار در معدن  را از سر بگیرید به اختیار خود شماست
و دیگر اینکه الان همه یکدست می روند سرکار منتها خانواده ها می خواهند بدانند بچه ها چه ساعتی آزادند؟آزادی بچه ها قطعی است و هیچ مشکلی نیست بحث این است ما باید یکدستی خود را حفظ کنیم. من به هیچکس نمی گویم سرکار بروید. اختیار با خود شماست. بهتر از همه می دانید. ما، شورای شهر، نماینده، امام جمعه همه پیگیری کرده اند.
او گفت :کارگروه را در مسجد جامع خدمتتان عرض کردم سر 4 ماه یا همین جا یا مسجد جامع گزارش خواهیم داد و مسئول پیگیری هم شخص فرمانداراست این از حقوق شهراست و کاری که می توانستیم و باید انجام دهیم.
اینکه کار را آغاز کنید به اختیار خود شماست ولی من بعنوان یک شهروند این حرف را می زنم، احساس مسئولیت می کنیم، ما تا آخرین لحطه باید باشیم، نمی شود تعدادی تصمیم بگیرند فردا برای شهر ضرر داشته باشد. دوستان باید حرکت و انسجام بماند. حرکت و انسجام اگر نماند برای زندانیان هم خوب نیست. این انسجام اگر نماند برای همین مصوبه ما هم خوب نیست. واقعیتی است که وجود دارد. اگر اختلاف افتد بدانید بعداً هیچکس نمی تواند پیگیری کند.
با هر کس بخواهد برخورد شود مردم ساکت نخواهند ماند
صباغیان ادامه داد: در جلسه قبل ما به اقای عسکری مدیر عامل شرکت گفتیم حق ندارند کسی را جابجا کنند و یا برخورد کنند ولی متأسفانه جور دیگری شد، من نامه ای به فرماندار نوشتم بعنوان رئیس کارگروه، شفاف موضوعات را مطرح کردم و بعد اعلام کردم که اگر بخواهند با کارگرها برخورد کنند مردم ساکت نخواهند ماند الان هم اعلام می کنم با هر کس بخواهد برخورد شود مردم ساکت نخواهند ماند ( تکبیر مردم)
این را بدانند که مردم همه برای حقوق خودشان آمده اند.
  اگر خواسته ها عملی نشود چند ماه دیگر وعده ما همین جاست
وی خطاب به مسؤلین حاضر گفت:آقای عبداللهی، آقای امام جمعه ، آقای فرماندار و آقایان شورای شهر ، همه می دانید اگر حرکت کارگروه نبود امروز بحث خصوصی‌سازی هم تمام شده بود و هیچ بحثی هم نبود. کارگرها اعتراض کردند و امروز صدای ما به بالا رسانده شد و مسئولین مجبور شدند خواسته های ما را پذیرفته و پیگیر شوند.
اقای عبداللهی، مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استان و دبیر کمیسیون کارگری استان بدانید چهار ماه دیگر اگر خواسته های عملی نشود وعده ما همین جاست.
تابع محض ولایت فقیه هستیم/ نیازی به دلسوزیها و چرندگویی بیگانگان نداریم
صباغیان ادامه داد:برخی گفته اند رجوی سرکرده منحوس گروهک منافقین از اعتراض صنفی کارگران و مردم بافق حمایت کرده و رادیوهای بیگانه گفته اند. ما اعلام می کنیم تابع محض ولایت فقیه هستیم و در این چهارچوب خواسته های خود را اعلام می کنیم و نیازی به دلسوزیها و چرند و پرندگویی بیگانگان نداریم (تکبیر مردم)
انشاا... خواسته‌های خود را زیر چتر نظام اسلامی پیگیری کرده و از حق خود دفاع می‌کنیم و قرار نیست بنشینیم بلکه در صحنه هستیم و از حقوق شهروندان دفاع خواهیم کرد.
امروز روز پیروزی همه مردم و مسؤلین بافق است
وی افزود: دوستان، همه اینها را بعنوان شهروند گفتم به اندازه عقل خودم می‌گویم ما برنده شدیم امروز روز وحدت است. امروز روز پیروزی همه مردم بافق است. روز پیروزی همه مسئولین است. همه مردم گوشه‌ای از کار بوده اند بحث محله نیست بلکه همه شهر بوده اند ولی تشکر و قدردانی بیشتری از آقایانِ در صحنه داریم چون فشار بیشتری روی آنها بود.
مسئولین هم جای خود دارند. خانواده های زندانیان، فشار زیادی را متحمل شدند و از آنها تشکر می کنیم و از خدا برای آنها اجر می خواهیم و یقیناً این زحمت و تلاش در آینده جواب خواهد داد.
کارگروه بزرگترین حامی فرماندار و دیگرمسئولین شهر است 
پس از سؤال حضار درباره رسمی بودن پی گیری کارگروه، صباغیان خطاب به مدیر کل سیاسی استان و فرماندار بافق گفت:اگر کارگروه حکمی داشته باشند راحت می توانند مسائل را پیگیری کنند و این موضوع خواسته قبلی ما بوده و الان خواسته مردم هم است و باید بدانید کارگروه بزرگترین حامی فرماندار و دیگرمسئولین شهر است و بزرگترین عامل وحدت انشاءا... گزارش سرمایه گذاری، احداث کارخانه ها که باید آقایان گزارش دهند و گزارش 15 درصد طبق مصوبه که هر 4 ماه است.
 حوزه انتخابیه در استان اصلاح شود
صباغیان خطاب به عبداللهی مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استان گفت: انشا... حوزه انتخابیه شهرستان بافق که پیشنهادش مهریز و بهاباد و بافق است شکل گیرد که تقریباً شهرهای استان در این زمینه هم سطح شوند.
نه اینکه شهری مثل بافق که 35 سال از انقلاب گذشته نماینده‌ای نداشته، مهریز 16 سال باشدکه نماینده دارد،و چون شهرهایی مثل بافق و بهاباد این مهم را نداشته‌اند، خودش موجب محرومیت هایی شده است.
از پتانسیل انسانی بافق در مدیریتهای استان استفاده شود
وی خواسته دیگرش از عبداللهی را اینگونه مطرح کرد:آقای عبداللهی بررسی کنید از بافق چند نفر در ادارات کل و مسئولین ارشد استان حضور دارند،آیا مانند دیگر شهرهای استان که مدیر کل به تعداد زیاد دارند بافق هم اینگونه است؟ وی افزود الحمدلله هم اکنون آقای طالبی معاون سیاسی امنیتی استان هستند و راضی هستیم ولی در سطح استان خیلی محرومیم و این عاملی است که محرومیت های ما را زیاد می کند، از مسؤلین استان می خواهیم در این زمینه از پتانسیلهای شهرستان بافق در سطح استان استفاده شود.