هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بانک ملی بافق کمبود نیرو دارد

بانک ملی بافق کمبود نیرو دارد



 به گزارش هفته نامه افق کویر، در گفتگویی ویژه، رییس بانک ملی مرکزی شهرستان بافق، به پرسش های افق کویر پاسخ داد.
افق کویر: لطفاً بطور کامل خودتان را معرفی نموده و از سابقه کاری خود بفرمایید:
" سعید عراقی" استخدامی سال۷۴ هستم. دارای ۲۶ سال سابقه کاری در بانک با هفت سال تحویلداری و کارمند، ١٩سال مسئول شعبه های مختلف :فولادآلیاژی ،شعبه کسنویه، شعبه دادگستری فعالیت داشته؛ و از خردادماه٩٨ نیز در شعبه بافق مشغول به انجام وظیفه می باشم. سه شعبه اول در زمان تصدی بنده به یاری خداوند ارتقاء درجه گرفت و دلیل انتصاب بنده به شعبه بافق نیز به این دلیل بود که چون شعبه اصلی شهر می‌باشد و تاکنون درجه عالی نگرفته بود و با توانایی که در من، توسط مدیران ارشد بانک دیده شد؛ اینجانب به بافق آمدم؛ البته از زمان آمدنم، مانده شعبه دوبرابر شده؛ ولی متاسفانه تاکنون ارتقاء درجه نگرفته است که آن هم دلایل خاص خودش را دارد.
افق کویر: چه روش هایی جهت برنامه ریزی و تدارک برای تحویل گرفتن و تحویل دادن وجه نقد به مشتریان در وضعیت کرونا صورت گرفته است؟
تنها روشی که در این زمان کرونایی برای دریافت و پرداخت وجه نقد وجود دارد؛ دستگاه های خود گردان می باشد که تا حد زیادی این مشکل را مرتفع کرده است. ولی ناگفته نماند که این دستگاه ها بسیار به نو یا تمیز بودن اسکناس حساس بوده و اسکناس های کهنه و کثیف و چروکیده را بر می گرداند و به حساب مشتری واریز نمی کند؛ البته احتمال از کار انداختن دستگاه هم وجود دارد.
افق کویر: بعضی مواقع دستگاه های خودپرداز بانک ملی خدمات دهی مناسبی ندارد جهت رفع این مشکل چه برنامه ای دارید؟
یکی از دلایل خراب بودن طولانی این دستگاه ها و دیگر دستگاه های ATM بعد مسافت شرکت های تعمیر کننده است که اغلب در مرکز استان می باشد.

بنده چندین بار جهت خرید قطعات به یزد رفته و به همراه "حیدری" معاون شعبه به تعویض قطعات پرداخته ایم. لذا با توجه به پروتکل های ستاد استانی کرونا از مردم شریف بافق خواهشمندم حتی المقدور از دادوستد با پول نقد خودداری کنند و کلیه کارهای بانکی اهم از دریافت، پرداخت و پرداخت قبوض و حواله و …از سامانه های الکترونیکی مانند بام، بله، همراه بانک ایوا و… همچنین از دستگاه خودپرداز و دستگاه خودگردان که در بافق، یکی و در بانک ملی موجود است؛ استفاده نمایند تا به هنگام مراجعه حضوری خطر ابتلا به کرونا آنها را تهدید نکند.
افق کویر: روزانه چه میزان از طریق الکترونیکی تراکنش صورت می گیرد؟
در خصوص انتقال به وسیله خدمات الکترونیکی با پوز ۵۰ میلیون تومان با کشیدن کارت، عمل کارت به کارت با خودپرداز مبلغ ۱۰ میلیون تومان، توسط سامانه بام از حساب ملی به حساب ملی دیگر، کارت به کارت ۱۰۰ میلیون تومان است.
افق کویر: آیا مردم بافق در این مدت کرونا از خدمات الکترونیک استفاده داشته و فرهنگ به سمت بانکداری الکترونیکی رفته است ؟
در این مدت بیش از یک سال تلاش شده تا مردم بافق را به خدمات الکترونیک سوق دهیم. اما برخی از افراد مقاومت نموده و بسیار اصرار به انجام کار داخل بانک دارند. برخی دیگر به علت عدم اعتماد به سامانه ها و برخی افراد با تماس به بانک خواستار انجام خدمات دهی هستند. با این وجود برای خیلی از افراد برنامه‌های سامانه بام، بله، همراه بانک را نصب نموده ایم. نمونه آن افراد متقاضی وام هستند که هنگام مراجعه حتما باید سامانه‌های بام و بله را نصب کنند. این راهکاری بوده تا مردم آشنا و مشتریان از آلودگی شهری، صرفه‌جویی وقت، آرامش روحی بهره ببرند.
افق کویر: آخرین بار که شما؛ برای کار بانکی به بانک مراجعه داشتید؛ چه میزان وقت شما صرف این‌کار شده و آیا خودتان وام گرفتید؟
حدود یک سال پیش به بانک قرض الحسنه مهر ایران برای گرفتن وام مراجعه داشته‌ام. مانده را بمدت شش ماه قرار دادم و تقریباً دو برابر آن به من وام اختصاص داده شد.
افق کویر: خاص ترین اقدامی که در بانک ملی در طول تصدی شما صورت گرفته چه بوده است؟
در گذشته بابت وام از شخص و ضامن چک یا سفته دریافت می گردید و از زمان ورود من یک چک دریافت نشده است. فقط برای وام های بسیار سنگین به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بالا این اقدام اعمال می شود. برگزاری جلسات برای همکاران جهت برخورد شایسته با ارباب رجوع، نصب صندوق امانات در یکسال و نیم گذشته با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان، ساماندهی بانک کارگشایی نسبت به گذشته که در حال حاضر روزانه ۱۰ الی ۱۵ وام طلا به شهروندان داده می شود و خوشبختانه مردم راضی هستند.
افق کویر: در خصوص کمبود نیرو در شعبات مختلف چه تدابیری اندیشیده اید؟
بانک دولتی بوده و خدمات بسیار بیشتری نسبت به بانک‌های دیگر ارائه می‌دهد و شلوغ تر و مردم معترض می‌شوند. البته کادر باید ۱۶ نفر باشد ولی ۱۰ نفر هستیم که در این خصوص چندین بار نامه‌نگاری انجام و حتی توسط مردم صدای ما به گوش مسئولین بانک رسید شده است؛ اما به این علت که بانک استخدام ندارد، نمی‌تواند اقدامی برای ما صورت دهد؛ البته قابل ذکر است که کارمندان از یزد برای آمدن به بافق مشکل دارند و زمینه میسر نمی‌شود.

الهام نصیرزاده|