هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بانکها مردم را در پیچ و خم قانون گیر نیندازند

بانکها مردم را در پیچ و خم قانون گیر نیندازند


نماینده ولی فقیه در استان یزد:

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه روند ارائه خدمات بانکها به مردم باید با سرعت و کیفیت خوب انجام شود، گفت: بانکها در عین حالی که به قانون عمل می‌کنند، مردم را در پیچ و خم قانون گیر نیندازند. 
به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌ا... محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران یزد اظهار داشت: فعالیت بانکها در صورتی که کمکی به رفع مشکلات جامعه نکند، هیچ کار مهمی انجام نداده است.
وی خاطرنشان کرد: گرفتن پول مردم و نگهداری از آن یک کار طبیعی است که اگر خدای ناکرده مبتلا به زیاده‌روی‌ها شود، به حرام مخلوط شده و کارشان با مشکل همراه می‌گردد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: ارزش کار بانکداری به آنجایی است که انسان بتواند مشکلی را از مردم رفع کند و جایی که مردم مشکل و سختی دارند، بانکها گره از کار آنها باز کند.
ناصری با تاکید بر اینکه کار باید برای رضای خدا و بدون گذاشتن منت انجام شود، گفت: تمام کارهایی که ما برای گذران زندگی روزمره انجام می‌دهیم در صورتی که به تقویت خوبیها منجر شود خوب است و از ارزش بالایی برخوردار است ولی اگر نباشد یک کار روزمره و روتین برای سپری کردن زندگی است و ارزشی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بانکی باید رنگ خدایی پیدا کند، گفت: زمانی می‌توان به کارهای بانکی رنگ خدایی داد که به صورت خالصانه به بندگان خدا خدمت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دنیای غرب به دنبال کشیدن مردم ما به سمت جایی است که درکشان درک حیوانی باشد، گفت: غرب اصل را در زندگی لذت بردن می‌داند و این اصل، در واقع یک خوی حیوانی است که می‌تواند منجر به توسعه فساد و ناامنی در جامعه شود.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در فعالیتها به ویژه فعالیتهای بانکی نباید در راه‌اندازی کار مردم به پول و مقامها توجه صورت گیرد، گفت: در صورتی که به دلیل سمت یا پول افراد کار آنها را سریعتر از دیگران انجام دادیم، مطمئنا این کار برای خداوند انجام نشده است.
ناصری با تاکید بر اینکه بانکها نباید مردم را در پیچ و خم قانون گیر بیاندازند، گفت: متاسفانه در بعضی مواقع دیده می‌شود که برخی ادارات مردم را در این پیچ و خمها گیر می‌اندازند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: کار باید درست و قانونی انجام شود اما در بسیاری مواقع می‌توان بدون اینکه هیچ خلاف قانونی صورت گیرد، کار مردم را با سرعت و کیفیت بهتر انجام داد.
وی ادامه داد: در صورتی که این چنین رفتار شود و نیت خدایی در کارهای ما وجود داشته باشد، مطمئنا زندگی ما از خیر و برکت دعای همین مردم بهره‌مند می‌شود.