هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بانوان کارمند یزد پنجشنبه ها به تعطیلی بروند

بانوان کارمند یزد پنجشنبه ها به تعطیلی بروند


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: طی پیگیری های صورت گرفته بانوان کارمندی که فرزند محصل دارند می توانند پنجشنبه ها را با نظر مدیریت آن دستگاه تعطیل کنند.
به گزارش یزد رسا، «فخر السادات خامسی» روز سه‌شنبه گذشته در جمع نمایندگان بانوان دستگاه ها و ادارات استان افزود: آنها می‌توانند با استفاده از اضافه کاری، این تعطیلی را جبران کنند.
 
وی اظهار کرد: بانوان کارمند باید بپذیرند که شرایط زندگی آنها با یک بانوی خانه دار متفاوت است، باید هم خانه و محل شغل خود را مدیریت کنند.
 خامسی با بیان اینکه طی بخشنامه ای که در سال 76 ابلاغ شده است ادارات موظفند سه تا چهار ساعت در هفته را به ورزش بانوان اختصاص دهند گفت: اخیرا وزارت کشور به آن ورود کرده و از ادارات گزارش خواسته تا این وضعیت را ساماندهی دهد.
 مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد گفت: بسیاری از ادارات در بحث ورزش بانوان توجیه نیستند و بعضی ادارات زمان خاصی گذاشتند و بعضی ادارات هم خارج از وقت اداری به این امر پرداختند.
 وی با تاکید براینکه بانوان باید از ورزش کردن استقبال کنند گفت: راه حل بسیار ساده برای جلوگیری از سرطان سینه چندساعت ورزش در روز است بنابراین بانوان باید این مساله را جدی بگیرند.
 وی با اشاره به اینکه نگاه به زن باید یک نگاه دین مدارانه باشد افزود: انتظار ما پذیرش زنان در خانه و جامعه مطابق با موازین دین مبین اسلام و مناسب با شان و جایگاه آنان است و ما خواستاریم نقش زنان در توسعه فراموش نشود و جایگاه مناسبی برای زنان در تصمیم گیری ها در نظر گرفته شود.
 خامسی گفت: باید تقسیم عادلانه حقوق و مسئولیت ها میان زنان و مردان در خانواده و اجتماع و محل کار شکل گیرد و این باور و اندیشه تقویت شود که اشتغال برای زنان جدا از خود کفایی اقتصادی آنها یک امر ضروری برای رشد اجتماعی آنهاست و لذا مخالف کسانی هستیم که با اشتغال زنان مخالفند.

 

منبع: ایرنا