هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق ماند و امیدش

بافق ماند و امیدش



الهام نصیرزاده|به گزارش هفته نامه افق کویر، در نهمین جلسه گزارش دهی کارگروه پیگیری مطالبات شهرستان بافق که سه شنبه هفته گذشته با حضور مسئولین در محل مسجد جامع برگزار شد رییس شورای بافق گفت: علیرغم پیگیری و مکاتبات مسئولین استان بویژه استاندار واگذاری 5/28 درصد از سهام شرکت سنگ آهن در نشست هیئت وزیران مصوب شد.
محمد رنجبر افزود: به همین منظور جلسه کارگروه در محل دفتر گندله برگزار شد و مقرر گردید وقت ملاقاتی با وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته شود تا از جزییات واگذاری اطلاعات بیشتری بدست آید.
رییس شورای اسلامی شهر بافق ادامه داد: در زمان تنظیم این صورتجلسه مقرر گردید اصراری بر دولتی ماندن 5/28 درصد از سهام نباشد، اما در حال حاضر باید قیمت فروش این سهام به شهرستان اعلام گردد و در قبال واگذاری حق و حقوق بافق در نظر گرفته شود.
رنجبر با اشاره به صورتجلسه9/06/93بیان کرد: یکی دیگر از مفاد صورتجلسه سهم بافق در قبال واگذاری 5/71درصد بود که امیدوارم صندوق بازنشستگی به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.
وی در پایان از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده منتخب خواست تا به دنبال راهکار قانونی ۱۵ درصد ازسهام شرکت سنگ آهن باشند.
با توجه به تلاش بسیار؛ اما این سهام واگذار شده است
دخیل عباس زارع نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در نهمین جلسه گزارش دهی کارگروه پیگیری مطالبات شهرستان بافق اظهار داشت: با همت و همدلی مردم بافق و بهاباد حماسه ای تاریخی رقم خورد و این دو شهرستان توانستند با حفظ اتحاد نماینده ای لایق را روانه مجلس نمایند.
وی با بیان این که تشکیل کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن یک نعمت برای شهرستان است تصریح کرد:‌این امتیاز در دیگر شهرستان های استان وجود ندارد و کارگروه با پیگیری جدی سهم قابل قبولی را در توسعه بافق ایفا کرد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خیلی ها دوست داشتند کارگروهی در کار نباشد. بارها از من خواستند که دستم را از پشت کارگروه بردارم، حتی اخطارهایی در این باره دریافت کردم؛ اما مصمم تر از همیشه از کارگروه مطالبات شهرستان حمایت کردم.
زارع زاده از نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا با عزمی جدی در حفظ کارگروه مطالبات مردمی تلاش کند و پشتیبانی برای این کارگروه باشد.
نماینده مردم با اشاره به واگذاری 5/28درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق عنوان کرد:با توجه به تلاش بسیار اما این سهام واگذار شده است.
به خاطر تأخیر در اجرای آسفالت قطعه پایانی بزرگراه بافق- یزد تا پایان سال 94 از مردم عذرخواهی می کنم
فرماندار بافق در این جلسه با اشاره به روند پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با امام جمعه، اعضای شورای شهر، مدیران صنعتی و بازدید از طرح ها و پروژه های معدنی و صنعتی شهرستان و ابلاغ احداث فولاد اسفنجی در بافق گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در خصوص احداث کارخانه فولاد اسفنجی توسط مجتمع معادن فلات مرکزی و ابلاغ رسمی مصوبه هیات عامل ایمیدرو به پیمانکار، این طرح رسماً کلیک خورد.
به گفته طلایی مقدم این طرح صنعتی توسط شرکت مهندسی خاتم الانبیاء طی دو سال اجرا خواهد شد.
فرماندار بافق در ادامه به خواسته مهم مردم شهرستان در خصوص بزرگراه یزد – بافق اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اولویت مهم و اول دولت در سال ۹۵ در شهرستان بافق اتمام بزرگراه یزد – بافق خواهد بود، گفت: اولاً به خاطر تأخیر در اجرای آسفالت قطعه پایانی تا پایان سال گذشته مبنی بر قول اینجانب از مردم عذرخواهی می کنم؛ ولی با پیگیری های مکرر و فراخواندن پیمانکاران این قطعه مقرر شد ۵ کیلومتر ابتدای این بزرگراه تا هفته آینده قیر باشی و آماده آسفالت شود.
وی با تأکید بر تأمین اعتبار لازم این پروژه در سفر هیات دولت به استان یزد دراسفند ماه افزود: ادامه مسیر نیز به روش جدید می باشد که پس از زیر سازی، عملیات روسازی آن به وسیله دو لایه سیمان ( دو لایه ۲۵ سانتی متر) انجام و پس از آن آسفالت خواهد شد.
طلایی مقدم در پایان ادامه راه توسعه شهرستان را برنامه ریزی، پیگیری و اجرای طرح های کلیدی بر اساس سند چشم انداز شهرستان بافق عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از پایه های پیگیری طرح های کلیدی وجود نماینده منتخب این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به دو وظیفه نظارت و قانونگذاری است که نماینده با ابزاری که در اختیار دارد می تواند قوانینی را دنبال کند که منطبق با سند چشم انداز شهرستان باشد.
این درحالی است که تمامی سخنرانان به نوعی اظهار امیدواری کردند تا حق و حقوق بافق، تمام و کمال بعد از گذشت چند ین سال داده شود. بافق ماند و امیدش به این که آیا تحقق این امید و آرزو دست یافتنی است؟ آیا درصدی از سهام این شرکت به مردم بافق خواهد رسید؟ آیا درخت این امید به ثمر خواهد نشست؟!