هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق در بوتـه امتحــان

بافق در بوتـه امتحــان



بافق در سال جاری برای دومین بار امتحان شد.
امتحانی کوتاه اما فشرده .
امتحانی از مردم، امتحانی از مسؤلین. فرقی هم نداشت محلی باشند یا استانی ،بومی یا غیربومی.
امتحانی که صبر شیرزنان یک شهر را محک زد و میزان استقامت مردانش را سلول گون به گوش رساند.
آری بافق امتحان شد، نامش، صبرش، اتحادش و از همه اینها مهمتر بیداری و در میدان بودنش.
برای دومین بار مافیای ثروت و قدرت، با فرشته خدمت و رضایت گلاویز شد و آنقدر جلو رفت که حاضر شد حریم دوستی بین مردم و محله ها را بدرد آن هم نه یکبار بلکه بارها.
در این امتحان بازار شایعات هم داغ شد چرا که سانسور خبری برخی رسانه های داخلی از محلی گرفته تا غیر محلی نخ‌نما‌بودن لباس منتقدان دلسوزنما را عیان و عیان تر می کرد و در همین راستا آنقدر آش قلم فروشی، سیاست زدگی و جناح بازی شور شد که برخی را مجبور کرد به شیرینی سراب رسانه های معاند رای اعتماد بدهند!!!!
در امتحان 15 روزه بافق مسؤل پاسخگو از مسندنشین غیرپاسخگو شناخته شد،به همین راحتی و گزافه نیست اگر بگوییم افکار عمومی بهترین قاضی شد.
در امتحان بافق عده ای اوج گرفتند وبرخی مشمول سقوط شدند اگرچه  نه در پست وجایگاه، اما در قلب و از دلها.
اگرچه بافق از بوته آزمایش سربلند بیرون آمد، از دست رفته هایش را پس گرفت، دارالشجاعه گی اش را به رخ کشاند، استقامتش را بالابرد، از مرز اشخاص و بند احزاب خارج شد و طلسم تفرقه پذیری خواصش را با درس گرفتنشان از عوام برای همیشه شکست، اما باید این بیدارباش راتا حصول نتیجه نهایی ادامه داد.
و اینها نشد مگر با تایید خدا برنیات پاک،تلاش برای احقاق حق بدون جانبداری، بیداری و پویایی برای ماندگاری و در یک کلام امید برای زندگانی.   

 

محمد علی قاسم زاده