هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق جایگاهی بس بالاتر از این دارد

بافق جایگاهی بس بالاتر از این دارد


بافق جایگاهی بس بالاتر از این دارد

هفته نامه افق کویر در سلسله گفتگوهایی که با نخبگان و صاحب نظران بافقی تبار داشته است این هفته به سراغ یکی از آنان رفت و با وی گفتگویی را انجام داد که در ادامه آن را می خوانید. 
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟ 
سید محمد رضا فهیمی بافقی، فرزند سید حسین، لیسانس مدیریت روابط عمومی هستم.
افق کویر: از سوابق و فعالیت های خود برای خوانندگان بگویید؟ 
در حال حاضر در اداره کل بیمه سلامت استان یزد مشغول به فعالیت هستم و به مدت 9 سال مسئول اداره بیمه ی سلامت شهرستان مهریز بودم. شایان ذکر است در کارنامه خود فعالیتهایی چون: مشاور مدیریتی، اجتماعی و همچنین تحقیقاتی و دانشگاهی، همکاری با پارک علم و فناوری بعنوان مشاور در امور صنعتی و نیروی انسانی، راهکارهایی جهت ایجاد فرایند مدون به همراه دستورالعملها جهت بسط و گسترش امکانات رفاهی، برنامه ریزی در خصوص رفع مشکلات و ارائه راهکار در زمینه های فرهنگی و آموزشی، رفاهی در زمینه ی ارتقاء بهروری، مشاور دبیر برگزاری همایش صنعت نوین ساختمانی(icf) در استان یزد، برنامه ریزی در خصوص توانمندسازی نیروها و آشنایی با روش نوین و چگونگی بکارگیری نیروهای متخصص، برنامه ریزی در خصوص چگونگی کاهش ضریب حوادث در شرکتها و کارخانجات، برنامه ریزی و ارائه راهکار در زمینه ی جلوگیری از هدر رفتن نیروی کار، برنامه ریزی و ارائه راهکار در صرفه جویی منابع مالی و کاهش هزینه ها در کارخانه ها، شرکتها و کارگاههای تولیدی و سازمان ها را در استانهای یزد، تهران، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی داشته ام.
همچنین دوره مدیریت مشارکت جویی بر نظام پیشنهادات، بهره وری نیروی انسانی، بهبود مدیریت و بهره برداری نیروی انسانی، دوره شناسایی چالش ها و راهکارهای مدیریتی، دوره روانشناسی اداری، اجتماعی، دوره چگونگی سنجش عملکرد نیروی انسانی و دوره نحوه کاهش تصدی ها... از اهم دورهایی هست که موفق شده ام آن را بگذرانم.
افق کویر: رمز موفقیت شهر بافق را چه می دانید؟
به نظر بنده سرمایه سازمان، شهر و استان در خصوص رشد و شکوفایی آن نیروی انسانی متخصص و مجرب لازم می باشد و رمز موفقیت آن ها را می توان به طور اختصار این چنین بیان کرد:
1- شناسایی نیروهای کارآمد و متخصص و متعهد در بخش های مختلف و بکارگیری افراد ذکر شده در پست های مناسب( شایسته سالاری) تا با شناخت این افراد که دارای توانایی بالفعل هستند زمینه ی شکوفایی و ظهور آنها را مهیا نماییم که این موضوع خود سبب ایجاد انگیزه، زمینه ی ارتقاء و افزایش بهره وری را دارد.
2- با توجه به گستردگی حیطه ی کاری و نقش مهم و با ارزش نیروی انسانی در ارتقاء بهره وری، با شناخت افراد متخصص و مجرب و همچنین با استفاده و جمع آوری نظرات و ایده های آنها بستر اجرا و عملیاتی نمودن مدیریت دانش را نیز آماده  مهیا خواهیم نمود.
افق کویر: حرف پایانی: 
در خاتمه راه حل مؤثر در پیشبرد اهداف و مبارزه با موانع تنها با همفکری، استفاده بهینه و منطقی از همه ی پتانسیل های موجود، اتحاد، همبستگی، اعتماد و احترام متقابل می باشد. بافق و بافقی هر کجا که هست باید سربلند و موفق باشد پس به هم احترام بگذاریم و قدر شهر را بدانیم که بافق جایگاهی بس بالاتر از این دارد...
دست تمام همشهریانی که برای خاک خود زحمت می کشند چه پنهان، چه آشکار می بوسم.