هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بافق با تفرجگاه آبشار به خود بالید

بافق با تفرجگاه آبشار به خود بالید



14 هزار و 500 نفر از تفرجگاه آبشار بافق در تعطیلات نوروزی بازدید کردند.
به گزارش هفته نامه افق کویر، شهرداری بافق با انجام فعالیتهای مختلف و ارائه خدمات به شهروندان و مهمانان نوروزی کارنامه درخشانی در نخستین روزهای سال 1396 از خود ارائه داد. در این شماره به گوشه ای از فعالیتهای انجام شده توسط شهرداری می پردازیم. خدماتی مانند تشکيل ستاد تسهيلات نوروزي، برگزاري دومين جشنواره نوروزي در تفرجگاه آبشار شامل برنامه هاي متنوع از قبيل: اقدامات و خدماتي فرهنگي، رفاهي، تفريحي و گردشگري که از صبح روز بيست و هشتم اسفندماه 1395آغار و تا پايان روز سيزدهم فروردين ماه 1396 ادامه داشت، چون اجراي ورزش زورخانه اي، برگزاري نماز جماعت با همکاري واحد فرهنگي اجتماعي ناحيه مقاومت بسيج بافق و استقبال بسيار خوب مراجعين، تور گردشگري بازديد از اماکن ديدني بافق(اختصاص ميني بوس، اتوبوس و راهنماي گردشگري از طرف شهرداري،ايجاد غرفه زنده باد کودکي و ارئه خدمات مختلف به کودکان و نوجوانان از قبيل کلاسهاي رايگان ساخت صنايع دستي، سفالگري، طراحي، قصه گويي و ...)که در دو نوبت صبح و عصر اجرا گرديد.(بااهداي جوايز به تمامي مراجعه کنندگان)، ايجاد غرفه شکوفه هاي بهشتي با همکاري ناحيه مقاومت بسيج بافق و اجراي برنامه هاي مختلف با موضوعات معرفتي، اجراي مسابقه مارو پله و اهدا جوايز به همه شرکت کنندگان، اجراي مسابقه مهيج مارو ماهي که مورد استقبال زياد شهروندان و ميهمانان گرديد.( اين مسابقه توسط کليه افراد خانواده و با استفاده از تمامي محصولات توليد شده در شهرستان انجام مي شد)، اجراي مسابقه طناب کشي بين کودکان با اجراي عمو نوروز، برگزاري مسابقه سفره هاي هفت سين ايراني اسلامي و اهدا جوايز به برگزيدگان، پخت و آموزش نان محلي تنوري، اجراي نمايش خياباني و جذاب حاجي فيروز و عمو نوروز، اجراي سفره هفت سين در پارک، دفتر ثبت نظرات و خاطرات مردمي، نقاشي صورت با گواش رنگي، نمايشگاه عکس طبيعت و حيات وحش بافق، تحويل وسايل ورزشي مانند راکت و توپ تنيس،توپ فوتبال،واليبال،فوتبال دستي و ... به بازديدکنندگان، امکانات اجاق و باربکيو، فضای اقامت کمپينگ چادر، ارايه کيسه زباله رايگان، توزيع چايی صلواتی در تمامي ساعات به کليه ميهمانان، برپايي غرفه هاي متنوع ارائه دهنده خدمات و کالاهای مرتبط با گردشگري يا تاريخ و هويت بافق مانند غرفه صنايع دستي، انواع آش، محصولات بازاچه خيريه شکرانه و بسياري از امکانات و زيرساخت های لازم گردشگری، رفاهی- تفريحی و ورزشی.
همچنین اجراي سمپوزيوم ساخت سرديس سرداران شهيد و مفاخر شهرستان بافق که از تاريخ 3/1/1396 با حضور 8 تن از برجسته ترين هنرمندان مجسمه ساز کشور در تفرجگاه آبشار بافق آغاز شد و تا 12/1/1396 ادامه داشت.در اين سمپوزيوم 10 روزه مجسمه سازان نسبت به ساخت سرديس 5 سردار شهيد بافق و همچنين آيت ا... شيخ محمد تقي بافق، آيت ا... ميرغني زاده اولين امام جمعه شهرستان و مستوفي بافقي از مورخين قرن يازدهم بافق اقدام نمودند که اين سمپوزيوم مورد توجه مسئولين کشوري، استاني و همچنين شهروندان و ميهمانان گرديد قرار گرفت.
از دیگر برنامه های انجام شده در مجتمع گردشگری آبشار می توان به برگزاري جنگ هاي شبانه از هفتم لغايت سيزدهم فروردين که مورد استقبال چشمگير شهروندان و گردشگران نوروزي قرارگرفت شامل:
 7 و 8 فروردين اجراي برنامه توسط گروه هنري عرفان،  9 و 10 فروردين اجراي برنامه توسط گروه هنري فانوس شب، 11فرودين ماه همزمان با شب شهادت امام هادي(ع) برگزاري مراسم سوگواري با حضور نواي گرم حاج محسن بني فاطمه مداح کشوري، اجراي گروه تواشيح ثامن الحج و...، 12 فروردين اجراي برنامه توسط خواننده مطرح کشور علي اصحابي، 13 فروردين اجراي برنامه توسط شومن برتر کشور يوسف کرمي.
خبرنگار هفته نامه افق کویر با حضور در بین مهمانان نوروزی که از آبشار بافق بازدید کردند گفتگویی با بازدید کنندگان این مجتمع تفریحی انجام داده است.
علی اصغر صفار زاده که از شهرستان یزد به پارک آبشار جهت گردش و تفریح مراجعه کرده بود گفت: بافق امروز با بافقی که 5 سال پیش به آن سفرکردم بسیار متفاوت است و از نظر گردشگری بسیار کار شده است.
وی افزود: از ظاهر شهر مشخص است که شهردار خیلی زحمت کشیده است.پس از پنج سال که قصد آمدن به بافق را داشتم باور نمی کردم پارک آبشار اینقدر با صفا و زیبا شده باشد.
جواد فتاحی یکی از شهروندان بافقی گفت: جا دارد تقدیر و تشکر ویژه از شهردار بافق و هر ارگانی که زحمت کشیده تا این مجتمع تفریحی در بافق ایجاد شده است.
وی افزود: همت بالایی برای سبز کردن زمین کویری می طلبد و سبز کردن درخت در این منطقه کویری و سوزان اشک چشم و خون دل می خواهد و چنین فضای با صفایی بیانگر زحمات شبانه روزی کارکنان شهرداری است.
مهدی توکلی یکی دیگر از بازدیدکنندگان پارک آبشار گفت: مقایسه شهر بافق با سالهای گذشته بسیار متفاوت است چه از لحاظ زیبا سازی و چه از لحاظ فرهنگ سازی.
وی افزود: اگر فضای سبز و امکانات رفاهی مثل جانمایی آلاچیق ها بیشتر شود بهتر است تا جوابگوی جمعیتی که به پارک مراجعه می کنند باشد.
وی تصریح کرد: امکانات ورزشی را بیشتر کنند همانطور که امکانات برای ورزشهایی چون والیبال و تنیس روی میز هست برای فوتسال و ورزشهای دیگر نیز مکانی را در نظر بگیرند. در پایان از شهردار بافق به خاطر فعالیتهای ارزنده ای که انجام داده اند تقدیر و تشکر می کنم.
فرزانه دشتی یکی دیگر از مسافران نوروزی که به پارک آبشار مراجعه کرده بود گفت: سال گذشته به مکانهایی تفریحی که مراجعه کردیم در حال بازسازی بود، ولی خوشبختانه امسال بازسازی آن مکانها تمام شده بود.
وی افزود: زمانی که وارد بافق شدم فکر نمی کردم شهر تا این اندازه تغییر کرده باشد. فضای سبز و زیبا سازی شهر بسیار عالی بود. شهرستان بافق از نظر گردشگری هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان امکانات تفریحی زیادی دارد.
سعید نورالهی کارمند توزیع برق یزد یکی دیگر از مسافران نوروزی که به همراه همسرش فرزانه دهقانزاده به بافق سفر کرده بود گفت: دفعه اول است که از پارک تفریحی آبشار بازدید می کنیم.
وی افزود: هر کس نام بافق را می شنود تصوری که از شهر دارد یک مکان گرم و خشک و بدون فضای سبز است، ولی خوشبختانه در طی 2 سال پیشرفت زیادی داشته است، بافق نیز جای خود را در بین مسافران نوروزی باز کرده و یکی از اولویتهای مسافران نوروزی نیز محسوب می شود.
فرزانه دهقانی زاده گفت: در این سفر از مجموعه تفریحی ریگهای صادق آباد بازدید کردیم؛ البته این مجموعه جای پیشرفت بیشتری دارد، باید به مسافران نوروزی اطلاعاتی داده شود تا  چگونه از این امکانات کویری بهتر استفاده کنند و شرایطی فراهم گردد تا مسافران در گرما اذیت نشوند.
طناز عسکری یکی دیگر از مسافران که چندین دفعه از بافق بازدید کرده است گفت: یکی از دلایلی که بافق را برای بازدید انتخاب کردیم پارک آهنشهر و مجتمع پارک آبشار بود.
وی افزود: پارک آبشار حتی از پارک کوهستان یزد نیز زیباتر است و نسبت به اینکه بافق شهرستان است امکانات زیادی دارد.
در ادامه سید جواد میرجعفری کارمند آموزش و پرورش گفت: علی رغم اینکه شهرستان در طی سالهای گذشته پیشرفت چندانی نداشته و در رکود به سر میبرده اخیراً پیشرفت زیادی داشته است؛ خوشبختانه در دوسال گذشته تغییر و تحول در تمام ابعاد مثل گردشگری، اجتماعی، فرهنگی و...رشد چشمگیری داشته است. 
وی افزود: مردم تغییر و تحول را در شهر احساس می کنند همانطور که مشکلات اقتصادی را احساس می کنند. 
میرجعفری خطاب به مسئولین تصریح کرد: مسئولین بیشتر از این باید تلاش کنند هر مشکلی که در کشور است بیشتر آن به مسئولین برمی گردد تا مردم. 
وی عنوان کرد: مردم با حضور در پای صندوقهای رأی و شرکت در راهپیمایی ها به وظیفه خود عمل می کنند؛ اما توقعی که مردم از مسئولین دارند خیلی بیشتر از این است.
این کارمند آموزرش و پرورش اظهار داشت: فردی که در مسایل سیاسی شرکت می کند و سمت می گیرد یا نباید در این وادی وارد شود، یا نباید برای کارهایی که انجام نداده است بهانه تراشی کند.
وی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: هر دوره ای که از شورا می گذرد اعضا فعال تر می شوند.
میرجعفری افزود: اگر افرادی که کاندید می شوند انگیزه آنها خدمت به مردم باشد می توانند موفق شوند و موفق خواهند شد، ولی اگر بخواهند فقط چهره سیاسی شوند و از مزایای دیگر استفاده کنند موفق نخواهند شد. الحمدا... شورای فعلی در مجموع نسبت به دوره های گذشته فعال تر و روشن تر بود