هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

باسلوق

باسلوق



مواد لازم:
شکر…………………………..۲ پیمانه
نشاسته ………………………..۱ پیمانه
آب……………………………….۱.۵ پیمانه
گلاب……………………………… نیم پیمانه
کره  …………………………۱ قاشق غذاخوری
گردو ،پودر نارگیل  و در صورت تمایل برای تزیین  پودر گل محمدی و پودر گل ختمی و رنگ خوراکی………………. مقداری
طرز تهیه:نشاسته و آب رو باهم مخلوط میکنیم سپس آن را از صافی رد می کنیم شکر را به مایع قبلی اضافه کرده و طعم آن را می چشیم اگر ترش بود یک مقدار دیگر  آب به آن اضافه می کنیم سپس آن را روی گاز با حرارت ملایم ترجیحا روی شعله پخش کن می گذاریم  ومرتب هم می زنیم تا سفت شود .بعد از چند دقیقه  شروع میکند به سفت شدن و بسته شدن زمانی که با قاشق روی آن خط کشیدیم و خط باقی ماند گلاب را به آن اضافه می کنیم وقتی به جوش اومد و کمی سفت شد . کره را اضافه میکنیم و هم می زنیم تا زمانی که مواد وسط قابلمه جمع شود یعنی با هر بار هم زدن مواد به وسط قابلمه برگردد و به دیواره ظرف نچسبد (در این مرحله مرتب مواد باسلوق را هم بزنید تا کش دار شود و ته نگیرد)وقتی خمیر وسط قابلمه جمع شد  خمیر به دست آمده  را در یخچال قرار دهید تا سرد شود .بعد از سرد شدن خمیر، خمیر را از یخچال بیرون آورده  و با کمی روغن مایع ورز دهید تا خمیر باسلوق یکدست شود مانند عکس شماره ۱.

بعد از این مرحله به اندازه دلخواه از خمیر جدا کنید و در دست گرد کنید و در پودر های دلخواه بزنید 

برای تزیین باسلوق های صورتی ،توپک ها در پودر گل محمدی زده شده.برای باسلوق بنفش توپک در پودر گل ختمی زده شده(پودر گل محمدی و گل ختمی را میتوانید از عطاری تهیه کنید) و باسلوق سفید پودر نارگیل و برای باسلوق قهوه ایی از پودر نارگیل که با رنگ خوراکی قهوه ایی رنگ شده است. مانند عکس شماره ۲.

(برای داشتن باسلوق های رنگی میتوانید زمانی که خمیر را ورز میدهید چند قطره  رنگ خوراکی دلخواه را اضافه کنید و باسلوق های رنگی داشته باشید )

ا