هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازیگری شوخی بردار نیست

بازیگری شوخی بردار نیست



رضیه زارع پور|   هنر، آفرینش انسان است. به توان، اثر و کاری که از تصور و آفرینش انسان شکل یافته است، هنر می‌گویند.  امر هنری الزاماً با زیبایی همراه نیست یا زیبایی شناسی یکتایی ندارد، ولی همواره با خلاقیت انسان همراه است. هفته نامه افق کویر در این گزارش گفتگویی با یکی از هنرمندان عرصه تئاتر و بازیگری انجام داده است. 
افق کویر:  در ابتدا خودتان را معرفی کرده بفرمایید چند سالتان است و شغلتان چیست؟
نازنین خشنود، متولد بهمن 1359، متأهل و دارای دو پسرمی باشم. در حال حاضر مدیر داخلی کارخانه ای در یزد هستم. 
افق کویر: در چه رشته ای تحصیل کرده اید ؟ 
دیپلم ریاضی فیزیک و فوق دیپلم رشته کامپیوتر دارم.
افق کویر:   چه سالی کار هنری را شروع کردید و کجا نقطه ی آغاز فعالیت های هنری تان بود؟
فعالیتم را از سال 88 با تئاتری خارجی به نام"تفنگهای خانم کارار "شروع کردم، ابتدا به عنوان منشی صحنه و بعد به دلیل اینکه بازیگر خانم آن کار نتو انست در نمایش شرکت کند به جای آن بازیگر قرار گرفتم و بازی کردم. 
افق کویر:  مشوقتان برای کار هنری چه کسی بود؟ آیا از طرف خانواده مخالفتی با کار هنری شما نمی شد؟
خانواده همیشه مشوق و همراه من بوده اند چه قبل از ازدواج که پدر و مادرم همراهی ام می کردند و چه بعد از ازدواج؛ اگر همراهی و کمک همسرم نبود؛ واقعاً نمی توانستم کار کنم، چون هم مسئولیت کار بیرون را داشتم و هم مسئولیت فرزندان و کارخانه؛ اگر همسرم نبود و کمک نمی کرد مطمئناً یک جاهایی را واقعاً کم می آوردم و نمی تو انستم، ولی با کمک آنها توانستم تا حالا در کنار تمام مسئولیتهایی که دارم به کار هنری ام نیز بپردازم و از این بابت از هسر و خانواده ام تشکر کنم.
افق کویر:   چه کارهای شاخصی تاکنون ارائه کرده اید و آیا به کسب مقام نیز نائل شده اید؟
بعد از کار اولم، در چند تئاتر دیگرکار کردم؛ مثل کهنه سوار، پهلوان مفرد قلندر، مرگ و دختر جوان و.... که با آقایان ابوالحسنی، شهریار و فتاحی بود. آخرین کارم با آقای صادقیان بود که بهمن سال قبل حدود یک ماه اجرا داشتیم. در حین کار تئاتر با شبکه یزد هم همکاری داشته ام. در برخی سریالها و تله فیلم و فیلم سینمایی هایی که برای استان یزد ساخته می شد بازی کردم؛ مثل سریال حلقه گمشده که از شبکه 1 سراسری پخش شد. سفر به صبح، حس مادری، آتش در ابراهیم، ضربان، آخرین نفر و..... که به خاطر بازی در فیلم سفر به صبح جایزه بازیگری زن در جشنواره را کسب کردم.
افق کویر: آیا محیط یزد را برای فعالیت هنری خانمها مناسب می دانید؟
بالاخره مردم هر شهر و استانی یک فرهنگ و عقیده خاصی برای خودشان دارند و اینکه همه می دانند مردم یزد مردمی متعصب و مؤمن هستند، ولی با وجود این تا حالا با هیچکس برخورد نکردم که مخالف کار من باشد و یا انتقاد کند. برعکس همه برایشان جالب است که به عنوان یک بازیگر زن تمام کارهایی را در روز انجام می دهم که آنها هم انجام می دهند؛ مثلاً خرید خانه را انجام می دهم، سر کار می روم، به تکالیف پسرم می رسم و...
افق کویر: در صورتی که خاطره جالبی از دوره ی فعالیت هنری تان دارید برای خوانندگان ما بیان کنید:
یکی از خاطرات خوبی که من دارم این است که در سریال" ضربان منفی "در کنار بازیگرانی مثل خانم مهتاج نجومی، شیوا بلوریان و آقای بهمن دان و به کارگردانی آقای منصور فلاح کار کردم که برایم تجربه خیلی خوبی بود. یکی از خاطرات تلخ دوران فعالیتم این است که در یکی از سریالهایی که کار می کردم خبر دادند مادر یکی از بازیگران مرد فوت کرده است؛ برای من خیلی جالب بود که این آقا به خاطر تعهد کاری و به خاطر گروه چند ساعتی به کار ادامه داد و بعد رفت و آنجا بود که فهمیدم این کار شوخی بردار نیست؛ وقتی قبول کردی باید تا آخرش بایستی. به همین دلیل است که خیلی ها یک کار که انجام می دهند دیگر سراغ این حرفه نمی آیند؛ چراکه تصورات دیگری از این حرفه در ذهن مردم نقش بسته است.
افق کویر:   چه توصیه ای به جوانان و علاقمندانی که مایلند کار هنری را دنبال کنند دارید؟
در آخر اینکه به نظر من همه آدمها باید به دنبال آرزوها و علاقه هایشان بروند هرچند سخت باشد و دور از دسترس ! افرادی هم که به هنر بازیگری علاقه دارند باید حتماً در کلاسهایی که در این زمینه برگزار می شود شرکت کنند تا تجربه کسب کنند و اگر واقعاً علاقه داشته باشند می توانند سختیهای این کار را هم تحمل کنند وگرنه در همان مراحل اول خسته شده و خودشان این کار را رها خواهند کرد.