هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازگشت به خود

بازگشت به خود



به سی و هشتمین طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی در  ماه ۱۳۵۷ نزدیک می شویم. ملت قهرمان ایران اسلامی با شعوری والا حکومت دست پرورده قدرتهای بزرگ؛ از جمله امریکا را به کناری زد و حاکمیت بر خود را را از ان خویشتن نمود. این فرجام وعده ای الهی است به مستضعفین جهان، انسان های ازاده و کسانی که طالب حکومت عدل و داد و برچیده شدن بساط ظلم و جور هستند« و نرید ان نمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین» (ایه ۵ سوره قصص)و  اراده ما بر این است که بر مستضعفان روی زمین منت بگذاریم و انها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم وحکومت انها را در زمین پابرجا بسازیم. 
این همان اموزه ای است که حضرت امام راحل (ره) به عنوان معمار بزرگ انقلاب اسلامی به مردم ایران و انقلابیون یاد داد و انان توانستند در پرتو این رهنمودها به ۲۵۰۰ ساله حکومت شاهنشاهی پایان دهند.« نصرمن الله و فتح قریب» ( ایه ۱۳ سوره صف) یاری خدا و پیروزی نزدیک است و مومنان را بشارت ده.
پایه های حکومت اسلامی در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ گذاشته شد و از ان تاریخ؛ گرچه کشور با مخاطرات زیادی روبرو شد؛ اما با استعانت از ذات حق و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری پیروزمندانه از میدان سختی ها و مشکلات بیرون امد.
اکنون در حال و هوای جشن های پیروزی انقلاب هستیم و با نسل جوان و نوجوانی سر و کار داریم که ان دوران ستم شاهی را نه دیده اند و نه درک کرده اند! هجوم شبکه های مجازی و کانال های مخرب چون پتک بر سر این جوان می کوبد و از دوران ستم شاهی به عنوان اوج اقتدار و سربلندی یاد کرده و بر ان اشک تمساح می ریزند! در مقابل این تهدیدات چه باید کرد؟ چگونه ذهن جوان امروز را باید اگاه کرد که دوران پهلوی دوران سعادت ایرانیان نبوده است؟ آن روزگار چیزی جز بندگی و سرسپردگی ملت قهرمان ایران در برابر استکبار و الحاد و کفر  ابرقدرتهای جهان نبود. 
این رویه سیل اسا را نمی توان با قطع کانال ها و شبکه های اجتماعی مسدود کرد؛  بلکه همانگونه که جوانان سال ۴۲ به این خودباوری رسیدند،  باید مدام و پیوسته جریان آگاهی تزریق شود تا نوجوان امروز خود به درک درست از شرایط ان دوران برآید.  از جمله کسانی که به حق می توانند در این زمینه الگو باشند مسئولان جامعه ما هستند که باید روش و کردار و مدیریت انان اسلامی و برخواسته از کرامت انسانی باشد چیزی که در دوران ستمشاهی نبود! مسئولین امروز باید آنچنان با مردم و در کنار مردم باشند که هیچ تفاوتی با مردم نداشته باشند نه مانند مسئولی که وقتی به پستی رسید آن چنان خود را در آن مقام و منصب گم می کند که اصلا او آدم دیروزی نبوده است و اما سخنی با ناظران و چشم های بیدار جامعه! نگذارید که اندک مسئولانی که از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند و خود را در مادیات چنان غرق کرده و آن چنان به فکر ثروت اندوزی هستند برای جوان امروزی الگو  بشوند. نوجوان امروزی باید بداند در میان جامعه، انسانهایی هستند که از مسیر انقلاب اسلامی عدول کرده اند! در خانه های چند میلیاردی با استفاده از رانت مدیریتی خود ساکن هستند! حسابهای بانکی آن چنانی خارج از کشور برای روز مبادای خود باز کرده و انگار عین تشنه ایی که وقتی به چشمه آبی رسیده تمامی آب را برای خود می خواهد! اینان عطش قدرت برایشان سیری ناپذیر هست و هر آن که بر سر راه او قرار بگیرد به لطایف الحیل و طرفه العینی دمار از روزگارش درخواهد آورد! این مدیران  تاب انتقاد زیرمجموعه را ندارند و با اندک انتقادی شمشیر نیستی را از غلاف قدرت خود بیرون کشیده  و بر فرق مخاطب کوفته و دهان هر منتقدی را خرد خواهند کرد. « فاین تذهبون» (ایه ۲۶ سوره تکویر) پس با این حال به کجا می روید!
بازگشت به خود و شناخت راه امام و کلام آن بزرگوار و تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تنها راه موفقیت از افتادن در این گرداب هولناک خواهد بود.
 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول