هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازدید فرماندار بافق از هیأت تیراندازی با کمان

بازدید فرماندار بافق از هیأت تیراندازی با کمان



به مناسبت هفته تربیت بدنی فرماندار بافق و هیأت همراه از تمرین هیأت تیراندازی با کمان شهرستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ به مناسبت هفته تربیت بدنی فرماندار بافق در بازدید از هیأت تیراندازی با کمان شهرستان بافق از فعالیت ورزشی و عملکرد این هیأت مطلع شد.
وی در این بازدید با اشاره به اینکه ورزش تیر و کمان یکی از سه رشته مورد تاکید پیامبر است، بیان داشت: اسلام از انجام دادن ورزش دو هدف دارد اول هدف جسمی و دوم هدف روحی است.
وی افزود: یکی از اهداف جسمی در ورزش تیراندازی با کمان به دست آوردن تمرکز است که در ورزشهای دیگر کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
طلایی مقدم گفت: تمرکز و دقت کردن در یک هدف به ما آموزش می دهد که در زندگی نیز باید برای رسیدن بر یک هدف، تمام برنامه های خود را تنظیم کنیم و دقت برای رسیدن به این هدف والا باشد.
«محمود پاکزاد» با اشاره به تاریخچه تشکیل هیأت تیراندازی با کمان گفت: تیراندازی با کمان،یکی از رقابت انگیزترین و قابل اجراترین ورزش‌های دنیا است و همین امر موجب جذابیت این ورزش شده است.
رئیس هیأت ورزشی تیراندازی با کمان شهرستان بافق، ورزش تیر و کمان را یکی از ورزشهای آموزشی در زندگی انسان خطاب کرد و گفت: در آموزش تیر و کمان یاد می گیرید که پله پله قدم بردارید و کسی موفق است که این راه را با حوصله و صبر همراه با تکرار و تمرین زیاد طی نماید.
وی افزود: همیشه یک هدف عالی وجود دارد که برای رسیدن به آن هدف دقت و تمرین نیاز است و این نقطه در زندگی نقطه کمال انسان می باشد. به دست آوردن این نقطه و پیگیری آن شما را به زندگی جاودان می رساند.
پاکزاد به مشخصات هیأت ورزشی تیرو کمان بافق اشاره کرد و گفت: هیأت تیرو کمان بافق 13 نفر تیرانداز ( 6 نفر زن و 7 نفر مرد) با 10 نفر کادر ورزشی دارد.
وی یکی از مشکلات این رشته ورزشی را کمبود امکانات و هزینه بالای تجهیزات آن عنوان کرد و افزود: به دلیل کمبود امکانات از جمله زمین مناسب طی سالهای اخیر از 22 نفر ورزشکار 13 نفر به فعالیت خود در این رشته ادامه دادند.
رئیس هیأت ورزشی تیراندازی با کمان بافق با اشاره به استعدادهای خوب و بالقوه جوانان بافقی در این رشته گفت: کسب مقام در لیگ های کشوری و استان گواه این مطلب است.
پاکزاد افزود: هم اکنون رتبه دوم جوانان و سوم بزرگسالان کشور توسط خانم رمضانپور از شهرستان بافق می‌باشد که وی برای انتخابی بزرگسالان تیم ملی دعوت شده است.
در پایان این بازدید فرماندار بافق پس از انداختن چند تیر در خصوص استانداردسازی زمین بازی و مساعدت در تأمین تجهیزات قول همکاری و پیگیری داد.
گفتنی است در این بازدید، معاون فرماندار، حراست و مشاور فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق، فرماندار را همراهی کردند.