هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازدید شهردار بافق از مرکز معلولین نرگس

بازدید شهردار بافق از مرکز معلولین نرگس



شهردار بافق از مرکز حرفه آموزی معلولان ذهنی نرگس این شهر بازدید کرد. 
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سید علی نوروززاده در این بازدید که به منظور تفقد و دلجویی از معلولین این مرکز انجام شد گفت : این معلولان روح لطیف و بی آلایشی دارند که باید زمینه ایجاد انگیزه و روحیه نشاط و شادمانی در آنها تقویت شود. 
شهردار بافق همچنین از هنرهای دستی این معلولان بازدید کرد و افزود : معلولین ذهنی این مرکز باید به دنبال آموزش ساخت و تولید محصولاتی باشند که به بازار عرضه شود و عموم مردم از تولیدات آنها استفاده کنند. 
وی معلولان ذهنی را بهترین فرزندان بافق و پاکترین افراد جامعه دانست و بیان کرد : اگر انسان خود را جای این عزیزان قرار دهد و فضای بروز خلاقیت ها را فراهم کند می بیند که آنها با آموزش می توانند کارهای بزرگ و زیبایی انجام دهند. 
شهردار بافق افزود:باید با روشهای مختلف، فعالیت این مرکز و نقش آموزش و اثرات ارزشمند آنرا در سطح شهرستان و استان معرفی کرد. نوروززاده با بیان اینکه برای معرفی مرکز حرفه آموزی نرگس بافق نیاز به فرهنگ سازی است گفت : روابط عمومی شهرداری آماده همکاری با این مرکز برای پارچه نویسی و نصب بنر خواهد بود. 
مدیر مرکز حرفه آموزی نرگس بافق هم در این بازدید گزارشی از آموزش و انجام کارهای هنری معلولین این مرکز ارائه داد و گفت: 30 معلول در این مرکز، مهارت های خیاطی، گل کریستال، کارهای فانتزی، تاج و زیور آلات و قلاب بافی را می آموزند. 
راضیه قربانی زاده افزود : ضریب هوشی معلولان ذهنی این مرکز بین 50 تا 60 است که نصف هوش انسان سالم می باشد ولی آنها علاوه بر انجام کارهای هنری می توانند سرود ها را حفظ و به خوبی اجرا کنند. 
وی تصریح کرد : این معلولان پس از فراگیری آموزش های لازم و پایان دوره مربوطه می توانند از فنی و حرفه ای مدرک مهارت و حرفه آموزی دریافت کنند. 
در پایان این بازدید 8 کار آموز حرفه ای و 22 کار آموز دیگر هدیه خود را از دست شهردار بافق دریافت کردند. 
نوروززاده همچنین هدایایی به رسم یاد بود به همه معلولان مرکز حرفه آموزی نرگس بافق اهدا کرد.