هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازار سوال!!!

بازار سوال!!!



راضيه بيگي| به گزارش هفته نامه افق كوير، اولين نشست خبري اصحاب رسانه شهرستان بافق با حضور فرماندار، مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي بافق، بخشدار مركزي و جمعي از مسئولين و خبرنگاران شهرستان بافق شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در محل سالن اجتماعات فرمانداري بافق برگزار شد. در ابتدا اين نشست فرماندار ضمن اشاره به نامگذاري سال جديد به همدلي و همزباني گفت: خبرنگاران و سايت ها در وحدت همزباني بين مردم و دولت نقش اساسي و پررنگ دارند. در حقيقت زنجيره اتصال دولت و ملت خبرنگاران مي باشند؛ براي تحقق همدلي و همزباني به نحو شايسته مي توانند با اطلاع رساني و نقد منصفانه کمک و ياري نمايند. از بابت دردل، بافق شرايط ويژه و خاص دارد هر چه بتوانيم به نقش پررنگ و اساسي در بحث هاي اقتصادي تأکيد نماييم؛ مي تواند با برنامه ريزي صحيح و اصولي اقدامات ارزنده اي در راستاي نظام اتفاق بيفتد، به نفع مردم و شهرستان و استان است. در سند آمايش استان،1404 روي پنج نقطه استان برنامه ريزي شده است که صنايع دشت يزد- اردکان به آنجا منتقل شود. تمايل ندارم نام ببرم که اين مناطق کجا است؟ اما هر فردي کمترترين اطلاعاتي داشته باشد و بخواهد سرمايه اش بازگشت خوبي داشته باشد در پنج نقطه، بافق را به عنوان بهترين نقطه انتخاب مي کند؛ برخي از زمينه ها وجود دارد و مي تواند از ظرفيت ها و پتانسيل هايي که تاکنون به آن بها داده نشده اهميت دهيم. همدلي و همزباني به گونه اي نباشد که عيب يکديگر را بپوشانيم. در مسايل بيشتر دقت شود کمر همت را ببنديم قسم ياد مي كنم که شعار نمي دهم! دلم مي سوزد که پتانسيل و مردم خوب و نجيبي داريم از ظرفيت ها استفاده شود از گذشته درس بگيريم و حال و آينده را بسازيم کمبودها و کم لطفي ها جاي افتاده از اين پس بافق را بسازيم تا رويدادها خوبي در شهرستان رخ دهد.

وي در ادامه به سؤالات خبرنگاران در خصوص شهرستان بدين گونه پاسخ گفت:

طرح منطقه معدني|

اوايل ماه سال گذشته با حضور مسئولين سنگ آهن منطقه معدني ويژه آماده شد. سه اتفاق در اين طرح رخ خواهد داد: تعمير و نگهداري دستگاه معدني، توليد دستگاه معدني و منطقه ويژه فناوري مواد معدني. بايد تمامي شرکت هايي که در شهرستان نفع مي برند ملزم شوند داخل شهرستان نمايندگي داشته و دفاتر فروش در بافق باشد. دو استان ديگر نيز پيگير اين موضوع هستند. مصوبات در دو قالب پيشنهاد داده شده است؛ اگر نام آن منطقه ي ويژه باشد، بايد شوراي عطف کشور مجوز بدهد و اگر در قالب شهرک صنعتي باشد وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت در مرکز فناوري جلسه اي برگزار شد و مقرر گرديد گام اول براي گرفتن مصوبه بحث ورود پيدا کند. يکي از طرحهايي كه در زمان سفر رياست جمهوري قرار است ارائه شود منطقه ي ويژه مي باشد، گام بسيار بزرگي است و قاعدتاً در تمام کشور رخ نخواهد داد. با توجه به مرکزيت بافق در استان و راه هاي ريلي و راههاي دسترسي که در آينده خواهد داشت؛ اميدوارم بهترين منطقه ويژه معدني بافق شود و پيگير هستيم اين اتفاق بيفتد.

طرح هاي جوار معدني|

عسکري| شروع سال 94 در کشور با دو بهار طبيعت و ديپلماسي همراه بود، اما در بافق بيشتر خواهد شد؛ اميدوارم سال 94 سال همدلي و همزباني باشد و پيشرفت شهر که آرزوي همه هست در کنار هم به سرعت پيش ببريم. کارهايي که در طي اين مدت صورت گرفته؛ اگر در طي اين 52سال صورت گرفته بود بافق به آنچه مستحقش بود رسيده بود؛ اميدوارم با همت تمامي مسئولين و با اطلاع رساني خوب اصحابب رسانه وحدت در شهر فزوني يابد و باعث تفرقه نشويم. سؤالاتي که باعث وحدت مي شود مطرح گردد تا شهري با آرامش داشته و در آينده حسرت گذشته را نداشته باشيم.

2 درصد ارزش افزوده سال 92 تسويه گرديده است و سال 93 باتوجه به شرايط به وجود آمده براي شرکت باعث شد عوارض پرداخت نشود که تا ماه ارديبهشت پرداخت صورت مي گيرد.

پيرامون طرحهاي جوار معدني که شعار داديم و حرف زديم، در دستور کار سنگ آهن است. راه آهن تمام است از سه چاهون به چغارت مي تواند سنگ بارگيري شود. اصلاح خط، عدم رسيدن برخي قطعات تا نيمه برج سه تحويل داده خواهد شد، پر عيارهاي معدني سه چاهون تا ارديبهشت ماه در دستور کار مي باشد، حمل باطله از معدن سه چاهون به چغارت انجام نخواهد شد، اجراي فاضلاب شهري با توجه به اين که شهر هنوز آمادگي نداشت، اما سعي شد با حمايتهاي مسئولين شه فاضلاب شهري حدود 64 کيلومتر را لوله گذاري نماييم، فاضلاب (الف) 30درصد و (ب) 18 درصد پيشرفت داشته است. طرح گندله 5/17 درصد تا پايان سال 93 پيشرفت داشته است. گندله حياتي ترين قسمت کار مي باشد و به ازاي هر روز تأخير روزانه 3 ميليارد خسارت مي بينيم. فولاد اواخر ارديبهشت بازگشايي قيمت خواهيم داشت تا انعقاد قرادا فولاد 5/1 تني دغدغه مردم بافق و مسئولين انجام شود. فولاد 5/7 درصد پيشرفت داشته و در سال 92 آلگومره راه اندازي کنسانتره قرارداد بسته و شرکت سيتيک آماده يوزانس مي باشد.

توسعه ميراث فرهنگي و گردشگري|

فرماندار در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در باب توسعه ميراث فرهنگي در شهرستان گفت: سال گذشته روي سند راهبردي بحث شد يکي از محور اصلي صنايع دستي و گردشگري بود. بخش خصوصي مي بايست فعال باشد دکتر اکبرپور طرح بسيار خوبي ارائه داد. پتانسيل خوبي که در شهرستان داريم آمار جمع بندي ستاد خدمات در استان در کل کشور 23 درصد کاهش سفر و در بافق بالاي 20 درصد افزايش داريم.

مهندس فاطمي پيرامون ميراث فرهنگي گفت: بافق قابليت دارد تا تورهايي از ساير نقاط داشته باشد. بافق انتخاب شده گردشگران بود و اطلاعات کاملي از بافق داشتند بافق در سطح کشور به خوبي شناخته شده است.

اشتغالزايي سال 93 |

فرماندار پيرامون اقدامات صورت گرفته براي اشتغال زايي توسط فرمانداري گفت: چهار محور جوار معدني، ريلي، صنايع دستي و کشاورزي و دامپروري است که بايد به آن توجه شود. سه مقوله دو تاي آن قطعي است حمايت از فولاد ابويي، خط نورد تکميل تا انتهاي خرداد خط سرد راه اندازي و براي فولاد کوره بلند و گندله پيگير هستيم تا زمين و آب حل گردد. سرمايه گذاري صبا و شرکت سرمايه گذاري بيمه ايران براي گرفتن مجوز نياز به تأمين کننده خوراک داشتند با همکاري شرکت سنگ آهن اين کار انجام و در مراحل ديگر پيگيري شود. در هفته آينده واگذاري زمين و بيمه ايران فولاد آهن اسفنجي مجوز صادر مي گردد. در صنايع جوار معدني دوسرمايه گذار ورود پيدا کردند. براي کشاورزي و دامپروري سه محور نخل، پسته و پرورش آبزيان، استاندار در خصوص موضوع نخل از بابايي معاون وقت برنامه ريزي خواسته بود تا به جد پيگير شود. در سطح بافق هزار هکتار مصوبه استان هست. در مرحله اول 200 هکتار براي امسال در برنامه قرار گرفته و براي شيلات در حوزه پرورش ماهي آبزيان آب شور اختلاف نظر با محيط زيست هست. ماهي تيلاپيا در بافق جواب داده و شنيده نشده است که اين ماهي زيان داشته باشد.

پارک وحشي بافقي|

عسکري پيرامون پارک وحشي بافقي گفت: از محل جبران پوشش با منابع طبيعي تفاهم صورت گرفت تا پارک ماندگار باشد. 25 درصد طرح پيشرفت داشته و در سالجاري 5 هکتار زير کشت مي رود. در 15 همين ماه با سفر مدير کل و اصحاب رسانه پيشرفت طرح را مي توانيم از نزديک شاهد باشيم. 2 ميليارد تومان در سالجاري سرمايه گذاري خواهد شد.

جاده گزوييه|

فرماندار پيرامون جاده گزوييه گفت: موضع گيري شديدي محيط زيست دارد که آيا جاده برنامه هاي آن ضد محيط زيست است. جدا از موضوع کمکي كه اين جاده مي تواند به رفاه مردم داشته باشد مي تواند منطقه ي گردشگري و نقطه قوت باشد و يک فرصت باشد جاده خاکي وضعيت مناسبي ندارد. بهترين کار مشاور بي طرفي است و اينكه چه اقدامي صورت گيرد تا رضايت مردم جلب شود و محيط زيست نيز راضي باشد، مشاوره فنس کشي، نصب دوربين و کمک از دهياري، در قالب ايست و بازرسي را مطرح کرد. جاده سيروس آباد اعتبار بالايي مي طلبد. بافق اعتبارات بسيار گسترده اي دارد.آريز منطقه اي است که مي تواند به گردشگري و اقتصاد کمک کند.

ناگفته هاي مدير عامل شرکت سنگ آهن بافق|

مدير عامل شركت سنگ آهن مركزي در خصوص ناگفته هاي مدير عامل گفت: ناگفته بايد ناگفته بماند آنچه به مصلحت شهر است بيان کنيم؛ اگر بافقي نبودم بافق نبود. از دل و جان تعهد اخلاقي به مردم داده ام و تا توان دارم کمک مي کنم تحولي در شهر روي دهد. از رسانه ها توقع هست که صداقت، سرعت و درستي کار باعث مي شود تا خيلي از حاشيه ها اتفاق رخ ندهد. کمک کنيم وحدت در شهر حفظ شود دوست ندارم شرمنده کساني باشم که همرزم بوديم و الآن به فيض شهادت رسيدند. به عنوان کوچکترين فرد از هيچ کسي ناراحتي نخواهم داشت. در زمان جنگ تعهد اخلاقي داده وجدان چيزي هست که همواره همراه انسان است از خدا خواستم تا براي انجام کارها مغرور نشوم. در کنار هم عاقبت بخير شويم تمرين صبر کردم و با ذکر صلوات صبر کردم و دستاورد خوبي داشته است.

شهرک صنعتي|

فرماندار بافق پيرامون احياء شهرک صنعتي گفت: روبروي کارخانه ذوب وروي زمين مسطحي است و امکان تأمين زير ساخت است. شهرک آلاينده استان طرح مطالعاتي آن اسفند 93 اتمام رسيد تا بخش خصوصي ورود و احداث شود. پيشنهاد به دهياري هاي شهرستان داده شد.

برنامه هاي باشگاه سنگ آهن در سال 94|

عسکري پيرامون برنامه هاي باشگاه فرهنگي ورزشي شركت سنگ آهن در سال 94 گفت: فعاليت فرهنگي ورزشي قبل از تشکيل باشگاه از طريق امور ورزشي خدمات داده مي شد. باشگاه در سه سال گذشته بودجه دارد و بر مبناي فعاليت و رشته ورزشي کار مي کند. در سالجاري حدود 7 ميليارد و نهصد ميليون تومان بابت کار ورزش بودجه تصويب گرديد تا در همه رشته ها فعاليت صورت پذيرد. نزديک به 1 ميليارد زمين چمن مصنوعي در حال تکميل است. سالن ورزشي هفتم تير کف پوش شده و در اختيار آموزش و پرورش مي باشد.

سفر رياست جمهوري|

فرماندار بافق پيرامون سفر رياست جمهوري به بافق گفت: طرح هاي آماده بهره برداري مي تواند به دست رياست جمهور و معاونين افتتاح گردد شرايط به نحوي شد كه رييس جمهور در بافق حضور1يدا نكرد، مي توان موضوع را پيگير و حداقل معاونان و وزرا در شهرستان حضور پيدا کنند.

طرح جديد بيمارستان وليعصر(عج) بافق|

فرماندار بافق پيرامون طرح جديد بيمارستان وليعصر(عج) گفت: طرح در قالب خيري آغاز تا اسکلت بيمارستان انجام شود که اعتباري حدود 4 الي 5 ميليارد تومان براي آن برآورد شده است. 5/3 ميليارد تومان شرکت سنگ آهن در قالب تأمين ميليگرد و نقدينگي تأمين و در قالب خيري باشد. دولتي نيست که لازم باشد مناقصه برگزار گردد، نمي توان خير را ملزم کرد که حتماً مناقصه صورت پذيرد. بعد از اجراي اسکلت و براي ساختمان که حدود 26 الي 27 ميليارد تومان اعتبار لازم دارد مناقصه برگزار مي شود و رديف ملي دارد.

استخدام نيروي جديد و روز مزد دائم|

عسکري در اين خصوص گفت: 3 ميليارد تومان مصالح و 500 ميليون تومان به صورت نقدينگي در اين رابطه پرداخت خواهد شد.

مدير عامل شركت سنگ آهن در خصوص استخدام نيروي جديد و روز مزد دائم گفت: قبل از سال موضوع مطرح و در صورتجلسه 16 بندي سفر وزير استخدام نيروها در دستور کار قرار گرفت. در پايان سال با جبران گذشته فعاليت خوبي در استخراج، توليد و فروش ثمربخش باشند نظر هيئت مديره جلب شد. جدولي تهيه بر اساس سابقه، مدرک تحصيلي، کلاس آموزشي و ... آماده و هيئت مديره مصوب شود ابلاغ صورت گيرد.

ميدان غدير(ورودي شهر بافق)|

محمد جواد عسكري پيرامون ميدان غدير گفت: لوله اي توسط اداره آب و فاضلاب براي تأمين آب شهرك صنعتي از وسط ميد ان مي گذشت و جابجايي تير برق ميدان باعث شد تا وقت صرف شود و انتظار بود تا استان نيز در اين رابطه کمک نمايد. مراحل انتهايي نصب لوله و از ميدان به خارج ميدان جابجايي طرح تير برق توسط اداره تهيه پايان اين ماه طرح آغاز مي شود.

مسکن مهر|

فرماندار بافق در خصوص مسکن مهرگفت: مقرر گرديد اداره راه و شهرسازي 150 ميليون تومان پيرامون بهسازي و محوطه مسکن مهر اعتبار گذارد همچنين شوراي شهر و شهرداري در قبال گرفتن قطعات زمين از بنياد مسكن مابقي اعتبار آن تأمين مي شود. زمين به قيمت کارشناسي است تا موضوع آسانسور، فاضلاب و محوطه رفع گردد. از اين سه موضوع محوطه سازي توسط بخشداري و شرکت تعاوني دهياري صورت مي گيرد.

منطقه آريزبافق|

مهدي طلايي مقدم پيرامون منطقه آريز گفت: مسئله منطقه آريز حل شده و طبق استعلام انجام گرفته متعلق به بافق مي باشد.

عدم سفر استاندار به بافق|

وي درخصوص عدم سفر استاندار به بافق گفت: طي يکسال و يک ماه حتي يک مورد نديدم در مورد شهرستان بافق مطرح شود و وي مخالفتي داشته باشد. زماني که معاونين استاندار ديدگاه مثبتي نسبت به بافق دارند، بايد دانست که اين ديدگاه از شخص استاندار نشأت گرفته است؛ تاکنون استاندار سه سفر به بافق داشته و معاونين وي 24 مرتبه در برنامه هاي مختلف شرکت کرده اند. با توجه به وضعيت سال گذشته تورم، بي پولي و تحريم، اما نگاهها به شهرستان مثبت بود، حتي وي درمراسم افتتاح گاز شرکت نکرد. به يکي از مديران استاني گفت تا قولي که به مردم در خصوص نصب هزار علمک گاز داده ام اجرايي نشود به بافق براي موضوع گاز نخواهم آمد. مسئول برخي اوقات با حضور و زماني با عدم حضور مي تواند مؤثر باشد. بارها و بارها از مردم بافق به نيکي ياد کرده است.

امامزاده عبدا...|

در محوريت امامزاده عبدا... در افق 1404 تدوين شده برنامه بايد مدون گردد. جايگاه امامزاده عبدا... بافق از امامزاده طبس بالاتر نباشد کمتر نيست، اما حضور توريست و گردشگر به آن منطقه زبانزد مي باشد در ساماندهي ميدان امام زاده به نظر کارشناسي بايد اهميت ويژه اي داد. از ديد فرهنگي و اجتماعي نگاه کرد. يکي از موضوعات مطرح شده زير گذر مي باشد. اعتقاد قلبي دارم گام بسيار بزرگي براي شهرستان رخ خواهد داد. يکي از مواردي اياب و ذهاب و رفت و آمد سرمايه گذاران فرودگاه مي باشد. فردوگاه قبل از انقلاب در شهرستان بوده است. نياز هست در واحدهاي معدني کمک کنند تا اين اتفاق بيفتد.

بهترين مدير از نظر فرماندار|

انصافاً مديون هيچ کدام از مسئولين شهر نخواهم شد. محوريت امام جمعه زبانزد است، اما کمک هاي ايشان و همراهي وظايف را در نظر بگيريد. وظيفه دارم واقعيت را اعلام کنم.

توصيه فرمانداري به روابط عمومي فرمانداري|

به مدير روابط عمومي فرماندار گفت: در خصوص سفر هر مقام استاني يا کشوري هيچ محدوديتي نبايد وجود داشته باشد و خبرنگاران مي توانند در آن جلسات و بازديدها به منظور تهيه خبر دعوت شوند.

کانديداي نماينده مجلس شوراي اسلامي |

عبدالرضا دهستاني مشاور عمراني فرمانداري پيرامون کانديداي نماينده مجلس در دوره بعد گفت: البته اين يک نظر شخصي است. با توجه به چهره هاي مطرح در سطح استان اشخاص توانمند در بافق توانايي آن را دارند و مي توانند در اين دوره از نمايندگي مجلس رقابت کنند تا اينکه به مجلس راه يابند. شوراي اصلاح طلبان استان يزد چهل روز پيش اشخاص توانمند را انتخاب اين موضوع در ديگر شهرستان ها نيز مد نظر است و به همين منظور شوراي اصلاح طلبان در شهرستان بافق نيز تشکيل مي شود.

پول کثيف در انتخابات خرج خواهد شد|

دهستاني:پول کثيف موثق هست. در بافق خبر ندارم و نيست.

شبکه ديجيتال روستاها|

بخشدار: از سال 86 تا 92 کل اعتبارات 2 ميليارد هزينه شده 2 ميليارد تومان بوده و در طي اين 11 ماه مبلغ 1 ميليارد و هشتصد ميليون تومان به روستاها کمک شد. در سال جديد پوشش ديجيتال در روستاها مد نظر است. 11 دکل در حدود 1 ميليارد تومان که 70 درصد آن توسط صدا و سيماي استان يزد و 300 ميليون تومان از طرف شهرستان پرداخت مي گردد. در حال حاضر منطقه سبزدشت از لحاظ پوشش شبکه ديجيتال مشکلي ندارد. مناطق کوهستاني به دليل کوه هاي بلند و ارتفاعات نياز هست که شبکه هاي مجزا راه اندازي شود.

نماينده بافق براي حضور در نشست هاي خبري استان

حسن پور روابط عمومي فرمانداري: نشست هاي خبري استان به ما اطلاع داده نمي شود تا نماينده اي از شهرستان در آن حضور يابد. تا اين لحظه نشست اعلام نشده از طريق خود استان به اصحاب رسانه اطلاع داده مي شود. يک نماينده معرفي از خبرگزاري بافق باشد.

ماهي تيلاپيا|

فرماندار: ماهي تيلاپيا از جمله آبزياني هست که در بافق پرورش يافته، يک اختلاف نظري ناشي از بي سليقه گري طرفين وجود دارد خوشبختانه استاندار و معاونين پيگير اين بحث هستند حرکت به سمتي هست که فرد بومي بتواند در اين زمينه سرمايه گذاري کند. هماهنگي لازم در سطح شهرستان انجام تا در سالجاري به صورت رسمي سرمايه گذار بومي بتواند در پرورش اين ماهي شرکت کند. جلسه اي هفته آينده با معصومه ابتکار برگزار مي شود. فضا بايد تعديل گردد تا ضرر به مردم نرسد. انشاا... حساسيت ها کمتر شود.

جاده بافق- کرمان|

فرماندار: بخش مرتبط به يزد تکميل است قسمت مربوط به كرمان باقي مانده، در دو مقوله گاز سبز دشت و راه نوق مکاتباتي با معاون عمراني استانداري کرمان انجام شود. ده علي کوهبنان آخرين روستا اجراي گاز از سمت کرمان مي باشد. در طرح پيش بيني شده تا سبز دشت از همان سمت گاز کشي صورت مي گيرد.

مباحث امنيتي:

فرماندا پيرامون ضرب و جرح در شهرك مناجات كه اخيراً روي داده و منجرشدن فردي مي شود گفت: وحدت و تعامل خوبي در شوراي تامين است. مواردي اين چنين نيز اگر باشد از طريق قضايي پيگيري خواهد شد.

اعتبارات شهرستان بافق

وضعيت اعتبارات بافق در اولين جلسه شوراي برنامه ريزي که پيرامون توزيع استان اعلام نمودم. ضريبي که در چندين سال به شهرستان داده شده استحقاق شهرستان نبوده. «نبي" سرپرست حوزه برنامه ريزي نامه اي به فرمانداري هاي شهرستانهاي استان ارسال نمود. ضريب شهرستان ها بايد بازنگري نشود. سواي اعتبارات استاني، اعتبارات ملي و وزارتخانه اي است که در اختيار مديران استان قرار مي گيرد . در اين زمينه نيزاعتبارات خوبي براي شهرستان گرفته شد.

عدم انتقال سهام شرکت سنگ آهن بافق:

عسکري:22/7/91 هيئت وزيران مصوبه اي گذارند تا سود سنگ در اختيار صندوق فولاد قرار گيرد تنها بحثي که براي انتقال سهام است. نامه ي خصوص سازي به ثبت شرکت اعلام شود که تاکنون اين اتفاق رخ نداده و نتوانسته انتقال سهام صورت گيرد. شوراي تامين استان در خصوص 5/28 درصد به من ابلاغ کرد تا دفتر شرکت تحويل داده شود مقاومت کرده و هنوز حاضر نيستم چيزي را تحويل بدهم. گرچه ناراحتي نيز از من به وجود آمده است.

گندله سازي:

عسکري: برخي مي گويند گندله نيم درصد پيشرفت داشته است. طبق فرمول صنعت و معدن و تجارت محاسبه شده و درصد آن 5/17 هست. مطمئن باشيد طرح ها پياده مي شود.

عدم پرداخت کارکنان رسمي سنگ آهن

عسکري: ده روز حقوق عقب افتاد در پايان سال92 شصت ميليارد پول به حساب بود. اما در سال 93 علاوه برپرداخت حقوق کارکنان با پرداخت هزينه طرح ها نيز روبرو بوديم.

نگاه مسئولين استاني به بافق:

دهستاني: نگاه مسئولين استان به بافق کاملاً مثبت است با اطمينان خاطر اعلام مي نمايم.

کارگران بازداشتي شرکت سنگ آهن

فرماندار: خدا مي داند هيچ کدام از اعضاي شوراي تامين دوست نداريم براي فردي بي دليل مشکل پيش بيايد.. در جلسات کارگروه در مسجد جامع هر زماني که خانواده ها مراجعه کردند خواستار اين شديم تا همکاري از سوي آنان باشد. پيگير خواهيم بود اتفاق بدي براي کسي رخ ندهد. موضوع رها نشده و نخواهيم گذاشت مشقتي به آنان وارد شود. از طرفي انتظار داريم به حل وفصل مسائل کمک کنند و به مسائل دامن زده نشود. با همدلي و همزباني به نحو احسنت مشکلات شهرستان را دنبال خواهيم کرد. مجدد پيگير اين موضوع مي شوم.

تامين آب شرب روستاي قطرم

فرماندار: اين روستا فوق العاده زيباست. اين زبان من نيست زبان خود طبيعت مي باشد که به نحو احسنت به اين منطقه توجه شود .در بحث گردشگري در اولويت قرار گيرد.

بخشدار: روکش آسفالت و تعريض 20 کيلومتري ابتداي روستا امسال هزينه ي سنگيني دارد اما در دست اقدام قرار گرفته است. 4 روستا هدف گردشگري بوده، اعتبار خوبي براي آن مد نظر مي باشد. تفاهم با با بنياد مسکن داشته و سنگ فرش باقي مانده در دستور کار هست. نبود آب شرب و بهداشتي روستا از معضلات هست که با کمک مدير عامل و فرماندار چاه در نه کيلومتري حفر مي گردد اين نويد به روستاييان داده مي شود. مدير عامل شرکت سنگ آهن با پرداخت هزينه حفر چاه موافقت نمود.

تبديل وضعيت کارکنان:

عسکري: قبل از سال 93 اين موضوع با هيئت مديره مطرح شد و در دستور کار امسال قرار دارد اتفاق خواهد افتاد.کسي مانع کار نيست.