هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازارشب عید رونقی ندارد!

بازارشب عید رونقی ندارد!



الهام نصیرزاده- معصومه غلامرضاپور| روزها و شبهای انتهایی اسفند ماه هر سال رنگ و بویی دیگر دارد.این روزها اگرچه ظاهراً در فصل زمستان قراردارد؛ اما عملاً دارای فضایی بهاری است و خانواده های ایرانی به سنت هر ساله در تدارک برنامه های عید نوروز هستند. مردم با خرید لباس و حتی وسایل نو ،به نحوی گرد وغبار از وسایل کهنه می زدایند و به استقبال بهار و فصل نو می روند. 
پنج شنبه صبح  مورخ 11/12/95هنگامی برای تهیه گزارش به بازار رفته بودیم ، با آنکه فقط 18 روزتا پایان سال باقی نمانده است؛ اما بازار خالی از جمعیت بود، مغازه داران با انواع لباس های جدید و شیک بدون مشتری بودند، یکی از مغازه داران گفت: چند دقیقه پیشتر خانمی به من مراجعه نمود، به صورت نسیه از من خرید کرد و چنین گفت:به تازگی همسرم از کار بیکار شده و پولی نداریم. 
یکی دیگر از مغازه داران گفت: مشتریان بیشتر برای فرزندان خود لباس و پوشاک می خرند، گرانی مانع از خرید مردم برای شب های عید شده است.
و این در حالی است که تعدادی از مردم که قصد خرید عید را دارند به شهرستانهای مجاور چون یزد، میبد، رفسنجان و... به دلیل تنوع زیاد و شاید ارزان بودن اجناس می روند.
حال باید دید نمایشگاه بهاره می تواند نیاز مردم را برآورده کند یاخیر؟
 در ادامه سید مسعود عباسی زاده، رییس اتاق اصناف بافق در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: بازار بافق به خاطر پرداخت نکردن به موقع حقوق ها و معوقات در رکود به سر می برد و حدود یکسال است که مردم بدهی معوق دارند و بازار در رکود کامل است؛ ان شاا... از این ماه اوضاع مساعد می شود. 
 وی افزود: با هماهنگی اداره صنعت معدن وتجارت، فرمانداری، دادستان و تعزیرات و اتاق اصناف از 15 اسفند تا 15 فروردین نظارت کامل بر همه قیمت ها در تمامی صنوف دارند تا قیمتها در بازار تنظیم گردد.
وی پیرامون جمع آوری دستفروش ها در سطح شهر تصریح کرد: در آینده ای نه چندان دور در ابتدای بلوار مبارکه مکانی برای آنها در نظر گرفته شده تا تمامی محصولات داخلی و افراد دیگر بتوانند چه بومی و چه غیربومی شرکت کنند و هر هفته از ساعت 14 الی 22 بازارچه در یک مکان برگزار شود. 
عباسی زاده پیرامون برگزاری نمایشگاه بهاره در بافق گفت: نمایشگاه بهاره از 15 لغایت 21 اسفند برگزار می شود و اداره صنعت معدن و تجارت نظارت کامل بروی تمامی غرفه ها دارد.
وی افزود: حدود 40%غرفه داران بومی و 60%غیربومی هستند؛ در ضمن همشهریان اگر شکایتی داشتند با 32422051 و یا با تلفن گویا 124صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.