هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است

بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است


کارشناس آمار اداره کل هواشناسی استان یزد:

علی سامانیپور در گفتگو با فارس ، در خصوص میزان بارندگی اخیر در استان یزد،گفت: بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان یزد در بارندگی‌های این هفته در شهرستان‌های اردکان 1.2 میلی‌متر، عقدا 3/. میلی‌متر، مزرعه میرها یک میلی‌متر، مزرعه نو 5/. میلی‌متر، مزرعه آقا یک میلی‌متر، احمدآباد 4/. میلی‌متر، ایستگاه پرک در شهرستان بهاباد یک میلی‌متر، ایستگاه نصرآباد 1.2 میلی‌متر، دره شیر یک میلی‌متر، میبد نیم میلی‌متر، ندوشن 1.4 میلی‌متر، سورک 2 میلی‌متر، صدرآباد یک میلی‌متر و هفتهر 8/. میلی‌متر بارندگی گزارش‌شده است.
وی افزود: ایستگاه گل‌افشان 2.5 و منشاد 2 میلی‌متر بارندگی گزارش‌شده است که در ایستگاه گل‌افشان بیشترین مقدار بارندگی گزارش‌شده است؛ همچنین بارندگی در ایستگاه‌های شهرستان اشکذر و یزد ناچیز بوده است.
کارشناس آمار اداره کل هواشناسی استان یزد بابیان اینکه میانگین بارندگی سالیانه در استان یزد 24 میلی‌متر است، تصریح کرد: از این میزان بارندگی در سال آبی جاری تا این تاریخ فقط یک و نیم میلی‌متر در سطح استان اتفاق افتاده است؛ لذا درصد تغییرات بارندگی در استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 60 درصد کاهش داشته است؛ همچنین نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه استان 93 درصد کاهش بارندگی داشته است.
سامانی پور در پایان اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های فصلی سازمان هواشناسی، بارندگی در استان در فصل زمستان با احتمال 34 درصد در حد نرمال خواهد بود؛ همچنین بارندگی کمتر از حد نرمال است و بیشتر از حد نرمال با احتمال 33 درصد پیش‌بینی‌شده است؛ اما بارندگی در فصل زمستان با توجه به کمبودهای موجود، نمی‌تواند کمبود بارش سال زراعی جاری را جبران نماید.