هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

باران کوثری: فاجعه است که مردم به خودشان هم توهین می‌کنند

باران کوثری: فاجعه است که مردم به خودشان هم توهین می‌کنند



به گزارش هنرآنلاین، باران کوثری که سال گذشته در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با پایی شکسته جایزه‌اش را دریافت کرد، این روزها مشغول بازی در نمایش "شب آوازهایش را می‌خواند" است و با این اجرا روی صحنه تئاتر است.
او درباره شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن به روزنامه وقایع اتفاقیه، گفت: فضای مجازی پدیده عجیبی است. من خودم از این اینستاگرام و فیس‌بوک و بقیه شبکه‌های مجازی وحشت دارم. شاید جرائت ندارم که خودم را هر روز و هر دقیقه در معرض قضاوت و کامنت‌هایی بگذارم که لزوماً منصفانه و عادلانه نیستند، اما فکر می‌کنم این حمله‌های رسانه‌ای فقط مختص ایران نیستند. در همه جای دنیا و در همه زمینه‌ها آدم‌ها فرصتی برای قضاوت و ابراز عقیده پیدا می‌کنند طبیعتاً در جامعه ما که به اشخاص کمتر این فرصت داده شده که اظهار نظر کنند یا برای نظرشان ارزشی قائل شوند، این اتفاق شدیدتر و با خشم و پرخاش و عجله بیشتری رخ می‌دهد. در این فضا آدم‌ها عقده‌گشایی می‌کنند.
بازیگر فیلم "قصه‌ها" بیان کرد: منظورم معنی بد این واژه نیست. منظورم آن است که انگار روزنه‌ای پیدا می‌کنند که خشم فروخورده‌شان از همه حرف‌های نگفته را بر سر کسی یا موضوعی آوار کنند. این اتفاق مختص حوزه سینما و تئاتر نیست. مگر برای فوتبالیست‌ها و شخصیت‌های سیاسی اتفاق نمی‌افتد؟ تازه از شهرت که بگذریم فاجعه آن است که مردم به خودشان هم توهین می‌کنند. زندگی شخصی همدیگر را وسط می‌کشند و از هر عکس و پیامی که ممکن است زندگی کسی را زیرورو کند، جوک می‌سازند.
وی گفت: من به تک تک چشمانی که قرار است بازی مرا ببینند احترام می‌گذارم. می‌خواهم متفاوت باشم، می‌خواهم هر دفعه به تماشاگر یک بارانِ جدید در قالب نقشی که بازی می‌کنم نشان دهم. لزوماً همیشه نتیجه‌اش خوب از آب در نمی‌آید اما من ریسکش را می‌پذیرم. مگر لذت بازیگری چیزی غیرازاین است؟ به نظر من بازیگری کار خیلی خیلی خیلی سختی است و همین پیچیدگی‌ها آن را تبدیل به یک تجربه ناب می‌کند. من ریسک بازیگری را می‌پذیرم و ممکن نیست از ترس اینکه ریسک جواب ندهد کم بازی کنم تا اشکال کمتری به بازی‌ام وارد شود. به نظرم بعضی از بازیگرها به عمد یک سطح استاندارد را که همیشه از منتقدان نمره قبولی گرفته و حالا هم می‌دانند که اگر آن را ادامه بدهند باز هم نمره قبولی می‌گیرند را حفظ می‌کنند و تمام. من به نقش منتقدان در جنس بازی یا فیلم‌هایی که رایج می‌شود، خیلی معتقدم. من بازیگر با گرفتن جایزه منتقدان تشویق می‌شوم. باور کنید گرفتن جایزه منتقدان به‌اندازه گرفتن سیمرغ یا حتی بیشتر برای من مهم هست؛ چون فکر می‌کنم یکسری آدم که همه فیلم‌ها را دیده‌اند، حساس‌اند و حتی تعدادی از آنها هم که از من خوششان نمی‌آید، به بازی من رأی داده‌اند و این خیلی هیجان انگیز است