هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ای کاش مردم برای شناساندن امام زمان (عج) هزینه می کردند

ای کاش مردم برای شناساندن امام زمان (عج) هزینه می کردند



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر،راضیه کریمیان، کارشناس مهندسی عمران و مؤسس فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) به همراه سهیلا زارع پور یکی از فعالان این مؤسسه در گفتگو با هفته نامه افق کویر به بیان فعالیت این مؤسسه پرداختند. 
 کریمیان گفت: این مؤسسه سال 93 تأسیس شد.  اولین قدم را از مدارس شروع و دانش آموزان را جذب این فرهنگسرا کردیم. 
 وی افزود: با صحبت هایی که با برادرم که مشوقم نیز بود صورت گرفت از فسادهای اجتماعی آگاهی و تصمیم به تأسیس این مکان گرفتم. برنامه های هفتگی در دو روز برای عموم مردم در امام زاده عبدا... (ع) و برای دانش آموزان در مکان فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) داریم که هدف کلی ما آشنایی با آقا امام زمان(عج)می باشد که تا به حال برای تمامی شرکت کنندگان جذابیت خاصی داشته و برایشان جذاب بود. 
راضیه کریمیان تصریح کرد: در این فرهنگسرا مشورت مهدویت داریم دانش آموزان زیادی به ما مراجعه کردند و از مشکلاتشان گفته اند، حتی چندین نفر از آنها که قصد خودکشی داشته اند و آثار آن را به ما نشان دادند و گفتند که با شرکت در این جلسات و فعالیتهای فرهنگی با امام زمانمان دوست شده ایم. 
کریمیان عنوان کرد: تنها راه نجات مردم امیدسبز مهدویت و دل بستن به آقاست که به این دلیل وارد این راه شدم. 
وی با بیان اینکه یکسری از خیرین برای شکم مردم کار می کنند؛ ولی چرا از لحاظ فرهنگی برای روح آنها کار نمی کنند گفت: برای نذری مواد خوراکی زیاد می آورند، اما برای فرهنگ سازی مبلغی را در این راهها نذر نمی کنند. ای کاش مردم برای شناساندن امام زمان (عج) هزینه می کردند.
 وی از مسئولین درخواست کرد تا فعالیتهای فرهنگیشان را برای امام زمان(عج) محدود به ایام خاص مثل نیمه شعبان نکنند.
سهیلا زارع پور یکی از فعالان این مؤسسه گفت: متأسفانه حضرت مهدی موعود(عج) به خوبی برای مردم شناسانده نشده است. به طور مثال دانش آموزان ترس و وحشت داشتند که اگر آقا امام زمان(ع) ظهور کنند پدر و مادرمان را از ما می گیرد و سر ما را از تن جدا می‌کند، حتی یکی از مادران گفت: اگر آقا بیاید خانه نوسازی که به تازگی مهیا شده را دیگر ندارم تازه خانه دار شده ام! 
وی افزود: این مؤسسه با برگزاری کلاسهای متفاوت باعث شده تا نسبت به آقا امام زمان(عج) شناخت بیشتری پیدا کرده و متوجه شده اند که ظهور حضرت مانع اینها نمی شود.
وی تصریح کرد: این فرهنگسرا فعالیتهایی در زمینه برنامه های فرهنگی مثل برگزاری اردو های زیارتی و سیاحتی، اعتکاف، کلاسهای مهدویت و ... دارد. 
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن مکان ثابت و مشخص است. در حال حاضر زیر زمین مدرسه بشیر، جنب هلال احمر به مدت 2 سال رایگان در اختیار ما قرار گرفته است، ولی پس از آن باید مکانی را اجاره کنیم. 
وی اظهار داشت: از مدیران مدارس درخواست داریم با ما همکاری داشته باشند؛ زمانیکه به مدارس می رفتیم 10 دقیقه بین نماز یا صبحگاه به ما زمان می دادند.