هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ای کاش بر روی 15 درصد پافشاری نمی شد

ای کاش بر روی 15 درصد پافشاری نمی شد


مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق؛

به گزارش بافق خبر، مدیرعامل سنگ آهن در خصوص موضوع بدهی شرکت فارسان پوشش گفت: این شرکت یکی از کارگزاران ما بود که ۳۲۰ میلیارد تومان با سنگ آهن حساب مالی داشته است و به علت اختلاف حساب از این شرکت شکایت شده است. 
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی - بافق در مصاحبه اختصاصی  با بافق خبر؛ در پاسخ به این سوال که طرح های جوار معدنی شرکت سنگ آهن که در راستای اقتصاد مقاومتی و اینکه در ابتدای شروع کار در این سمت از مردم خواستید سه سال سکوت کنند تا بافق را صنعتی کنید و الان ۵ سال گذشته است گفت: در این ۵ سال باصرفه جویی ، تغییر تولید از سنگ دانه بندی به تولید کنسانتره هم ارزش افزوده محصول بیشتر شد و هم درراستای اقتصاد مقاومتی حرکت شده است.
محمد جوادعسکری با بیان اینکه چشم انداز شرکت در سالهای قبل از ۹۱ تنها تولید بوده است اما از این سال به بعد بحث سرمایه‌گذاری در طرحهای جوار معدنی به اهداف این شرکت اضافه شده اظهار داشت: خطوط قرمز شرکت حفظ نیروی انسانی و طرح های جوار معدنی است. 
وی در ادامه در مورد گزارش عملکرد شرکت بیان داشت:اهداف و عملکرد شرکت از سال ۸۵ تا ۹۰را   با ۹۱ تا ۹۶ از نظر میزان تولید، جذب نیرو، میزان سرمایه‌گذاری و... که شامل ۲۰ آیتم می باشد به صورت نمودار تهیه شده و در اختیار پرسنل شرکت گذاشته خواهد شد.
مدیر عامل سنگ آهن چغارت اذعان داشت: از سال ۹۳ شرکتهای فولادی بابت فروش سنگ آهن پولی  پرداخت نکرده و فقط حواله آهن داده است که ما برای نقد کردن این حواله ها کارگزارانی را انتخاب کردیم.
عسکری در خصوص موضوع بدهی شرکت فارسان پوشش بیان داشت: این شرکت یکی از کارگزاران ما بود که ۳۲۰ میلیارد تومان با سنگ آهن حساب مالی داشته است و به علت اختلاف حساب از این شرکت شکایت شده و ضمانت نامه بانکی به مبلغ ۱۶۵ میلیارد به اجرا گذاشته شده است.
وی در مورد میزان مطالبات شرکت از واحدهای فولادی تصریح کرد: در سالهای قبل مطالبات شرکت از این واحدها به هزار میلیارد هم می رسید با تدبیر میزان مطالبات در حد ۱۰۰ میلیارد بیشتر نیست و ۸۰ میلیاردتومان بدهی فولاد فجر سمنان به مبلغ ۹۱ میلیارد وصول شده که ۳۴ میلیارد در طرح گندله و مابقی  بابت پرداخت حقوق هزینه شده است.
محمد جواد عسکری از سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی این شرکت گفت و افزود: این حرف بنده سند توسعه شرکت می باشد و در طرح گندله هزار میلیارد تومان و طرح فولاد اسفنجی هزارو ۷۰۰ تن و تولید شمش ۸۰۰ تن حدود ۲ هزار میلیارد  تومان و بقیه در طرح های اصلاح خط کنسانتره چغارت و فاضلاب شهری و ریل راه آهن و جاده دسترسی به چاه حسن آباد و ... هزینه شده است.
مدیر عامل سنگ آهن در مورد میزان تامین اعتبار و زمان بندی طرح گندله اظهار داشت: تاکنون ۱۸۵ میلیارد تومان  از در آمد شرکت و ۱۲۰ میلیارد تومان  از محل سرمایه گذاری منابع خارجی و ۳۲۰ میلیون یوان دیگر از طریق بانک کشاورزی مراحل دریافت آن در حال انجام می باشد.
وی از اشتغال 1200 نفر در این طرح ها خبر داد و بیان داشت: ۴۴۰ تا ۵۶۰ نفر در زمان راه اندازی به طور مستقیم و ۷۰۰نفر به طور غیر مستقیم اشتغال خواهد کرد و برای مراحل نصب تجهیزات گندله سه چاهون که از شهریور آغاز خواهد شد بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر باتوجه به نیاز و نظر مشاور ابتدا نیروی بومی و در صورت نیاز نیروی غیر بومی به صورت موقت گرفته خواهد شد.
این مدیر بومی سنگ آهن در خصوص واگذاری 28.5 درصد از سهام باقی مانده شرکت سنگ آهن مرکزی - بافق تصریح کرد: قبل از امضاء سند واگذاری تمام مسئولین رد بالای استان و شهرستان در جریان موضوع قرار گرفتند و در مورد ۱۵ درصد سهام که برای عقب ماندگی شهر درخواست شده بود از آنها خواستم که هر اقدامی می توانند انجام دهند که این امر ابتداء امکان پذیر نبود و ای کاش بعضی از افراد صاحب نظر در سال ۹۲ با پافشاری بیهوده روی ۱۵ درصد از اختصاص۸ درصد از سهام مسئولین شهرستان در جریان هستند جلو گیری نمی کردند.
عسکری در مورد صادرات آگلومراسیون و اینکه بار در بندر مانده است بیان داشت:  قرارداد ما با شرکت واسطه فروش تحویل محصول  در معدن بوده است شرکت سنگ آهن طبق قرار داد عمل کرده و لذا مسئولیت و عمل به تعهدات به عهده شرکت واسطه می باشد و حدود ۷ میلیارد بار ارسال شده که شرکت طرف قرارداد ضمانت نامه داده است.
وی در مورد حرکتهایی که در شرکت برای تشکل کارگری در حال انجام است گفت: شرایط شرکت آرام است و کارگران خیلی در تحقق اهداف شرکت همراه تر از بعضی از سرپرست های شرکت هستند. برای کار تشکیلاتی تشکلها  ابتدا باید فرهنگ آن در جامعه کارگری ایجاد شود چرا که تشکل قبلی غیر از اینکه چهار نفر خودشان  را مطرح کردند چه بازخوردی داشته است. اینکه بعضی از افراد می گویند در تبدیل وضعیت نقش داشتند دروغ است این کار از طریق دولت مصوب و مدیران شرکت مجری آن بودند.
عسکری با خبری خوش برای کارگران شرکت سنگ آهن خاطر نشان کرد: تمام کارگران در سنگ آهن مشغول کارهستند عضو تعاونی مسکن خواهند شد  چون پولی که شرکت در خرید هتل آرمان و ویلای شمال به تعاونی مسکن داده برای همه اعضای شرکت می باشد هرچند که هیئت مدیر تعاونی مسکن قصد داشتند آن را جزء حساب مالی تعاونی بیاورند و از محل اصل و سود این سرمایه گذاری تمام کارگران ( رسمی، روز مزد دائم، قرادادی)  به یک میزان سهم تعاونی مسکن تعلق میگیرد.
مدیرعامل سنگ آهن در ادامه افزود: با توافقات صورت گرفته قرار است حدود ۷ هکتار زمین در ورودی مبارکه  که قبلا پیست اسب سواری بوده به تعاونی مسکن واگذار شود تا به صورت آپارتمانی ساخته و به متقاضیان واگذار شود.  همچنین هزینه سفر سال گذشته که باقی مانده است پرداخت خواهد شد و انشالله با موافقت هئیت مدیره شرکت هزینه سفر امسال نیز پرداخت خواهد شد.