هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید


( بخورید و وزن کم کنید )

قطعات کاکائو
حتما شنیده اید که شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان است، اما چرا این غذا جزو راضی کننده ها نیز هست؟ چون حاوی ماده ای شیمیایی به نام سروتونین است که مغز را شاد میکند.
این مزایا از دانه های کاکائو حاصل میشود اما به بعضی کاکائو ها قند نیز اضافه میشود. به همین دلیل است که برخی متخصصان توصیه میکنند کاکائو را در شکل اصلی آن یعنی به صورت دانه های کاکائو مصرف کنید. شکلات تلخ 70 درصد نیز انتخاب مناسبی است و توصیه میشود. از تئوبرومین موجود در کاکائو به صورت طبیعی انرژی خود را تقویت میکنید.
قلب شاهدانه
به عنوان دانه های روکش دار شاهدانه نیز شناخته میشوند، شاهدانه سرشار از پروتئین است حتی بیشتر از دانه ی چیا و کتان، در اندازه ی فیبر نیز چنین است. همچنین حاوی مجموعه کاملی از آمینو اسید ها و اسید چرب های ضروری است از جمله امگا 3، برای گیاه خوارانی که میخواهند مقدار بیشتری انرژی پایدار به وعده ی خود اضافه کنند شاهدانه انتخابی عالیست.این دانه های پر خاصیت را میتوانید روی ماست، سالاد و اسموتی استفاده کنید.
لیمو
آب و پالپ این میوه از خانواده ی مرکبات را به هر چیزی از آب خنک گرفته تا سالاد، اسموتی و ماهی پخته اضافه کنید طعمی فوق العاده به آن میدهد بدون اینکه حتی یک کالری به آن اضافه کند. علاوه بر خوش طعم کردن غذا فیبر پکتین موجود در این میوه کمک میکند با هوس گرسنگی بجنگید. لیمو همچنین میوه ای قلیایی است که به تنظیم ph بهینه روده کمک میکند. به همین خاطر بعضی میگویند لیمو به هضم غذا و کاهش وزن نیز کمک میکند البته این ادعا هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.
تخم مرغ
یک عدد تخم مرغ بزرگ آب پز شده تنها 140 کالری دراد و در عوض 12 گرم پروتئین کامل به بدن میدهد ، پروتئین کامل یعنی حاوی 9 آمینو اسید ضروری است که بدن نیاز دارد اما نمیتواند خودش بسازد ( تمام پروتئین های حیوانی حاوی پروتئین کامل هستند ) مصرف کنند.