هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

این‌جا ! حال و هوای معنوی دیگری دارد

این‌جا ! حال و هوای معنوی دیگری دارد


این‌جا ! حال و هوای معنوی دیگری دارد

هرگز نمی‌توان ارزش همه زمانها را برابر دانست، چنان که نمی توان همه مکانها را برابر شمرد. برخی زمانها و مکانها ارزشی والا دارند. ماه رجب ارزشمند است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتکاف است. در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند. معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می گردد. ماهی که عشاق از سفره پرفیض الهی، لقمه های راز بر می چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار یافتگان، مشام جان را می نوازد..
اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال است، روح انسان نیازمند نیایش است، مناجاتی شیرین و زیبا، هم کلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرتها. از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.
 خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر پانزدهم ماه رجب،آخرین روز از ایام البیض در جمع معتکفین مسجد چهارده معصوم(ع) بافق که همگی دانش آموز بودند حضور یافت و گفتگویی با آنان انجام داد که در ادامه آن را می خوانیم.
-اسماء زینلی زاده، یازده ساله که برای دومین بار به اعتکاف آمده بود در مورد علت حضورش در مراسم اعتکاف و معتکف شدنش گفت: دوست داشتم دعا کنم و حاجت‌هایم روا شود؛ سال گذشته دایی‌ام مریض بود آمدم اعتکاف برایش دعا کردم و شکر خدا شفا پیدا کرده است. برای بیماران دعا می‌کنم و نماز حاجت می‌خوانم.
-فاطمه دهقانزاده 14 سال سن دارم، دفعه سوم هست که به اعتکاف می‌آیم.
- زهرا دهستانی هستم، برای سلامتی امام زمان(عج) و خانواده‌ام دعا می‌کنم. خیلی خوشحال هستم که برای دومین بار به اعتکاف آمده‌ام.
- الهه دهقان هستم، برای بیماران آرزوی سلامتی می‌کنم امیدوارم خداوند به تمامی آنان شفا عنایت کند.
- سمیرا آقابابایی هستم، دفعه دوم هست که معتکف شده ام، برای تمامی مؤمنان و مسلمین و پدرم که بیمار هستند دعا می‌کنم.
- -زهراجعفری‌دخت، 8 ساله هستم. اولین سالی هست که به اعتکاف می‌آیم، دوست داشتم با خدا ارتباط برقرار کنم. از خدا می خواهم مادر و پدرم سالم باشند و در درس‌ها و کارهایم موفق باشم.
- فاطمه حسن‌زاده هستم، برای نزدیک شدن به خدا و رواشدن حاجت و رفع مشکلات به اعتکاف آمدم.
-زهرا آقابابایی هستم، آمده‌ام برای تمامی مسلمانان و خانواده‌ام دعا کنم، آرزوی سلامتی تمامی آنان را دارم.
- فاطمه ملکی هستم، برای کسانی که التماس دعا گفتند دعا می‌کنم و فرج امام زمان(عج) را از خداوند خواهانم.
-حدیث ناظمی هستم، دوست داشتم به اعتکاف بیایم، این‌جا حال و هوای معنوی دیگری دارد. آرزو دارم امتحانات نوبت دومم خوب شود و چون خدا، از علم بهتر بود و هست معتکف شدم.
-آرزو خواجه‌زاده 15 ساله هستم، دومین دفعه هست به اعتکاف می‌آیم. دعا در این‌جا به اجابت می‌رسد. از خداوند خواستم در درسهایم موفق شوم، برای ظهور آقا امام زمان(عج)، سلامتی ایشان و این که تمامی ما یاران ایشان باشیم دعا کردم.