هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اینگونه در عشق ورزی بهترین باشید

اینگونه در عشق ورزی بهترین باشید


اینگونه در عشق ورزی بهترین باشید

فعال باشید

هنگامی‌كه همسر تان چیزی را با شما در میان می‌گذارد و نیاز دارد، شما در رابطه‌تان به او بپیوندید، فعال باشید. تلاش كنید، از حد خودتان فراتر بروید. قرار است یك عمر كنار این شخص بمانید، كمی تلاش بیشتر كمك می‌كند از این سفر در كنار او لذت ببرید.

گوش دهید

گوش دادن، یك مهارت‌ آموختنی است، نه استعدادی ذاتی كه با آن به‌دنیا آمده باشید. گاهی‌اوقات تلاش زیادی لازم است كه آدم بتواند به‌جای حرف زدن گوش دهد. گوش دادن كمك‌تان می‌كند شریك زندگی‌تان را بهتر درك كنید و دوستش بدارید تا این‌كه احتمالا هرچه كه به زبان‌تان می‌آید، بگویید.

سهیم شوید

هیچ‌كس به تنهایی از پس كار بزرگ برنمی‌آید. اگر كاری باید انجام شود، كمی از بار را شما برعهده بگیرید. هر وقت كه امكان دارد به هم كمك كنید. به این ترتیب كارها در نصف وقت انجام می‌شوند، وقت بیشتری برای شما باقی می‌ماند كه با هم باشید و حس واقعی «كار گروهی» در شما به‌وجود می‌آید.

حرف بزنید

هر بار كه در زندگی زناشویی با مشكلی روبه‌رو می‌شوید با همسرتان مثل 2 آدم بالغ صحبت كنید؛ نه ‌این‌كه بنشینید و های‌های گریه كنید. خیلی خوب است كه دوستانی غیر از همسرتان داشته باشید كه هر وقت لازم دانستید پیش آن‌ها زیر گریه بزنید اما مطمئن باشید، هنگامی‌كه نتوانید با همسرتان رابطه كلامی برقرار كنید همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. اگر باید چیزی به همسرتان بگویید، یك نفس عمیق بكشید تا 10 بشمارید دنبال زمان مناسب باشید تا احساسات‌تان را برای او بازگو كنید. هیچ‌كس كامل نیست و حتی آدم‌های خیلی خوب هم ممكن است با هم سازگاری نداشته باشند. انتظار نداشته باشید‌، همسرتان بتواند ذهن شما را بخواند. كمی روشنفكری متعادل می‌تواند در ازدواج دوم خیلی كمك‌تان كند.

متحد شوید

طرز تفكر «ما» داشته باشید. تمام بار مسئولیت‌های خانواده دومی را كه تشكیل داده‌اید، یك‌تنه به‌دوش نكشید؛ سوپرمن شخصیتی خیالی است. با هم تصمیم بگیرید و برای دیگر آدم‌های زندگی‌تان روشن كنید كه باید برای هر تصمیم‌گیری درباره برنامه‌ریزی مالی یا سایر موضوعات كه بر زندگی‌مشترك ‌تان تاثیر می‌گذارد با همسرتان مشورت كنید.

عشق ببخشید

نشان دادن محبت ممكن است در فرهنگ ما خیلی پسندیده نباشد اما در ازدواج و نیز ازدواج دوم اصل انكارناپذیری است. نترسید از اینكه عشق به همسرتان را در برابر اعضای خانواده‌تان نشان دهید. این كار به آن‌ها (و خود شما) ثابت می‌كند كه شما یك واحد هستید، از این گذشته چه راهی بهتر از این بلد هستید كه به فرزندان‌تان عشق و رابطه درازمدت را یاد دهید.

سؤال بپرسید

هر كدام از ما به‌نوعی «حس ششم» داریم. اگر احساس می‌كنید چیزی سر جای خودش نیست، زمان مناسبی پیدا كرده، و درباره آن سال كنید. پیشقدم شوید. «عزیزم، چه مشكلی پیش آمده؟» یا «از چیزی ناراحت هستی؟» جواب «نه» یا «ممنون، خوبم» هم اشكالی ندارد. صبور و فهیم باشید. به همسرتان فرصت دهید تا سفره دلش را پیش شما باز كند. علاقه عمیق خود را به احساسات او این‌طور نشان دهید كه مطمئنش كنید هر وقت كه آماده حرف زدن باشد شما حضور دارید.

جام جم