هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ایروبیک محدود به سن و سال نیست

ایروبیک محدود به سن و سال نیست



علم ورزش، دانشی است که در آن به مسائل بنیادین و تخصصی ورزش پرداخته می شود و هدف از این دانش بشری است که علاقه مندان به ورزش از این راه پی به تمامی مسایل مربوط به علوم ورزشی برده و آن را بکار بندند تا کمتر دچار آُسیب گردیده و همچنین از طریق علم ورزش مهارت خود را در هر رشته ورزشی، مورد علاقه، افزایش دهند.
هفته نامه افق کویر در این شماره گفتگویی با یکی از بانوان ورزشکار بافقی انجام داده است.
افق کویر لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
 "الهام معینی" بافقی هستم مربی آمادگی جسمانی و "ایروبیک"
افق کویر: درباره ورزش "ایروبیک" توضیحاتی ارائه دهید؟
"ایروبیک" مجموعه ای از حرکات قانونمند برای بهبود استقامت قلبی و تنفسی در سیستم هوازی است که این رشته ورزشی باید با آهنگ موسیقی تنظیم شود که بر شاخصه های آمادگی جسمانی و تفکر استوار است و با تمرینات مستمر و اصولی می توان این مؤلفه آمادگی جسمانی را بهبود بخشید.
افق کویر: بیشترین سن مراجعه کننده به باشگاهها در مورد این رشته ورزشی، چه سنی است؟
 شاید به موقع نتوان قشر خاصی را ذکر کرد، چون از کودک 4 ساله تا خانم هایی که سنی بالای 50 سال دارند به این ورزش روی آورده اند که سن 4 تا 15 سال در یک مرحله ایروبیک جداگانه ای دارد و افراد با سن بالاتر در مرحله جداگانه ای آموزش داده می شوند.
افق کویر "ایروبیک" در سلامتی افراد چه نقشی دارد؟
 ورزش سرعتی و پر نشاط، برای افرادی که روحیه افسرده ای دارند، همچنین کسانی که تمرکز پائین دارند به ویژه قشر محصل بسیار مناسب است. همچنین برای کسانی که کمبود وزن یا اضافه وزن دارند نیز توصیه می شود.
یکی از خوبی های مهم ورزش ایروبیک این است که روی بدن موضعی کار نمی شود و کل اندامها درگیر است، پس تناسب اندام در این ورزش به واضح مشخص می شود.
افق کویر گوشه ای از تجربه های مراجعه کنندگان این ورزش را ذکر کنید؟
 افرادی بودند که کمبود وزن داشتند و با این ورزش وزن گرفته اند یا خانمهایی که از اضافه وزن رنج برده و دچار بیمارهایی مانند درد کمر وزانو، قند( به علت اضافه وزن) بوده؛ ولی با این ورزش به وزن ایده ال خود رسیده اند. به قول یکی از خانمهای خانه دار بافقی از وقتی که این ورزش را شروع کرده اند روحیه شان خیلی بهتر شده است، حتی بعضی از مراجعه کنندگان هستند که بخاطر تنبلی تخمدان به این رشته روی آورده اند و خدا را شکر نتیجه هم گرفتند، همچنین بانوان دریافتند بدون گرفتن رژیم های سخت و سنگین که صددرصد عوارض هم دارد، تنها با یاد گرفتن اصول صحیح تغذیه و همچنین ورزش کردن می شود به وزن ایده ال خود رسید.
افق کویر چه انتظاری از مسئولین دارید؟ 
به دلیل استقبال بی نظیر بانوان از این ورزش با توجه به اینکه فضاهای ورزشی مناسب در شهر ما زیاد است؛ ولی امکانات و وسایل این رشته ورزشی جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان نیست از مسئولین تقاضا داریم نسبت به فراهم کردن امکانات رفاهی ورزشی برای بانوان مساعدت بیشتری به عمل آورند.
افق کویرحرف پایانی؟
 به نظر من حتماً بانوان همشهری برای یکبار هم که شده این ورزش را از نزدیک ببینند مطمئناً به آن علاقمند خواهد شد، چون کسانی بودند که در زندگی شان اصلاً اهل ورزش نبودند؛ ولی در حال حاضر با علاقه و پشتکار پیگیر این رشته ورزشی(ایروبیک) هستند.