هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ایجاد پاسگاه ایست و بازرسی برای بافق، نیاز به نیازسنجی دارد

ایجاد پاسگاه ایست و بازرسی برای بافق، نیاز به نیازسنجی دارد


به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری اصحاب رسانه با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزدعنوان شد:

رضیه زارع پور| به گزارش هفته نامه افق کویر، روز شنبه 30 خرداد ماه نشست خبری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و رؤسای کمیته های تخصصی این شورا با اصحاب رسانه در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
این نشست به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدراز تاریخ 30 خردادماه تا 5 تیر ماه برگزار شد.
در این نشست " روستایی " دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در استان یزد 120 کلینیک ترک اعتیاد دایر است که در این مجموع 20 مرکز آن از مراکز ماده 15 می باشند که توسط بخش خصوصی اداره می شوند.
وی ضمن بیان برنامه هایی که در هفته مبارزه با مواد مخدر توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار است به اجرا در بیاید، افزود: تمام برنامه هاي پیش بینی شده در هفته مبارزه با مواد مخدر به فرمانداران شهرستانهای استان ابلاغ شده تا به این برنامه ها پوشش شهرستانی داده شود .
353 دستگاه خودرو حمل مواد مخدر توقيف شد
در ادامه جلسه " ستوده نیا" معاونت پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: نیروی انتظامی در سال گذشته بالغ بر 22 تن و 279 کیلو مواد مخدر کشف و ضبط کرده است که نسبت به سال 92 ،بيست و شش درصد افزایش در کشفیات و در حوزه متهمین دستگیر شده در راستای مواد مخدر نزدیک به پنج هزارو 234 نفر دستگیری صورت گرفته که نسبت به سال 92، چهار درصد افزایش داشته ایم.
" ستوده نیا " تصریح کرد: در زمینه باندهای متلاشی شده با 39 باند متلاشی شده 11 درصد افزایش نسبت به سال 92 روبرو بوده ایم
وی تعداد خودروهای توقيفي در زمینه حمل مواد مخدر را 353 دستگاه خودرو عنوان کرد.
خانواده نقطه شروع آسیب پذیری است
در این جلسه نیز " عفتی " مدیر کل سازمان بهزیستی استان تصریح کرد: 
آنجایی که در آن شخصیت و هویت هر فرد شکل می گیرد خانواده است و خانواده نقطه شروع آسیب پذیری است و مهمترین رکنی که می تواند در امر پیشگیری از مواد مخدر و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش داشته باشد خانواده است که اگر بتوانیم این موضوع را به نحواحسن بر روی آن کار کنیم قطعا در قبال آن کاهش آسیب بیشتری را خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارشاتی که دفتر توسعه سازمان ملل ارائه کرده است کشورهایی که بیشترین رشد اقتصادی را در دنیا داشته اند کشورهایی هستند که بیشترین وقت و زمان خود را به آموزش خصوصاً بین گروه های سنی 3 تا 8 سال پرداخته اند، بنابراین اگر ما خواسته باشیم آموزش های درست زندگی کردن را به افراد بدهیم بهترین سن رده سنی 3 تا 8 سال است.
مدیر کل سارمان بهزیستی استان با بیان اینکه دومین مکانی که بعد از خانواده می تواند نقش بسیار موثری در کاهش تقاضا داشته باشد محیط های آموزشی از قبیل دانشگاه و مدارس است گفت: در بحث پیشگیری در سطح مدارس کمیته فرهنگی و کاهش تقاضاي مواد مخدر آموزشهای را در زمینه های مختلف ارائه نموده و نیز در زمینه اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در محیط های خوابگاهی و دانشجویی توفیقاتی داشته است.
وی محیط بعدی که در امر پیشگیری و کاهش تقاضاي مواد مخدر می تواند موثر واقع شود را محیط کار عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی به صورت خاص برنامه شیوع شناسی اعتیاد در محیط های صنعتی و کاری را در دستور کار خود قرار داده تا از طریق آن برآوردی صحیحی از اینکه حجم اعتیاد و آسیب اعتیاد در محیط های صنعتی و کاری ما داشته باشد.
دکتر رشيدى عضو کميته درمان و تخصصى شورا در پاسخ به این پرسش هفته نامه افق کویر که بافق در مسیر قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان ، یعنی افاغنه هست، چرا تاکنون نسبت به ایجاد پست بازرسی اقدام نشده است گفت: در مورد اىستگاه اىست و بازرسى در شهرستان بافق ابتدا بايد نياز سنجى شود، اگر مورد نیاز بود بايد از شوراى امنيت کشور تأييديه صادر شود تا ما بتوانىم این امر را اجرا کنىم در این مورد خود استان نمى تواند اقدام کند.
وی در پاسخ به این پرسش که متاسفانه گاهی اتفاق افتاده تعقیب و گریز قاچاقچیان به محل سکونت شهروندان کشیده شده و به خاطر تبادل آتش مردم دچار ترس و واهمه شدند چه برنامه ای برای آرامش شهروندان بافقی دارید؟ افزود: در این زمینه یک مورد بیشتر نداشتیم که از طرف جاده سیریز به سمت بافق بوده، سعی میکنیم به شهر کشیده نشود و تیر اندازی رخ ندهد تا خطری برای مردم و جامعه پیش نیاید