هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آیا صندوق امانات می‌تواند جلوی سارقان را بگیرد؟

آیا صندوق امانات می‌تواند جلوی سارقان را بگیرد؟


آیا صندوق امانات می‌تواند جلوی سارقان را بگیرد؟

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر براساس خبر درج شده در شماره پیش، مبنی بر سرقت از منازل و توصیه دادستان بافق به اینکه سارقان مدرن و حرفه‌ای شده‌اند و بعضاً به وسایل طلایاب مجهز
می‌باشند؛ از همشهریان خواسته شد تا حتی‌المقدور طلا و جواهرات خود را در خانه نگهداری نکنند و آن را به صندوق امانات بانک بسپارند؛ مشروط به اینکه بانک‌ها نیز تجهیزات خودرا در این زمینه کارآمد کنند. به همین منظور خبرنگار هفته‌نامه گفتگویی با «ملک‌حسین ملک‌زاده» رئیس بانک ملی مرکزی شهرستان بافق انجام داد که توجه شما را به آن جلب می‌نماییم.
افق‌کویر : چرا بانک‌های بافق مجهز به صندوق امانات نیستند؟
از لحاظ نقشه‌برداری کارهای آن انجام شده است و باید از تهران برای ساختمان‌سازی بیایند. چون زیرزمین بانک کارگشایی  به علت اینکه جای مناسبی برای این کار داریم محلی در همان مکان برای صندوق امانات در نظر گرفته شده است و از
سال آینده ساخت و ساز انجام خواهد شد.
افق‌کویر : آیا سارق مسلح بانک ملی آهنشهر
شناسایی شد؟
خیر.
افق‌کویر‌: آیا مکان قرار گرفتن بانک آهنشهر در آن محوطه از شهرک جای مناسبی است؟ ساختمانی است که شرکت سنگ‌آهن در نظر گرفته است و نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم. با شرکت هماهنگی شده و جای مناسب‌تری اگر موجود هست در اختیار بانک قرار دهند.
افق‌کویر : آیا بانک ملی آهنشهر به دوربین مداربسته مجهز شد؟
هنوز نه، با هماهنگی مرکز قرارداد آن باید منعقد گردد.
افق‌کویر : نصب دستگاه خودپرداز در روستای مبارکه انجام شد؟
باتوجه به سرقتی که از بانک ملی آهنشهر رخ داد؛ مکان مناسبی که امنیت کامل داشته باشد در خارج از ساعات اداری نتوانستیم پیدا کنیم. قرار بود نزدیک ساختمان «کارت‌زنی» شرکت سنگ‌آهن مکانی برای این منظور در نظر گرفته شود.
افق‌کویر : فکر نمی‌کنید تعداد دستگاه خودپرداز در سطح شهر با کمبود روبروست؟
با چهار شعبه که در سطح شهر موجود است ده دستگاه خودپرداز در حال انجام کار می‌باشد. دو تا در سنگ‌آهن، یکی در راه آهن، یکی در دانشگاه آزاد اسلامی، دو تا شعبه مرکزی ، اداره آموزش و پرورش، شعبه آموزش و پرورش، شعبه چهارده‌معصوم و شعبه آهنشهر مجهز به خودپرداز هستند و با توجه به بحث تحریم، دستگاه خودپردازها با مشکل شدید روبرو هستند و با شکستن تحریم، صد در صد به دستگاه‌ها اضافه خواهد شد.
افق‌کویر : چه تدبیری برای پراکندگی بانک‌ها در سطح شهر دارید؟
با شورای اسلامی شهر هماهنگی صورت‌گرفته‌است زمینی مربوطه بانک چهارده‌معصوم(ع) در جلوی فرمانداری سابق بوده وبرای تعریض خیابان، تخریب شد. از شهرداری خواهش کردیم تا محلی در خیابان‌های مهدیه و یا جای دیگر به ما تحویل نمایند و با توجه به قرار گرفتن بانک تجارت و ملت در محل تعریض خیابان باید تدبیری برای پراکندگی بانک‌ها در نظر گرفته شود.