هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آیا رسیدگی به پرونده اختلاسگران حقوق شهروندی نیست ؟

آیا رسیدگی به پرونده اختلاسگران حقوق شهروندی نیست ؟


امام جمعه موقت میبد:

به گزارش میبد خبر، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، با گرامی داشت نهم دی ما و آغاز دهه بصیرت ، به خسارت های فتنه 88 پرداخت و گفت : یکی از خطرناک ترین برهه بعد از جنگ تحمیلی برای نظام اسلامی ، فتنه 88 بود که دشمنان می خواستند نظام دینی و اسلامی ما را به یک نظام سکولار و بی دینی تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان بیش از ده سال برای انتخابات ایران با عنوان تقلب برنامه ریزی کرده بودند تا نظام اسلامی را زمینگیر کنند گفت : فتنه 88 ، ده ها شهید و جانباز و خسارت های چند میلیاردی با آتش زدن اتوبوس ها ، بانک ها و مغازه های مردم ، مساجد و حسینیه ها تحمیل کرد.
 حجت الاسلام حسنی ، درگیر کردن نظام و ارگانها بیش از 9 ماه و قفل شدن اداره کشور در انتخاباتی که حدود 85 درصد از مردم شرکت کرده بودند و موجب افتخار نظام اسلامی در دنیا بود و همچنین زمینه سازی تحریم های ظالمانه را از دیگر خسارت های فتنه 88 بر کشور خواند .
امام جمعه موقت میبد توهین به مقدسات ، آتش زدن پرچم عاشورا ، پاره کردن عکس امام راحل ، حمله به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه را از جنایات فتنه گران برشمرد و گفت : این جنایت ها را فتنه گران با کمک اربابان داخلی شان برای این نظام در سال 88 پیش آوردند.
خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : اما نظام اسلامی با رفعت و رحمت با سران فتنه چه آنهایی که در حصرند و چه آنهایی که آزادند برخورد کرد.
قصه 88 و روز بصیرت باید دائما در جامعه بازگو شود
وی با اظهار تاسف از اینکه امروز گاهی حتی از مسئولین می شنویم ؛ مسئولینی که بارها از رهبر معظم شنیدند ، من این جناح بندی اصلاح طلب و اصول گرا برام مهم نیست اما راجع به فتنه حساسم و فتنه خط قرمز نظام است ، بازهم در مصاحبه ها و سخنرانی های خود در دانشگاهها از رفع حصر سران فتنه می گویند.
امام جمعه موقت میبد گفت : اگر بناست حصر سران فتنه برداشته شود ، باید مردم همان شعاری که در سال 88 و در نهم دی در خیابانهای این کشور سر دادند ، این سران فتنه پای میز محاکمه بیایند و با اشد وضعیت مجازات شوند.
نهم دی باید چراغ راه آینده باشد
وی با بیان اینکه قصه 88 و روز بصیرت باید دائما در جامعه بازگو شود تصریح کرد : نهم دی باید چراغ راه آینده شود و  مسئولین و مردم هواسشان را جمع کنند.
 حجت الاسلام حسنی گفت : تا زمانی که نظام اسلامی در این کشور برپاست و بر ارزشهای الهی تکیه دارد و تا زمانی که دشمن بر خوی استکباریش تکیه دارد این فتنه ها در آینده خواهد بود بنابراین اگر مردم ما بصیرتشان را روز به روز بیشتر و مسئولین ما چشم باز کنند که در دام فتنه قرار نگیرند ، دشمن کاری از پیش نمی برد.
مسئولین فریاد رهبری مبنی بر نفوذ دشمن را جدی بگیرند
امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : امروز بصیرت این است که مسئولین فریاد مقام معظم رهبری را که دشمن در صدد نفوذ است جدی بگیرند.
حجت الاسلام حسنی ، بدترین خیانت در حق این ملت مظلوم ، نظام ، شهدا و ولی فقیه را اعتماد به امریکا و دشمن خواند و گفت : در مساله هسته ای و برجام امریکا با وجود زحمات فراوان تیم هسته ای ده سال تحریم های ایران را تمدید کرد. 
وی با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی هر جا در مقابل قدرت های بزرگ مقاومت کرده ایم به پیش رفته ایم و هر جا ذره ای کوتاه آمدیم ضربه خورده ایم افزود : باید از حلب درس گرفت و مسئولین فرهنگی کشور بدانند که امروز جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی است و دشمن با ماهواره و فضاهای مجازی و فیلم ها ، با اخلاق و دین جوانان ما بازی می کنند و راه عبور از رکود اقتصادی هم اقتصاد مقاومتی است و وابسته به خارج نیست.
خطیب جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق گفت : به حمدالله علیرغم همه بازی گری هایی که امریکا و غرب درآوردند ، جبهه مقاومت توانست حلب را آزاد و پاک سازی کند و گفتمان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید.
حجت الاسلام علیرضا حسنی افزود : اگر انسان بخواهد از حق دفاع کند باید اهل مقاومت و در مقابل دشمنان ، استکبار و بدخواهان ، مقاومت جانانه داشته باشد.
خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : انشاالله به زودی خبر پیروزی جبهه مقاومت در عراق را هم خواهیم شنید و منطقه از لوث وجود داعشی و تکفیری پاکسازی خواهد شد.
به منشور حقوق شهروندی در جامعه باید عمل شود
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن منشور حقوق شهروندی گفت : این منشور در قانون اساسی آورده شده است و چیز جدیدی نیست .
امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : منشور حقوق شهروندی نیاز نیست برای مردم نوشته و خوانده شود ؛ بلکه باید به این منشور در جامعه عمل شود.
حجت الاسلام حسنی ، صداقت مسئولین را یکی از بندهای این منشور خواند و افزود : مسئولین و دولتی ها باید گزارش هایی که به مردم داده می شود صادقانه باشد که متاسفانه ما در عمل خلاف آن را در جامعه شاهد هستیم .
خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : اگر ما از تورم و رکود عبور کردیم پس این وضعی که امروز بر بازار ما حاکم است و تمام اصناف دادشان بلند است و رکود کمر بازاریان را شکسته است و قیمت اجناس  روز به روز بالا می رود چیست؟
وی تصریح کرد : مگر آقایان در سال 92 وعده نداده بودند به قدری وضع اقتصادی مردم را بهتر می کنیم که نیازی به گرفتن یارانه نباشند ؟ پس چرا بعد از گذشت  نزدیک 4 سال این وعده تحقق پیدا نکرده است ؟ بنابراین یا نباید وعده داد یا اگر وعده داده می شود صادقانه باشد و به این وعده ها عمل کنند. 
حجت الاسلام حسنی ، برابری مردم در مقابل قانون را یکی از منشور حقوق شهروندی برشمرد و خطاب به مسئولین دولتی افزود : اگر همه مردم در مقابل قانون برابرند ، چرا بعد از گذشت این همه مدت ، هنوز با اختلاسگران و کسانی که پنجه به بیت المال انداخته اند و حقوق های نجومی دریافت کردند برخورد نشده است؟ 
آیا رسیدگی به پرونده اختلاسگران حقوق شهروندی نیست ؟
وی با اشاره به اعلام علنی وزیر دادگستری مبنی بر اینکه با حقوق بگیران نجومی هیچ برخوردی نشده است گفت : اگر دولت انقلابی عمل کرده است چرا بعضی از این آقایون طبق گزارش هایی که وجود دارد علاوه بر اینکه عزل نشده اند بلکه جا به جا و دارای مسئولیت هستند؟
امام جمعه موقت میبد با اشاره به تاکید صریح مقام معظم رهبری در این باره افزود : مقام معظم رهبری به صراحت بیان کردند اگر تخلفی صورت گرفته است هم باید عزل هم برخورد شود و هم حقوق ها به بیت المال برگردد ، آیا این حقوق شهروندی نیست ؟
اختلاس و زندگی اشرافی گری مسئولین مایه شرمساری است 
خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه چطور ممکن است بعد از گذشت 38 سال از انقلاب دینی و اسلامی هنوز کارگری چند ماه حقوق نگیرد ، خانواده ای امکان فراهم کردن غذای گرم و تهیه هزینه دارو برای مریض میسر را نداشته نباشد افزود : امروز این موارد موجب شرمساری است همانطور که اختلاس ، حقوق نجومی و زندگی اشرافی گری مسئولین مایه شرمساری است .
حجت الاسلام حسنی با هشدار به مسئولین نظام و تاکید بر دوری از اشرافی گری و ثروت اندوزی گفت : چطور ممکن است مسئولی با هزاران میلیارد ثروت در نظام اسلامی ، درد محروم و مستضعف را بفهمد ؟
گرامی داشت دوازدهم دی ماه 86 سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان دارالعلم و دارالعباده یزد ، سیزدهم دی ماه نامه بسیار مهم امام راحل به میخائیل گورباچف و شانزدهم دی ماه شهادت مظلومانه شهدا در هویزه ، از دیگر بیانات امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته بود .