هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اگر همکاری پیمانکار وجود داشت واحدها سرموعد مقرر تحویل می‌شد

اگر همکاری پیمانکار وجود داشت واحدها سرموعد مقرر تحویل می‌شد



به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، دکتر صباغ‌زاده، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی طی سفری که سه‌شنبه هفته گذشته به بافق داشت در گفتگو با خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر به پرسشهای مطرح شده پاسخ داد.
افق کویر: در رابطه با بازدیدها و افتتاحیه هایی که داشتید توضیحاتی ارائه دهید:
 برنامه های متنوعی خوشبختانه در شهرستان داشتیم، افتتاح مرکز ویزیت در منزل، بیماران روانی مزمن را داشتیم، دوازدهمین مرکز است که در استان فعالیت دارد، این مرکز دارای یک تیم تخصصی کارشناس متشکل از پزشک، پرستاران، روانشناسان، مددکار و کار درمان که با مراجعه به منزل بیماران روانی مزمن تحت پوشش سازمان هستند، خدمات توانبخشی، مددکاری، مراقبت های بهداشتی،درمانی، و پرستاری را ارائه می کند و همین طور ماهیانه بیماران به مرکز مراجعه می کنند و توسط روان پزشک ویزیت می شوند و خدمات درمانی تکمیل می شود.
افتتاح مؤسسه خیریه غیر دولتی راه زیستن را داشتیم که این مؤسسه عمدتاً خدمات پیشگیری را ارائه می کند، خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی را با ارائه آموزشهایی که به جامعه هدف دارد. مهمترین سر فصلهای آموزشی آن محل، آموزش مهارت های زندگی، آموزش پیشگیری از اعتیاد، آموزش زوج های جوان را که یکی از مهمترین نیاز های آموزشی جامعه امروزی است.
افتتاح مرکز روزانه حرفه آموزشی معمولین ذهنی پسر بالای 15 سال بیست و چهارمین مرکز روزانه است که در استان فعالیت خودشان را آغاز کردند، در شهرستان بافق و این مرکز به معلولینی که واجد شرایط هستند خدمات توانبخشی و حرفه آموزی می دهد، خدمات توانبخشی مثل کاردانی، یک سری خدمات آموزشی دارد، آموزش مهارت های زندگی، آموزش برقراری ارتباطات اجتماعی و مهمترین آن خدمات حرفه آموزی، که معلول ذهنی با دریافت این خدمت گامی به سمت استقلال نسبی خود بر می دارند و در مرحله بعد وارد کارگاه های تولیدی شوند که با تولید محصولاتی که آموزش های لازم را دیدند و با فروش محصولات از فواید آن بهره مند شوند.
افق کویر: حمایت های بهزیستی در زمینه ایجاد به شغل چگونه است؟
-بعد از مرحله حرفه آموزی، مرحله ورود به کارگا ه های تولیدی هست که کارگاه های تولیدی، کارگاه های هستند که تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می کند که هم مرکز و هم کارگاه های تولیدی، یارانه از سازمان دریافت می کند، در واقع حلقه تکمیلی این سیکل خدماتی کارگاه های تولیدی است که بعد با تولید انبوه محصولاتی که در کارگاه تولید می شود و با فروش می تواند از سود آن استفاده کند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و گامی برداشته می شود به سمت شاغل شدن فرد معلول.
افق کویر: احداث مسکن معلولین در چه مرحله ای است؟
 بحث مسکن معلولین به طور مستقیم در حوزه ی توانبخشی سازمان نیست، متولی اصلی این بحث معاونت مشارکت های سازمان بهزیستی است و من اطلاعی از وضعیت مسکن و شرایط و زمان واگذاری آن ندارم.
خبرنگار هفته نامه افق کویر برای پیگیری مشکل مسکن معلولین گفتگویی با دکتر محسن خوشگذران رییس بهزیستی بافق انجام داده است که در ادامه می خوانید.
ساختمان هایی که در بافق برای معلولین و مددجویان ساخته می شود به دو صورت هست، یکی قرارداد 3 جانبه که 74 واحدی می باشد، که اگر به بحث تورم نخورده بودیم و یا همکاری پیمانکار وجود داشت واحدها سرموعد مقرر تحویل داده شده بود. منتهی در هماهنگی قبلی که داشتیم قرار است تا آخر شهریور ماه؛ یعنی در هفته دولت تحویل بدهند، عمده ساختمان هایش در واقع آماده تحویل است منتهی چون طرح به صورت کارگاه تعریف شده؛ اگر یک واحد آن کامل نباشد نمی تواند طرح را تحویل بدهند. مشکل در واقع تأمین سهم معلولین است که همه چیز را رسانه ای کردم و گفتم؛ به هر حال سرمایه گذاری است و دچار افزایش قیمت شدیم یا به خاطر طول کشیدن ساخت و ساز این آیتم هایی است که با افزایش قیمت می شود منتهی در واقع در مقابل بقیه قراردادها، قرارداد منصفانه ای است که در واقع دچار افزایش خاصی نشده است؛ البته اگر خود مدد جویان همت بکنند از هر هر طریقی که خودشان می دانند، این سهم را وازیر بکنند، دچار ساخت و ساز نمی شویم.
یکی هم سبک، قرارداد امانی داریم که در واقع که در واقع توسط جامعه خیرین مسکن ساز استان در حال ساخت است که 40 واحدی می باشد و محل آن روبروی دانشگاه پیام نور بافق است. که علت تأخیر آن، تغییر پیمانکار است، الآن پیمانکار قدری ورود به کار کرده است که قرارداد ما 14 ماهه است که در حال حاضر6 ماه آن گذشته و انشاءا... 8 ماه دیگر آن را تحویل می دهد.