هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اگر خواسته‌هایمان را دنبال نکنیم ممکن است بعداً هزینه سنگینی را به خاطر آن بپردازیم

اگر خواسته‌هایمان را دنبال نکنیم ممکن است بعداً هزینه سنگینی را به خاطر آن بپردازیم


صباغیان در جلسه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات مردم و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر،  جلسه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات مردم و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی دوشنبه ۱۹ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بافق با حضور فرماندار، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، اعضای شورای شهر، اعضای کارگروه پیگیری مطالبات مردمی و با حضور جمعی از مردم و کارگران شهرستان بافق برگزار گردید.
در ابتدا محمد رنجبر، رییس شورای اسلامی شهر بافق در خصوص بندهای صورتجلسه مطالبی را عنوان نمود. سپس محمدجواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی درخصوص طرح هایی که در دست اجرا می باشد توضیحاتی ارائه نمود و گفت: شرکت برای اینکه بتواند خودش را حفظ کند باید برای خود برنامه داشته باشد.
وی افزود: اتفاقاتی که الآن دغدغه همه مردم است از اوایل سال 93 شروع شد. بحث واگذاری سنگ آهن به صندوق فولاد بحث دیروز و امروز نیست بخصوص بحث درخواستی که سنگ آهن کرده بود بابت اینکه حاضر هستیم در اختیار صندوق فولاد قرار بگیریم مربوط به سال 88 می باشد، درخصوص اتفاقات سال 93 یکسری صحبتهایی شد، سعی می کنیم آنچه که اتفاق افتاده است را به فال نیک بگیریم.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن تصریح نمود: باید همدیگر را قبول داشته باشیم و تحمل کنیم، خواهشاً همدیگر را تحمل کنیم،اگر سه سال آینده نرفتیم به سمت صنعتی شدن مرا در امامزاده آویزان کنند، الآن تعهد اخلاقی می دهم سال آینده همین موقع فراخوان جذب 1000 نفر نیرو را برای گندله سازی داشته باشیم. اگر کنستانتره ای که دردستور کار ما هست به راه اندازی برسد برای آن 280 نفر نیرو می خواهیم.
به مسئولین اعتماد کنیم و مسائل را از طریق مسئولین پیگیری کنیم

در ادامه فرماندار بافق با اشاره به صحبتهای مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق، به بیان مواردی چون: شیلات، جاده و گاز پرداخت و بافق را ایران کوچک نامید که وابستگی به شرکت سنگ آهن در آن همچون وابستگی کشور به نفت است.
وی افزود: اگر کارخانه های جوار معدنی راه اندازی نشود بافق فرماندار دارد و استان نیز استاندار و قرار نیست بگذاریم سنگ از شهرستان خارج شود، سعی کنیم به مسئولین اعتماد کنیم و مسائل را از طریق مسئولین پیگیری کنیم.

آمده ایم تا پشتوانه مسئولین باشیم

سپس محمدرضاصباغیان طی ایراد سخنانی گفت: تنها چیزی که می تواند طرح ها را به ثمر برساند، همین حضور مردم است. در برهه ای از تاریخ هستیم که اگر خواسته هایمان را دنبال نکنیم ممکن است بعداً هزینه سنگینی را به خاطر آن بپردازیم. اقتصاد بافق وابسته به سنگ آهن است، بایدپیگیر باشیم و بهترین را همین دور هم نشستن است، چرا باید اینقدر مواظب باشیم تا حقوق شهر پایمال نشود؟ 50 سال هست سنگ آهن بافق را می برند، ولی تا به حال کارخانه جوار معدنی نداشتیم چیزی که این وسط هست بحث کارخانه فولاد و چرخه فولاد می باشد که بخش اصلی آن کارخانه فولاد هست، با اینکه مدیر بومی و غیر بومی داشتیم.
صباغیان افزود: مشکلی که هست می خواهند سنگ آهن را به ازدواج صندوق فولاد در آورند و صندوق فولاد هم عیال وار هست.کارخانه فولاد برای شهر حیاتی است و باید مورد توجه قرار بگیرد، 5/28 در صد بر اساس خواسته مردم لغو و باید به مردم واگذار شود، بحث 15 درصد باید از طریق نماینده مجلس پیگیری شود. مسئول مستقیم اجرای صورت جلسه شخص استاندار و نماینده وی در شهرستان فرماندار می باشد. حرفهای ما تکراری است سر ما بارها کلاه رفته است، مار زخم خورده هستیم.
وی تصریح نمود: خصوصی سازی سنگ آهن بدون مقدمه صورت گرفت. وقتی معدن کوشک خصوصی شد تنها دستاوردی که داشت تعدادی نیرو را اخراج کرد و الآن هیچ کمکی به شهر نمی کند، حق انتفاع به شهر داده نشده است. وضع شهرک صنعتی ما چگونه هست؟!!
محمدرضا صباغیان عنوان نمود: مهمترین خواسته ما فولاد هست. ما آمده ایم تا پشتوانه مسئولین باشیم تا مافیا بدانند مردم در صحنه هستند. توصیه ای که به مسئولین داریم کسی که برای شهر کار کند بالای چشم ما جا دارد و اگر نه مردم با کسی تعارف ندارند. آقایان و مسئولین ارشدی که صورت جلسه را امضاء کردید مردم انتظار دارند کمک کنید.  

حاشیه ها

در حاشیه جلسه کار گروه مطالبات مردم و کارگران، مرتضی کارگران یکی از بازنشستگان شرکت سنگ آهن بافق در حضور مردم به بیان مشکل خود پرداخت.
وی در سال 57 دچار آسیب دیدگی از ناحیه کمر شده بود، پیگیر دریافت سی روز حقوق خود شد. مرتضی کارگران حدود بیست سال می باشد که بازنشسته شده است.
- حضور پررنگ مردان در این نشست بیش از زنان بود.
- مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق گفت: باید به مردم وفادار بود همدیگر را تحمل کنیم اگر سه سال به سوی صنعتی شدن پیش نرفتیم مرا در جلوی امامزاده عبدا... آویزان کنید.
-حضورحسین ندافیان نماینده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار محمدرضا صباغیان نماینده کارگران شرکت سنگ آهن به چشم می خورد.
- مهندس محمد حسن تشکری رییس سابق شورای اسلامی شهر و حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه در این جلسه حضور نداشتند که مرتب مردم پچ پچ کنان این موضوع را مطرح نمودند.
- مهدی طالعی یکی از اعضای شورا رأس ساعت 6 در مسجد جامع حضور پیدا کرد.
- در بین صحبت های مدیر عامل یکی از همشهریان با صدای بلند گفت اجازه دهید تا دیگران نیز صحبت کنند.
- فرماندار گفت: من خودم را مدیون هیچ بافقی نخواهم کرد و آخرتم را برای دنیای دیگران نمی فروشم.
- طلایی مقدم با اشاره به شیطنت های از سوی تهران برای موضوع 5/28گفت: این موضوع با پیگیری های استاندار متوقف شد و ظرف چند روز آینده خبر خوشی برای همشهریان بافقی خواهیم داشت.  
- یکی از حاضرین در مسجد جامع در پایان نشست جلو آمد و خطاب به فرماندار گفت: زمانی که بچه بودیم بافق فرمانداری داشت به نام بزاز بچه اصفهان بود در هر جلسه ای ذکر خیر او هنوز زبانزد است فرماندار بومی هم داشتیم و از شما می خواهیم گرچه بچه بافق نیستید، ولی بیش از بچه های بافق به اینجا خدمت کنید تا ذکر خیرتان باقی بماند.