هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اگر به نتیجه مطلوب نرسیدیم با شما همراه خواهیم بود

اگر به نتیجه مطلوب نرسیدیم با شما همراه خواهیم بود


اگر به نتیجه مطلوب نرسیدیم با شما همراه خواهیم بود

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ در شب عید مبعث جشنی در شرکت سنگ‌آهن بافق توسط کارکنان، کارگران و مردم این شهرستان برگزار گردید. در این جشن حضور مسئولین استان و شهرستان چشمگیر بود. سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در ابتدا به ایراد سخنرانی در جمع مردم پرداخت وی گفت: از تمام کارگران و کارکنان که با متانت تمام در راه رسیدن به احقاق حقه، حقوق مردم شهرستان مسئولین را همراهی نمودند تشکر می نمایم.
همراهی در فضای آرام با متانت و صبوری باید روی دهد
طلایی مقدم افزود: تمام دوستان در جریان مبحث شرکت سنگ آهن و اتفاقاتی که افتاده است هستید. خوشبختانه با فضایی که در حال حاضر بوجود آمده است همه پیگیر این موضوع می‌باشیم همراهی خواهیم کرد تا به آنچه شایسته مردم بافق هست برسیم. وی تصریح نمود: کاری بود جمعی و در یک راستا، تا به دست آمدن نتیجه اصلی قطعاً تمام عزیزان همراهی خواهند کرد. این همراهی در فضای آرام با متانت و صبوری باید روی دهد. استاندار در مباحث شهرستان بافق همراه ما بود. در برخی موارد و خواسته ها یکسری مباحث قانونی باید در آن کمتر وجود داشته باشد؛ که از نماینده مردم درخواست نمودیم تا بحث لایحه آن در مجلس به قانون برسد تا کاری پایدار و اساسی در شهرستان بافق صورت بگیرد.
همه به این نتیجه رسیدند که آنچه اتفاق افتاده است تضییع حقوق می‌باشد
سپس مهندس محمدحسن تشکری رییس شورای اسلامی شهر بافق افزود: در این چند روز گذشته و یا حداقل یک ماه قبل، یکسری بحث‌هایی پیش آمده و پیگیری گردید. ماحصل این پیگیری ها در روز یکشنبه با حضور مدیرکل اطلاعات استان در دفتر امام جمعه انجام شد و چند بند نوشته تا به شورای تأمین استان انتقال داده شودو پس از آن به دولت منعکس گردد. همچنین در روز دوشنبه جلسه‌ای در ساعت 3:30 با حضور استاندار صورت گرفت. پیشنهاداتی که از سوی شما بود انتقال داده شد و مورد تحلیل قرار گرفت. نتیجه آن دستورالعمل گردید و استاندار خود را موظف کرد تا در تهران پیگیری و به خواست خدا مصوبه را بگیرد.
رییس شورای شهر بافق افزود: جا دارد بگویم استان در این باره خیلی به یاری ما شتافت. برخلاف قبل که همیشه خواسته های شهرستان توجهی به آن نمی‌شد؛ همه به این نتیجه رسیدند که آنچه اتفاق  افتاده است تضییع حقوق می باشد و از راه های مختلف آن را برمی گردانند.
وی تصریح کرد: از طرف شما مردم می‌گویم استاندار خدا قوت! نماینده مردم دست مریزاد! مسئولین محترم استان ممنون! همت شما ستودنی است.
در ادامه دکتر دخیل عباس زارع زاده به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امشب واقعاً جای جشن دارد. وقتی این تعداد ماشین را در بلوار آهن دیدم گفتم یا رسول ا... امشب مردم دو راه را برای خودشان انتخاب کردند؛ یکی این که حق خود را پیغمبر گونه بگیرند و دیگر اینکه پیغمبر شعارشان این بود ظالم نابود؛ اما مردم مورد توجه قرار گیرند.
وی با لحنی آرام و آهسته گفت: به این شهر ظلم شده است و ادامه داد: امروز خطاب به استاندار گفتم: یکی از بدترین چیزهایی که در دین اسلام می‌باشد تبعیض است.
متأسفانه در یزد که به استان دارالعباده معروف شده و به اسامی قنات قنوت قناعت آن را می‌شناسند قنات که خشک شد، قنوت نیز کاری به سرمان آورده‌اند که ...
قناعت را مثال (...) می بینیم همه جا بخور بخور اینجا بگیر بگیر. نماینده‌ای هستم که در عمرم باج به کسی نداده و نمی‌دهم کم کم حوصله‌ام سر رفت.
وی ادامه داد: خطاب به استاندار گفتم: آیا خلاف شرع نیست برخی از شهرستان‌های استان یزد تمام امکانات به آن تخصیص داده شود و بافق که یکی از بهترین مردم را دارد هنوز جاده ندارد. معتقدم بافق با این همه درآمد مورد غفلت قرار گرفته است.
نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: جاده، گاز و کارخانه‌های جوار‌معدنی به سرعت باید احداث گردد. 5/28 درصد ارث خوزستانی نیست. مصوب گردیده تا به طور کل لغو گردد. باید به مردم بافق فروخته شود.
5/71 درصد که 4 درصد به اوقاف داده شد و مابقی آن در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد قرار دارد و درصد بالایی از جمعیت خود بافق را شامل می‌شود. تقاضا نمودیم 15 درصد از این سهم به مردم بافق برگردد و صرف تکمیل صنایع جوار معدنی، توسعه شهر در زمینه زیرساخت (آب، گاز، جاده و ...) گردد.
وی عنوان کرد: اگر بحث آب انجام شود مشکل توسعه صنعت تمام است، گاز امروز یا فردا به لوله‌ها تزریق خواهد شد، بحث جاده حل شده و اعتبار آن واریز و قرارداد آن تکمیل گردیده است. با رأی مردم نماینده شده ام همراه شما بوده و خواهم بود. همین امشب با 20:30 هماهنگ کرده بودم و چادر انفرادی آماده نمودم تا امشب به جای شما در شرکت سنگ آهن بمانم و مردم شب عید به زندگی خود برسند. نتایج به دست آمده را تا لحظه آخر دنبال خواهم کرد.
دخیل عباس زارع زاده افزود: ذره ای از خواسته های بحق مردم کوتاه نخواهم آمد و تا مسئله‌ی بافق حل نشود از استان یزد خارج نخواهم شد باید به نتیجه قطعی برسد. نماینده مردم باید زبان گویای آنان در گرفتن حق و حقوق باشد. دو نفر از هیئت مدیره بومی و مدیرعامل نیز باید بومی در نظر گرفته شود.
تا زنده هستیم از حقوق از دست رفته مردم دفاع خواهم کرد
امام جمعه شهرستان بافق نیز در جمع حضار به سخنرانی پرداخت و گفت: بارها گفتم افتخار می کنم که امام جمعه شما هستم چون بافق ورق‌های زرینی در طول انقلاب داشته است. تا زنده هستم از حقوق از دست رفته مردم دفاع خواهم کرد و در رفع آن از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.
اگر به نتیجه مطلوب نرسیدیم با شما همراه خواهیم بود
سپس دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی گفت: در سال جدید که بحث خصوصی سازی مطرح شد؛ شورای تأمین استان جلسه ای تشکیل داد مصوبات به معاون رییس جمهور منعکس گردید. در جمع شما آن مصوبات ارائه گردید و کارگران خواسته های خود را با ما در میان گذاشتند تمام موارد که مدنظر کارگران بود در آن نامه و مصوبات درج گردیده به استثنای یک مورد که آن تضمین شغلی کارکنان و کارگران شرکت هست.
وی افزود: جلساتی با سازمان خصوصی سازی داشتیم و در نظر بود که استان مطالبات را در نظر بگیرد و هر کس خریدار سنگ آهن بافق باشد آن انتظارات و مطالبات با وی طرح شود و اگر نپذیرفت معامله را می توانستیم لغو کنیم.
استاندار در چند روز آینده ملاقاتی با معاون رییس جمهور خواهد داشت و بر روی مطالبات و انتظارات تأکید می شود.
نظرات و دیدگاه مشترک مسئولین استان و شهرستان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین لغو واگذاری 5/28 درصد می باشد و خرید 5/28 درصد توسط مردم که طی بازه زمانی مشخص خواهدشد خرید صورت بگیرد. توافقات که با وزیر رفاه انجام شد وی متولی 5/71 درصد واگذار شده می‌باشد. تعهداتی مکتوب به معاون اول رییس جمهور داده شده و تعهداتی است که مورد انتظار مردم بوده و از طریق شوراها پیگیری می گردیده است.
طالبی عنوان کرد: بحث واگذاری درصدی از سهام سنگ آهن برای توسعه آبادانی شهر بوده است که در جلسه استانداری مصوب و از طریق مذاکره متولیان موضوع این بحث نیز دنبال خواهد گردید. تا درصد مناسب که حد نرمال 15 درصد می‌باشد به شهرستان تخصیص پیدا کند.
وی تصریح کرد: انتخاب هیئت مدیره که حتماً دو نفر بومی، مدیرعامل در اولویت بومی می باشد. در رابطه با نوع بهره برداری از معدن، پروانه بهره برداری شفافیت شود. اموالی که از شرکت سنگ بفروش می رسد در توسعه خود شرکت باشد.
طالبی گفت: بحث مازاد 40 درصدی که شرکت سرمایه گذاری فولاد می تواند آن را در بازده زمانی بفروشد مشخص شد؛ اگر قرار گردید به فروش برسد به مردم شهرستان فروخته شود. درصدی از درآمد شرکت برای توسعه و آبادانی شهرستان هزینه شود. هفته آینده وزیر سفری خواهند داشت با همین وحدت کمک کنید حسن نیت برقرار باشد و فضا برای کار و تلاش بیشتر فراهم نماییم؛ اگر به نتیجه مطلوب نرسید با شما همراه خواهیم بود و مطالبات پیگیری می شود از حوصله و صبرتان تشکر می نمایم.