هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اگر بخواهیم 100 الی 200 شغل ایجاد کنیم باید دولت کمک کند

اگر بخواهیم 100 الی 200 شغل ایجاد کنیم باید دولت کمک کند


مدیرعامل کارخانه کاشی زمرد بافق در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر عنوان نمود:

شرکت صنایع کاشی و سرامیک زمرد بافق در سال 1377 در زمینی به مساحت 250000 متر مربع در کیلومتر پنج جاده سنگ آهن مرکزی ایران واقع در شهرستان بافق ( 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد ) احداث گردیده است . سرمایه اولیه شرکت مبلغ 80.000.000 ریال بوده که توسط سهامداران شرکت تأمین گردیده است . حدود 35% از سهام شرکت توسط افراد بومی شهرستان بافق و مابقی توسط افراد غیر بومی خریداری شده است . ماشین آلات اولیه بر مبنای تولید سه میلیون متر مربع انواع کاشی کف لعابدار از کشور ایتالیا خریداری و پس از نصب در نیمه دوم سال 1382 به بهره برداری رسیده است . همزمان با نصب ماشین آلات اولیه ،شرکت موفق به اخذ موافقت جهت تکمیل ماشین آلات طرح تا سقف هشت میلیون متر مربع در سال گردید و ماشین آلات تکمیلی ازخریداری و به کشور حمل گردید که در نیمه دوم سال 84 بخش اول ماشین آلات تکمیل و در نیمه دوم سال 85 بخش دوم آن نیز به بهره برداری رسیده است که ظرفیت تولید کارخانه تا سقف هشت میلیون متر مربع انواع کاشی کف در سال افزایش یافته است .
خبرنگار هفته نامه افق کویر به منظور آگاهی یافتن خوانندگان با روند جدید کارخانه کاشی گفتگویی با محمدرضا شکوهی بافقی، مدیرعامل کارخانه کاشی زمرد بافق انجام داده است که در ادامه این گفتگو را می خوانید.
افق کویر: وضعیت کارخانه کاشی چگونه است؟
یک خط با تولید روزانه 5 هزار متر کاشی کار می کند و خط دوم آن نیز کارهایش کارهایش در حال انجام می باشد تا انشاءا... یک ماه دیگر راه اندازی شود.
افق کویر: با توجه به آمدن گاز آیا مشکل کارخانه کاشی رفع می شود؟
بله - خیلی مؤثر است.
افق کویر: گاز چه موقع به کارخانه کاشی می رسد؟
قول دادند که تا دی ماه گاز به کارخانه برسد؛ امیدواریم به قولشان عمل کنند.
افق کویر: آیا اعضای هیئت مدیره تغییر کرده اند؟
چند نفر از آن ها تغییر کرده اند، مهندس ضیایی و صدر و شریعتی استعفا دادند و به جای آن ها مهندس عباسی و طلابی آمدند.
افق کویر: اردیبهشت 92 که با شما گفتگویی داشتیم گفته شد 5 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی کارخانه لازم است، آیا در این یک سال این اعتبار جذب شده است ؟
نه، تنها اعتباری کسب نشده، بلکه دویدن های بانکی، بیمه ای و مالیاتی هم اضافه شده است.
افق کویر: مشکل کارخانه کاشی چیست؟
 در کل کشور مشکل نقدینگی است از دولت آقای احمدی نژاد به بعد به تعهدشان برای صنایع عمل نکردند سوخت گران شده، ولی هیچ کمکی نشده است.
افق کویر: در حال حاضر چند نفر نیرو در کارخانه کاشی شاغل هستند؟
120 نفر نیرو شاغل هستند و 200 نفر نیرو نیاز داریم.
افق کویر: حرف پایانی؟
اگر ما بخواهیم ادامه پیدا کنیم به کمک نیاز داریم و اگر بخواهیم 100 تا 200 شغل ایجاد کنیم باید دولت کمک کند. دراینجا نقدینگی که بازار نیاز دارد؛ باید بانکها و دولت فکری بکند.
اکرم عباسی