هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اکنون زمان همدلی و تعامل است!

اکنون زمان همدلی و تعامل است!



بیانات امام جمعه بزرگوار شهرستان بافق در حوادث اخیر این شهر نشان داد که روحانیت همانگونه که در تمامی عرصه‌ها و در طول تاریخ نشان داده است، همیشه مدافع حق و حقیقت بوده است. حقی که گاه بر صاحبان قدرت خوش نیامده است. در حالت عمومی‌تر می‌توان به وقایع مشهور تاریخ سده اخیر اشاره کرد که با یک فتوای  میرزای صالح شیرازی؛ حتی استعمال تنباکو تا اندرونی کاخ ناصرالدین شاه قاجار، حرام شد. این همان شجاعت و بی‌باکی عالمان دین است که ریشه‌های  آن را باید در دین و فرهنگ شیعه جستجو کرد. به راستی که هر کس تعلق خاطر به این دنیای فانی نداشته باشد، خواهد توانست در برابر ناملایمات بایستد و با سلاح صبر و بردباری آن را برطرف کند.
حوادث ناخوشایند بافق که امروزه دغدغه‌ای برای مسئولان شده، نیاز هست تا با محوریت امام جمعه بزرگوار شهرستان خاتمه یابد. امام جمعه ایی که در این شهر زاده شد و با تمامی ویژگیهای مردمان این دیار کاملاً آشنایی دارند. بافق اکنون بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش دارد نه سیاست راندن و چوب خشک قانون برداشتن. اکنون زمان همدلی و تعامل است! زمان سازندگی و زمان یکی شدن! تا در برابر آنچه که موجب می شود امید را از فرزندان و وارثان این آب و خاک کویری بگیرد، ایستاد و مقاومت کرد.
آنچه که اکنون مردمان دارالشجاعه دنبال آن هستند همان حقی است که متاسفانه در طول تاریخ حیات بافق نادیده گرفته شده و یا کم رنگ شده است. مردمان دیار نخل و آفتاب و آهن به خوبی از مسایل و حرکات مسئولان آگاهی دارند و خود می‌دانند که چه کسانی به آنها خدمت می‌کنند!
قدر این مردم را باید به خوبی دانست و برای آینده بهتر این سرزمین پاک، در سایه سار ولایت و در راستای دولت تدبیر و امید باید چاره‌ایی اندیشید! تا توسعه و آبادانی بود در این شهر کویری سرشار از نعمات خداوندی جلوه گری کند.

 

محمدحسین تشکری